Brink to
pierwszoosobowa strzelanina wyprodukowana przez studio
Splash Damage, autorów Enemy Territory: Quake
Wars oraz darmowego dodatku Enemy Territory
do The Return to Castle Wolfenstein.
Splash Damage przenosi nas za
sprawą Brink do 2045 roku, przedstawiając świat,
który ucierpiał z powodu potężnej powodzi. Akcja
osadzona została na terenie pływającej, futurystycznej
metropolii o nazwie The Ark, będącej w zasadzie zbiorem
setek niewielkich wysepek. Eksperymentalne, zbudowane ze
zmodyfikowanego koralowca miasto stanowiło oazę spokoju,
lecz obecnie znajduje się na krawędzi wojny domowej.
Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że wyspa stała
się azylem nie tylko dla swoich twórców oraz ich
potomków, ale również dziesiątek tysięcy uchodźców,
którzy szukają w The Ark schronienia przed brutalnością
trawiącą resztę świata. Miejsce przewidziane dla pięciu
tysięcy osób zamieszkuje dziesięć razy więcej. Powodem
wybuchu konfliktu okazuje się nie tylko przeludnienie,
ale i, paradoksalnie, fakt zamknięcia The Ark na wpływy
z zewnątrz. Brak surowców, puste magazyny i niepewność
jutra pchnęły ludzi do ostatecznych kroków. Tylko od
gracza zależy, jak ukształtuje się przyszłość całej rasy
ludzkiej.
To w jaki sposób toczyć się
będzie rozgrywka, zależy w dużym stopniu od sposobu w
jaki zbudujemy swoją postać. O ile niezliczona ilość
kombinacji związanych z wyglądem bohatera nie ma
wielkiego wpływu na rozgrywkę, to już umiejętności i
modyfikacje broni przekładają się w znaczącym stopniu na
możliwości naszego wojaka. Rozwój zdolności postaci
postępuje dzięki punktom doświadczenia zdobywanym
podczas gry, a broń rozbudowujemy i odblokowujemy dzięki
specjalnemu trybowi wyzwań.
W czasie rozgrywki nie
walczymy sami, lecz towarzyszą nam inni żołnierze bądź
to kierowani przez sztuczną inteligencję czy też przez
żywych ludzi. Brink skonstruowano w taki sposób,
aby jak najbardziej zatrzeć różnice pomiędzy trybem
jedno i wieloosobowym. W związku z tym każdy może
dołączyć do naszej gry w dowolnym momencie i zastąpić
postać sterowaną przez AI. Może to być zarówno nasz
towarzysz broni (kooperacja) bądź też przeciwnik. Dzięki
takiej budowie gra ma charakter wieloetapowych bitew, w
których nacisk położony został na taktyczne
planowanie.
Ponadto w czasie trwania
potyczek musimy wykonywać szereg misji – część z nich
jest obligatoryjna do tego by pchnąć fabułę do przodu,
część to po prostu zadania poboczne, które możemy, ale
nie musimy wykonywać. Misje mają na celu m.in.
prowadzenie przesłuchań, pojmowanie jeńców, podkładanie
ładunków wybuchowych, eskortowanie różnych jednostek,
naprawianie uszkodzonych mechanizmów lub maszyn, czy
zdobywanie konkretnych miejsc na mapie. W miarę postępów
w grze otrzymujemy punkty doświadczenia, które następnie
możemy wykorzystać aby zdobyć nowe przedmioty, bronie
oraz opancerzenia.
Brink oferuje
przejmującą ścieżkę dźwiękową, przeplataną realnymi
efektami dźwiękowymi, które idą w parze z wysokiej
jakości oprawą graficzną. Tę ostatnią zapewnia
wykorzystanie silnika idTech 4 – najnowszego dzieła id
Software, na bazie którego zaprojektowano są takie
pozycje, jak Doom 4, czy też Rage. Domeną
Brink są spore przestrzenie oraz szczegółowe
zakątki pięknej, ale i jednocześnie nieprzystępnej The
Ark.