Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

#BRYKAJŁO Trudności dzieci w posługiwaniu się kode

19-06-2015, 22:49
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 17.99 zł     
Użytkownik TwojeKsiazki
numer aukcji: 5376410762
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 19-06-2015 22:56:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Sazon-Brykajło Janina Jolanta

Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym
Metody terapii


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2009
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
114





 

 

 

OPIS:

Książka wprowadza w problem trudności dzieci w operowaniu kodem językowym, postrzeganych także jako źródło specyficznych trudności w uczeniu się, zagadnienia budzącego coraz większe zainteresowanie wśród badaczy i praktyków. Podane są w niej propozycje rozwiązań terapeutycznych, co jest wyjściem naprzeciw naglącym potrzebom osób z takimi trudnościami, albowiem w istotnym stopniu ograniczają one osiągnięcie sukcesu w szkole z wszystkimi tego konsekwencjami.

W części teoretycznej poruszone są zagadnienia zmieniającego się zakresu pojęcia specyficznych trudności w uczeniu się i w tym kontekście rosnącej rangi problemu trudności w operowaniu kodem językowym, a także roli różnic indywidualnych w wykorzystywaniu kodu mowy w procesie przetwarzania informacji oraz związku tychże różnic z pojawieniem się specyficznych trudności szkolnych.

Część praktyczna książki zawiera propozycje metod rozwijania umiejętności rozpoznawania elementów wypowiedzi, jej struktury gramatycznej, a także manipulacji nimi w celu jej budowania. Część ćwiczeń ukierunkowana jest na rozwijanie umiejętności językowych zgodnie z naturalnym sposobem ich przyswajania przez dziecko, bez uświadamiania mu reguł rządzących językiem. W tej części przedstawione są także metody wprowadzania dziecka w świadomą, refleksyjną wiedzę o języku, czyli nauczania gramatyki. Przedstawione metody są wskazane w szczególności do pracy z osobami z trudnościami w operowaniu kodem mowy, ale korzystne dla wszystkich uczniów oraz zgodne ze wskazaniami psychologicznymi J. Piageta. Szczególnie przydatne mogą być w pracy z dzieckiem o obniżonych możliwościach poznawczych.

 

 

SPIS TREŚCI:

 

Czym jest dysleksja? O problemach terminologicznych

 

Dysleksja – dysfunkcje korowe, a może indywidualny profil

przetwarzania informacji, czyli co o trudnościach w uczeniu się

mówi teoria dominacji lateralnej

 

A gdyby zmienić metody nauczania?

 

Krotko o tym, dlaczego „rozmowne” dziecko

może mieć trudności z posługiwaniem się mową pisaną

oraz wypowiadaniem się na lekcji

 

Rozwijanie umiejętności rozumienia i ekspresji

w mowie pisanej i rozmowie o nieobecnym

 

Wiedza metajęzykowa dzieci młodszych, czyli jak uczyć gramatyki,

aby była prosta, zrozumiała i ciekawa

 

Wykorzystanie kontrastu i zestawień uogólniających

w terapii dysortografii

 

Zakończenie – trochę refleksji o tym,

czy myślenie niewerbalne to na pewno uboższy sposób myślenia

 

Bibliografia