Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BUDOWA I UTRZYMANIE DRÓG KOLEJOWYCH -TOM II -BATKO

27-06-2012, 0:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik Antykwariat72
numer aukcji: 2412379543
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 10   
Koniec: 17-06-2012 21:58:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1985
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


BUDOWA I UTRZYMANIE DRÓG KOLEJOWYCH - TOM II

 

 

M. BATKO

 

 

 

 

Opis książki



Spis treści
1. BUDYNKI I UKZĄDZENIA NA  STACJACH KOLEJOWYCH .
1.1.         Wiadomości  ogólne

1.2.         Dworce kolejowe

1.2.1.       Klasyfikacja dworców i ich charakterystyka

1.2.2.       Pomieszczenia  w  budynku  dworca..

1.3.          Budynki przystanków osobowych

1.4.          Perony i wiaty peronowe oraz połączenia dworca z peronami  

1.4.1.       Perony

1.4.2.       Wiaty   peronowe        

1.4.3.       Połączenia  dworca z peronami

1.5.          Budynki ekspedycji towarowej i magazyny

1.5.1.       Wiadomości  wstępne

1.5.2.       Budynki ekspedycji towarowych

1.5.3.       Magazyny.........    

1.6.          Rampy, wagi wagonowe i skrajniki

1.6.1.       Rampy  ładunkowe

1.6.2.       Wagi wagonowe i skrajniki

1.7.         Nastawnie kolejowe i budynki posterunków ruchu   

1.7.1.       Nastawnie kolejowe.........

1.7.2.       Budynki posterunków ruchu

1.8.          Budynki  i urządzenia  lokomotywowni

1.8.1.       Lokomotywownie  trakcji   elektrycznej

1.8.3.       Lokomotywownie  trakcji  parowej
1.9.          Budynki zaplecza  służby  drogowej     

1.9.1.       Zaplecze sekcji drogowej

1.9.2.       Budynki strażnic przejazdowych    ...
1.10.       Wodociągi kolejowe.......... 

1.10.1.     Rodzaje wodociągów      

1.10.2.     Podstawowe elementy wodociągu kolejowego     

1.10.3.     Wieże ciśnień i hydrofornie

1.10.4.     Żurawie wodne i hydranty

1.10.5.     Materiały do budowy przewodów wodociągowych    

1.10.6.     Układanie wodociągów  na terenach  kolejowych     

1.11.        Kanalizacja kolejowa

1.11.1.     Zadania i systemy kanalizacji....

1.11.2.     Elementy   sieci   kanalizacyjnej

1.11.3.     Uzbrojenie zewnętrznych sieci kanalizacyjnych    
1.11.4.    Układanie przewodów kanalizacyjnych

1.12.        Sieci  ogrzewcze 

l DROGI I PLACE NA STACJACH KOLEJOWYCH .
2.1.         Droga i jej  części składowe.....

2.2.         Klasyfikacja  dróg  i  ulic     

2.3.         Przekroje poprzeczne dróg i ulic

2.4.         Zasady kstzałtowania dróg w planie i profilu  

2.5.         Place ładunkowe i drogi dojazdowe

2.6.         Place przeddworcowe

2.7.         Zasady odwadniania dróg i placów

2.8.         Oddziaływanie pojazdów na nawierzchnię drogi

2.9.         Układ warstwowy nawierzchni oraz ich klasyfikacja    

2.10.       Drogi i nawierzchnie  gruntowe     

2.11.       Nawierzchnie twarde nie ulepszone

2.12.       Podbudowy nawierzchni ulepszonych

2.13.       Nawierzchnie twarde ulepszone

2.14.       Porównanie różnych nawierzchni oraz ich zastosowanie na terenach kolejowych................       84
2.15.       Ogólne zasady utrzymania  dróg i placów na stacjach kolejowych      

3.  PRZEJAZDY  KOLEJOWE    

3.1.         Klasyfikacja przejazdów i przejść oraz zasady ich stosowania    

3.2.         Warunki techniczne projektowania przejazdów   

3.3.         Rogatki,  samoczynna  sygnalizacja  świetlna  z  półrogatkami i  bez półrogatek................      97
3.4.         Znaki, wskaźniki i tablice ostrzegawcze  

3.5.         Obsługa  oraz utrzymanie  przejazdów  i  przejść

3.6.         Dokumentacja związana z eksploatacją przejazdów kolejowych 

4.  BADANIE    I    OCENA    STANU    UTRZYMANIA    PODTORZA    I    NAWIERZCHNI   KOLEJOWEJ..............     104
4.1.         Uszkodzenia  oraz odkształcenia podtorza  i podłoża     

4.2.         Nadzór   nad   stanem   podtorza

4.3.         Zużywanie  się nawierzchni  kolejowej  i  dopuszczalne  zużycia  jej elementów................     115
4.3.1.      Wiadomości wstępne       

4.3.2.       Zużycie   szyn       

4.3.3.      Zużycie   złączek   szynowych     

4.3.4.       Zużycie  podkładów          .

4.3.5.       Zużycie podsypki       

4.4.         Odkształcenia toru w planie i profilu

4.5.         Przeglądy bieżące, okresowe i specjalne nawierzchni     .

4.6.         Dopuszczalne  odchyłki parametrów  toru    

4.7.         Pomiary bezpośrednie torów     

4.8.         Książka kontroli stanu toru i zasady jej prowadzenia 

4.9.         Pomiary  pośrednie   torów

4.10.       Badanie stanu toru wagonami pomiarowymi Amslera i Matisa   

4.10.1.     Wiadomości ogólne.........    

4.10.2.     Wykresy na  taśmie pomiarowej  Amslera  

4.10.3.     Ocena stanu toru na podstawie taśmy pomiarowej Amslera     .

4.10.4.     Wykresy na taśmie pomiarowej Matisa    

4.10.6.     Wykorzystanie wyników pomiarów wagonami Amslera i Matisa   

4.11.       Metody badania spokojhości biegu pociągu 

4.12.       Badanie defektoskopowe szyn w torze      .

4.12.1.    Klasyfikacja   wad  szyn     

4.12.2.     Defektoskopowe  badanie   szyn

4.12.3,     Zasady znakowania i wymiany szyn wadliwych oraz dokumentacja badań     .     .............     .     .     .     .     156
4.13.        Zużycie elementów rozjazdu     

4.13.1.     Uszkodzenia i wady powodujące wymianę części rozjazdu   

4.13.2.     Dopuszczalne zużycie części rozjazdów      .

4.14.        Oględziny i badania techniczne rozjazdów     

4.14.1.     Oględziny   zewnętrzne  rozjazdów         .  

4.14.2.     Badanie techniczne rozjazdów  

4.15.       Bhp podczas badań stanu podtorza i nawierzchni kolejowej    

5.  PLANOWANIE  NAPRAW  PODTORZA  I   NAWIERZCHNI   KOLEJOWEJ    

5.1.         Rodzaje napraw podtorza     .        

5.2.         Zasady planowania i wykonywania napraw podtorza

5.3.         Rodzaje   robót   wykonywanych   przy   budowie   i   nprawach   nawierzchni.................     172
5.4.         Rodzaje napraw oraz cykle naprawcze nawierzchni    

5.4.1.      Rodzaje napraw nawierzchni    

5.4.2.       Cykle naprawcze nawierzchni

5.5.         Zakresy napraw nawierzchni

5.6.         Zasady  planowania  napraw nawierzchni       
5.7.         Metody wykonywania napraw nawierzchni

5.8.         Fazy  planowania  napraw  nawierzchni  oraz  niezbędna   dokumentacja           .................     183
5.9.         Ustalanie nakładów robocizny ręcznej na utrzymanie torów i rozjazdów

5.10.       Jednostki wykonujące roboty nawierzchniowe     ...

6.  UTRZYMANIE PODTORZA  I  NAWIERZCHNI  KOLEJOWEJ  .      . 

6.1.         Elementy składowe procesu utrzymania drogi kolejowej     

6.2.         Konserwacja i naprawa bieżąca 

6.3.         Narzędzia ręczne ł zmechanizowane do konserwacji i naprawy nawierzchni  oraz  podtodza............     193
6.4.         Wymiana   pojedynczych   szyn

6.5.         Wymiana   pojedynczych   złączek   szynowych        

0.6.         Wymiana pojedynczych podkładów

6.7.         Oczyszczanie  i   uzupełnianie  podsypki...

6.8.          Odchwaszczanie   torów

6.9.         Inne roboty narpawcze nawierzchni

6.10.       Gospodarka odzyskanymi materiałami nawierzchniowymi     .

6.11.        Dokręcanie złączek szynowych......•

6.12.        Nasuwanie szyn odpełzłych i miarkowanie luzów

6.13.       Nasuwanie toru w planie......-

6.14.       Poprawianie   szerokości   toru

6.15.       Podbijanie podkładów

6.16.       Usuwanie wysadzin w torze

6.17.        Podnoszenie  toru.....

6.18.       Utrzymanie  odcinków  i   torów  izolowanych    

6.19.       Utrzymanie toru o specjalnej  konstrukcji      .

6.19.1.     Utrzymanie toru na mostach

6.19.2.     Utrzymanie  toru  na  przejazdach,   kanałach  rewizyjnych,   wagach wagonowych,   obrotnicach,   przesuwnicach,   w   tunelach   i   łukach
o   małych   promieniach      

6.20.       Utrzymanie rozjazdów  i  skrzyżowań  torów     
8.21.       Ogólne  zasady  utrzymania  torów  bezstykowych    

6.22.       Naprawa pęknięć szyn w torze bezstykowym 

6.23.       Regulacja naprężeń w torze bezstykowym     

6.23.1.     Metoda swobodnego wyrównania naprężeń    

6.23.2.     Metoda termicznego wyrównania naprężeń    

6.23.3.     Metoda    wyrównania    naprężeń    przy    wykorzystaniu    urządzeń naciągowych         .............. •   .     259
6.24.       Zasady bhp podczas  robót torowych 

6.25.       Kierownictwo  i nadzór  nad  robotami     

6.26.       Osłonięcie miejsca robót sygnałami     

7. MECHANIZACJA NAPRAW BIEŻĄCYCH PODTORZA I NAWIERZCHNI
LEJOWEJ  

Zestawy robót w naprawach bieżących podtorza i nawierzchni     . Naprawy bieżące wykonywane metodą  małej  mechanizacji     .     .
7.3.         Naprawy bieżące wykonywane metodą pełnej mechanizacji   

7.4.         Organizacja robót związanych z konserwacją torów      ....
7.5.         Organizacja napraw bieżących na liniach silnie obciążonych     .     .
7.6.         Zamknięcie torów dla ruchu w związku z robotami torowymi     .
7.7.         Dokumentacja  techniczna  i  organizacyjna  robót      .....
7.8.         Odbiory robót po naprawach bieżących nawierzchni      ....
8. PODSTAWOWE  POJĘCIA  Z  ZAKRESU  ORGANIZACJI   I  NORMOWA-
NIA  PRACY,   .     

8.1.         Wiadomości wstępne       ...  

8.2.         Procesy technologiczne robót  drogowych        .     .....     .
8.3.         Zasady racjonalnej   organizacji robót  drogowych      .....
8.4.         Metoda pracy równomiernej      ..........     .
8.5.         Cel  i  istota  normowania  technicznego      ...     .....
8.5.1.      Normalizacja  i  normowanie      ...........
8.5.2.      Elementy  czasu  pracy         ............
8.5.3.      Sposoby opracowywania norm pracy     .......      .      .
8.5.4.      Katalogi  norm  pracy      .............
8.5.5.      Przedmiary i obmiary robót      .......     .     .     .     .
8.5.6.      Normowanie  zużycia  materiałów         .........
8.6.         Metody planowania organizacji robót        ........
8.6.1.      Metoda harmonogramów       ....     ........
8.6.2.       Wiadomości ogólne o metodach sieciowych planowania organizacji robót          .................
8.7.         Rodzaje  i  sposoby  kontroli  robót        .....     ....
8.8.         Dokumentacja pracy i zużycia materiałów w służbie drogowej      .
8.9.         Inwestycje  kolejowe        .                      ...... ....
8.9.1.      Pojęcie inwestycji oraz ich klasyfikacja     ........
8.9.2.       Organizacja  działalności  inwestycyjnej      ........
8.9.3.      Przygotowanie inwestycji do realizacji      ........
8.9.4.      Realizacja inwestycji       .....     '.     .......
8.10.       Place budowy oraz zasady ich urządzania      .......
9. BAZY  NAWIERZCHNIOWE
.9.1.        Rodzaje i zadania baz nawierzchniowych       .
9.2.        Uniwersalne stałe bazy nawierzchniowe
9.2.1.      Usytuowanie,  układ  torowy  i  urządzenia
9.2.2.      Prace ładunkowe oraz składowanie  materiałów
9.2.3.      Montaż  i  demontaż  przęseł

9.2.4.      Regeneracja materiałów nawierzchniowych

9.3.         Półstałe   bazy  nawierzchniowe   

9.4.         Czasowe bazy nawierzchniowe........

9.4.1.      Rodzaje, charakterystyka  i  lokalizacja

9.4.2.       Układy torowe i urządzenia

9.5.         Odbiór przęseł torowych w bazach montażowych     

9.6.         Bazy rozjazdowe

9.6,1.      Układ  i wyposażenie  bazy        ...

'9.6.2.%    Technologia montażu rozjazdów          

9.7.         Bazy podsypkowe............

9.8.         Bhp podczas robót montażowych i demontażowych w bazach nawierzchniowych..............     363
10. NAPRAWY GŁÓWNE PODTORZA I NAWIERZCHNI  KOLEJOWEJ

10.1.       Naprawy główne podtorza

10.1.1.     Zakres  i metody wykonywania  napraw głównych podtorza 

10.1.2.     Technologie   napraw   torowisk.....,     . 

10.1.2.1.  Układanie warstw  ochronnych  na  torowisku     

10.1.2.2.  Wykonywanie odwodnień torowiska     .

10.1.2.3.  Ulepszanie gruntów górnych warstw podtorza

10.1.2.4.  Zwiększanie nośności torowiska przez wbudowanie lub likwidację rowów  bocznych.............     .     377
10.1.3.     Naprawy skarp i pozostałych elementów podtorza   

10.1.4.     Naprawy podtorza w przypadku szkód górniczych    
10.2.       Naprawy   główne  

10.2.1.     Zakres i metody wykonywania napraw głównych nawierzchni      .

10.2.2.     Technologie napraw głównych metodą  małej  mechanizacji

10.2.2.1.  Ciągła wymiana  szyn i złączek

10.2.2.2.  Ciągła wymiana podkładów........

10.2.2.3.  Ciągła wymiana szyn i podkładów     

10.2.3.     Technologie napraw głównych metodą pełnej  mechanizacji     

10.2.3.1.  Transport materiałów w zmechanizowanych wymianach nawierzchni     
10.2.3.2.  Przęsłowa wymiana nawierzchni

10.2.3.3.  Bezprzęsłowa wymiana nawierzchni     . 

10.2.3.4.  Wymiana szyn klasycznych na bezstykowe...

10.2.3.5.  Stabilizacja toru po wymianie nawierzchni

10.2.4.     Wymiana  rozjazdów 

10.2.4.1.  Technologia i organizacja wymiany rozjazdów....

10.2.4.2.  Wymiana  rozjazdów metodą małej  mechanizacji

10.2.4.3.  Wymiana rozjazdów metodą pełnej  mechanizacji

10.2.4.4.  Nowe technologie wymiany rozjazdów

10.2.5.     Dokumentacja technologiczno-organizacyjna  dla napraw głównych nawierzchni...............     418
10.2.6.     Zasady organizacji napraw głównych nawierzchni 

10.2.6.1.  Organizacja i zadania pociągów zmechanizowanych robót nawierzchniowych.

10.2.6.2.  Zasady kierowania robotami
10.2.6.3.  Organizacja łączności  

10.2.6.4.  Zabezpieczenie materiałów, maszyn  i sprzętu  do  robót     

10.2.6.5. Zabezpieczenie środków trakcyjnych    

10.2.6.6.  Zakwaterowanie ł przewozy pracowników

10.2.6.7.  Bezpieczeństwo  ruchu pociągów podczas robót nawierzchniowych    

10.2.7.     Odbiory robót po naprawach głównych nawierzchni  

10.2.7.1.  Odbiory robót po naprawach głównych torów     .    

10.2.7.2.  Odbiory robót po naprawach głównych rozjazdów    

10.2.8.     Zasady bhp podczas wymian nawierzchni

11.  BUDOWA  NOWYCH  TORÓW 

11.1.        Ogólne zasady budowy nowych  torów     

11.2.        Przygotowanie torowiska  do układania toru    

11.3.       Budowa   torów   szlakowych     

11.4.        Budowa stacyjnych układów torowych    

12.  NAWIERZCHNIOWE ROBOTY SPAWALNICZE

12.1.       Łączenie

12.1.1.     Wiadomości  ogólne         

12.1.2.     Złącza  spawane

12.2.       Spawanie gazowe

12.2.1.    Materiały do spawania gazowego

12.2.2.     Sprzęt  do  spawania  gazowego

12.2.3.     Technika spawania  gazowego         

12.3.       Spawanie   elektryczne

12.3.1.     Wiadomości   ogólne         

12.3.2.     Elektrody  i  urządzenia   do   spawania   elektrycznego 

12.3.3.     Technika spawania elektrycznego        

12.4.       Zgrzewanie  szyn       

12.4.1.     Rodzaje i sposoby zgrzewania szyn

12.4.2.     Zgrzewanie szyn w torze

12.5.       Spawanie termitowe

12.5.1.     Ogólne zasady spawania termitowego szyn   

12.5.2.     Podstawowe materiały i sprzęt do spawania termitowego szyn      .  

12.5.3.     Metody i technologie spawania termitowego

12.5.4.     Wady występujące przy spawaniu termitowym szyn     

12.6.       Regeneracja  szyn  i  rozjazdów  metodą  napawania  gazowego  lub elektrycznego         ...............     469
12.6.1.     Organizacja napawania  szyn  i rozjazdów

12.6.2.     Napawanie  szyn

12.6.3.     Napawanie krzyżownic

12.7.       Kontrola i odbiory robót spawalniczych

12.8.       Roboty ślusarsko-kowalskie......

• 12.9.       Bhp przy robotach spawalniczych i ślusarsko-kowalskich   

13.  WALKA ZE ŚNIEGIEM I MROZEM
13.1.       Wpływ opadów śnieżnych i niskich temperatur na warunki pracy kolei

13.2.       Zaspy śnieżne oraz sposoby zabezpieczenia przed nimi linii kolejowej

13.3.       Zasady organizacji walki ze śniegiem i mrozem oraz dokumentacja akcji zimowej  na  PKP        .     ........     .     .     .     484
13.4.       Organizacja   i   technologia   odśnieżania   torów   szlakowych   i   stacyjnych

13.5.       Oczyszczanie rozjazdów ze śniegu i lodu    

13.6.       Bhp przy usuwaniu śniegu i lodu z rozjazdów i torów kolejowych

Bibliografia

 

 

Dane

 

 

 

 

TYTUŁ: BUDOWA I UTRZYMANIE DRÓG KOLEJOWYCH - TOM II
AUTOR: M. BATKO
WYDAWNICTWO:  WKŁ
ROK WYDANIA: 1985
WYDANIE: I
FORMAT: B5
ILOŚĆ STRON: 495 
OPRAWA: MIĘKKA
STAN BLOKU: DOBRY (LEKKO PRZYKURZONE BOKI BLOKU)


KOD: R2 P1

Dodatkowe informacje

W tytule przelewu proszę wpisać nick z allegro i nr. wylicytowanej aukcji

Książki starannie zapakowane wysyłane są w kopercie bąbelkowej po wcześniejszej wpłacie na konto

Nie wysyłamy za pobraniem

 

 

 

Odbiór osobisty w Antykwariacie:

Katowice ul. Janasa 11

Poniedziałek - Piątek w godz. 10-17

Sobota w godz. 10-13

 

 

 

Kontakt:

tel. 513[zasłonięte]500

mail: [zasłonięte]@o2.pl

 

 

 

Wpłata na konto w BRE BANK: 221[zasłonięte]200400[zasłonięte]90274[zasłonięte]780