„Broń zwierciadłem epoki”. Andrzeja Nadolskiego bronioznawcze dokonania i inspiracje
Autor: red. Piotr Strzyż, Witold Świętosławski
Wydawnictwo : ŁTN
Seria : Acta Archaeologica Lodziensia nr 59
Rok wydania: 2013
Stron: 96
Wydanie: I
Format : 210x295mm
Oprawa : miękka
Stan: nowa
ISSN: 0[zasłonięte]065-09
Spis treści:
Piotr Strzyż, Witold Świętosławski
Słowo wstępne ........................................................................................................................
Maria Magdalena Blombergowa
Prof. dr hab. Andrzej Nadolski nie tylko bronioznawca ........................................................
Leszek Kajzer
O meandrach polskiego bronioznawstwa słów kilka .............................................................
Sven Ekdahl
Andrzej Nadolski und Grunwald. Erinnerungen ...................................................................
Piotr Strzyż
Andrzej Nadolski i badania pól bitewnych ............................................................................
Olgierd Ławrynowicz
Profesora Andrzeja Nadolskiego zainteresowania kulturą rycerską – badania i popularyzacja wiedzy ..........................................................................................
Piotr N. Kotowicz, Arkadiusz Michalak
Wczesnośredniowieczna broń obuchowa z terenu Polski w dorobku Andrzeja Nadolskiego z perspektywy kolejnych lat badań .................................
Jean-Michel Poisson
Andrzej Nadolski et les débuts de l’archéologie médiévale en France. Notes et souvenirs ..
Tadeusz Poklewski-Koziełł
Rekonstrukcja w 1949 roku przez Andrzeja Nadolskiego drewniano-ziemnego wału wczesnośredniowiecznego grodu łęczyckiego ...........................
Marian Głosek
Udział Profesora Andrzeja Nadolskiego w badaniach cmentarzy polskich oficerów na Wschodzie .....................................................
Kalina Skóra
Kilka wyjątków od reguły, czyli o „nieśredniowiecznych” początkach Andrzeja Nadolskiego
Jerzy Nadolski, Anna Nadolska-Styczyńska
Pozazawodowe zainteresowania i pasje Andrzeja Nadolskiego ............................................