Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
OK
Polityka Prywatności
Zaakceptuj i zamknij X
DARMOWE ARCHIWUM ALLE
Strona startowa
Kategorie
Kontakt
Szukaj
:
Archiwum Alle
>
Książki i Komiksy
>
Książki naukowe i popularnonaukowe
>
Sztuka, kultura i etnologia
>
Film, kino
BROWN ŚWIATŁO W FILMIE TEORIA ŚWIATŁA I KOLORU
19-01-2012, 15:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji:
34
zł Aktualna cena:
34
zł
Użytkownik
zima1942
numer aukcji:
1999914093
Miejscowość
gdańsk
Licytowało:
5
Wyświetleń:
79
Koniec:
14-01-2012 15:05:14
Dodatkowe informacje:
Stan:
Nowy
Okładka:
miękka
Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.
BLAIN BROWN
ŚWIATŁO W FILMIE
Ilość stron: 300
Format: 16,5 x 23 cm
"Światło w filmie" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokaże nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej biblii Cinematography, analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak może
Książka uczy zarówno o historii oświetlenia, jak i przedstawia nowoczesny sprzęt i techniki HD. Od pierwszych stron wiadomo, że mamy do czynienia z profesjonalnym, rzeczowym tekstem, pisanym nie przez teoretyka, lecz specjalistę i operatora.
Autor opisuje tajniki pracy oświetleniowca przy użyciu wielu ilustracji, zdjęć i poręcznych diagramów. Wybierz się z nami w podróż na plan filmowy, gdzie autor demonstruje procedury techniczne i objaśnia działanie sprzętu w konkretnych ujęciach.
SPIS TREŚCI
Historia oświetlenia
Światło kontrolowane
Wczesna produkcja filmowa
Wprowadzenie sztucznego oświetlenia
Era technikoloru
Metalohalogenkowe (HMI), ksenonowe, fluorescencyjne i diodowe (LED) źródła oświetlenia
Lampy KINOFLO i LED
Źródła oświetlenia
Fresnele
Sztuczne fresnele
Oświetlenie 10K i 20K
Oświetlenie 5K
Oświetlenie typu Junior
Oświetlenie 1K
Oświetlenie typu 650, Betweenie oraz InBetweenie
Oświetlenie typu Inkie
Jednostki metalohalogenkowe (HMI)
Oświetlenie 12K i 18K
Oświetlenie 6K i 8K
Oświetlenie 4K i 2,5K
Mniejsze metalohalogenkowe (HMI) jednostki
Gdy metalohalogenkowe (HMI) nie chcą działać
Ksenonowe
Lampa łukowa "Brutus"
Światła typu open-face
Skypan
Open-face 2K
1000-/600-/650-watowe Open face
PAR 64
Lampy PAR
Dino, Moleeno i Wendy
Maxibrute
FAY'e
Ruby 7
Metalohalogenkowe PARy
Miękkie Światła
Miękkie studyjne (8K, 4K i 1K)
Światła rozproszone
Światła przestrzenne (space lights)
Sprzęt fluorescencyjny (fluorescent rig)
Jednostki fluorescencyjne z korekcją koloru
Żarówki z korekcją koloru
Zespoły lamp do oświetlania sztucznego horyzontu (cycs, strips, nooks, broads)
Różnorodne
Chińskie lampiony
Światła osadzone na wyciągniku
Source Fours
Reflektory zasilane akumulatorowo (sunguns)
Softboxy
Jokers
Zespoły diod świecących LED
Światła typu dedo
Balony oświetleniowe
Bager Baglight
Rozpraszacze światła i barndoors
Podstawy oświetlenia
Jakich efektów oczekujemy od oświetlenia?
Nastrój i tonacja
Pełen zakres tonów
Kontrola koloru i bilans barw
Dodawanie scenie kształtu, głębi i wymiaru
Kształt
Rozdzielanie
Głębia
Struktura
Ekspozycja
Kompozycja
Proces oświetlania
Proces
Jakie są wymagania?
Jakimi narzędziami dysponujemy?
Grafik pracy
Jakie mamy możliwości?
Jak być szybkim?
Podstawy oświetlenia
Podstawowe elementy
Jakość światła
Mocne/delikatne
Inne cechy światła
Oświetlenie zależne od przedmiotu
Wysokość
Niska i wysoka tonacja
Odbicie/Światło naturalne
Modulacja/Struktura
Oświetlenie podstawowej sceny
Średniowieczni rycerze dookoła ogniska
Plan
Efekt migotania
Scena grupowa z ogniem
Scena science-fiction
Scena filmu noir
Scena detektywistyczna
Młody wynalazca
Sceny rozmaite
Garncarz
Ujęcie piękności
Pokój bilardowy
Scena intymna
Oświetlenie serialowe
Oświetlenie reality show
Wewnątrz czy na zewnątrz?
Plener w dzień
Spod podłogi
Otoczenie z góry
Wyznania: Scena treningu
Niebezpieczny umysł: Aleja
Tworzenie pleneru w studio
X-men: Plastikowe więzienie
Montaż sceny
Duży plener nocny
Pełne ustawienie sceny
Oświetlenie w HD, DV i SD Video
Inżynier video i technik obrazu cyfrowego
Oscyloskop kontrolny sygnałów wizyjnych
Wektoroskop
Kontrola diafragmy
Miksowanie elektroniczne
Balans bieli
Transfer obrazu filmowego do video
Oświetlenie przy kilku kamerach
Ustawienie monitora
Procedura ustawienia monitora
Regulator obrazu w sąsiadujących monitorach
Balans bieli kamery
Ustalenie linii odniesienia
Tablica kontrolna
Teoria ekspozycji
Reflektor iluminacyjny
F/Stop
Ekspozycja, ISO i powiązania oświetleniowe
Dystans źródła oświetlenia
Szybkości ISO/ASA
Chemia błony filmowej
Reakcja błony na światło
Ukryty obraz
Procesy chemiczne
Kolorowy negatyw
Dodane kontra odjęte kolory
Krzywa H&D
The Log E Axis
Czym jest Log?
Postrzeganie jasności
Kontrast
"Właściwa" ekspozycja
Zakres jasności w scenie
Ustalanie ekspozycji
Narzędzia
Światłomierz
Miernik odbicia światła
System strefowy
Strefy w scenie
Skala szarości
Dlaczego 18%?
Place i fall
Odczyt ekspozycji przy pomocy ultrafioletu
Przesłona
Teoria i kontrola koloru
Natura światła
Postrzeganie koloru
Teoria Tristimulus
Efekt Purkinje i filmowe światło księżyca
Światło i kolor
Dodane i odjęte kolory
Jakości światła
Barwa
Jaskrawość
Nasycenie
Temperatura koloru
Koło barw
Łączenie kolorów
Przestrzeń barwna filmu i video
Współgranie i interakcja koloru
Interakcja koloru i fenomen wizualny
Prawa jednoczesnego kontrastu
Metameria
System koloru CIE
Podstawowe źródła światła w systemie CIE
Kolor cyfrowy i elektroniczny
Kontrola koloru
Czym jest biel?
Temperatura koloru
Mierniki koloru
Balans koloru w filmie
Balans koloru przy użyciu filtrów kamery
Filtry konwersji
Filtry balansu świetlnego
Korekcja balansu światła
CTO
Od światła sztucznego do dziennego
Oświetlenie fluorescencyjne
Korekcja światła niekolorowego
Lampy łukowe
HMI
Lampy przemysłowe
Wybory stylistyczne w kontroli koloru
Elektryczność
Pomiar elektryczności
Potencjał
Systemy dostarczania elektryczności
Trójfazowy
Jednofazowy
Źródła mocy
Generatory
Obsługa generatora
Kontakty
Bezpieczeństwo tie-in
Ustalanie KVA
Wtyczki ścienne
Baterie
Pojemność baterii
Kwas przewodzący
Ciężki antymon
Bateria kadmowo-niklowa
Baterie litowo-jonowe i niklowo-metalowe
Paper Amps i obliczanie naładowania
Natężenie prądu
Kodowanie kolorem
The Neutral
Wyposażenie
Kontakty
Nakrętki typu busbar
Złącza
Przełączniki oświetlenia studyjnego
Kabel zasilający
Typy przewodów
Rozdzielniki
Lunchboxes, Snake bites, Gangboxers oraz Four-Ways
Rozszerzenia
Rozplanowanie systemu przewodzącego
Praca z prądem przemiennym (AC) i prądem stałym (DC)
Obliczanie spadku napięcia
VCR
Elektryczne bezpieczeństwo
"Mokra robota"
Bezpieczeństwo HMI
Bezpieczeństwo uziemienia
Gripologia
Kontrola świateł
Reflektory
Obsługa reflektorów
Zasłonki światła (motylki) i cutters
Triki
Netss
Triki
Cuculoris
Dyfuzory
Motylki i urządzenia wiszące
Griffs
Utrzymywanie w pozycji
Grip heads
Zaciski
Studded C-clamps
Różne
Zespół i działania na planie
Operator obrazu
Zespół
Mistrz oświetlenia
Pierwszy asystent
Trzeci elektryk i elektrycy
Szef wózkarzy
Wózkarze
Inne części zespołu
Działania na planie
Proces
Rough-In
Ustalanie miejsc w scenie
Światło
Próba
Kręcenie
Procedury
Lampy i gniazda
Typy promieniujących źródeł światła
Lampa łukowa
Światło sztuczne wolframowe
Lampy wolframowo-halogenowe
HMI
Household i żarówki projektorów
Żarówki
Tuby fluorescencyjne
Zmiennobarwne
Zagadnienia techniczne
Zdjęcia przy użyciu HMI
Dostarczanie prądu
HMI bez efektu migotania
Ściemniacz
Efekty ściemniania na planie
Praca ze stroboskopem
Ekspozycja stroboskopu
Ekspozycja w Makrofotografii
Głębia ostrości przedmiotu w zbliżeniach
Oświetlanie dla maksymalnych zbliżeń
Filmowanie pod wodą
Efekty
Deszcz
Dym
Ogień
Efekt projektora i TV
Dzień dla nocy
Efekt poświaty księżyca
Efekty wodne
Piorun
Używanie światła dziennego
Oświetlenie dla fotografii procesowej
Chroma key
Zielony ekran (greenscreen)
Oświetlenie dla fotografii procesowej
Sztuczki dla zielonego i niebieskiego ekranu
Dodatek
Lampa łukowa "Brutus"
Międzynarodowe typy wtyczek i gniazdek
Zbuduj własny handsqueezer ("zgniatacz rąk")
Typowy porządek oświetlenia dla małej, niezależnej produkcji
Porządek oświetlenia dla dużej produkcji studyjnej