Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BRETT HISTORIA PSYCHOLOGII psychologia SPIS

22-02-2015, 22:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 9.90 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 5086967537
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 2   
Koniec: 22-02-2015 21:01:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1969
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT

 

 


GEORGE SIDNEY BRETT
HISTORIA PSYCHOLOGII
w opracowaniu R. S. Petersa

 

 

 

PWN 1969, str. 708, stan  db+  (przykurzona)

 

 


Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
Przedmowa do wydania drugiego
CZEŚĆ   PIERWSZA
I.  TEORIA,   SPOSÓB   POSTĘPOWANIA  (POLICY)   I   „TECHNOLOGIA"
1.   Wstęp
2.   Psychologia i mit przedmiotu badania
3.   Pytania teoretyczne
4.   Pytania dotyczące sposobu postępowania (policy)
5.   Pytania dotyczące „technologii"
6.   Pytania filozoficzne i metafizyczne
II.  SPEKULACJA PRZEDSOKRATYCZNA
A.  Wstęp
B.  Myśl spekulatywna
1.   Jończycy
2.   Parmenides
3.   Empedokles
4.   Anaksagoras
5.   Demokryt
6.   Pitagoras
C.  Myśl etyczno-religijna
1.   Pitagorejczycy
D.  Myśl medyczna
ls Alkmeon
2.   Hipokrates
III. SOFIŚCI,   SOKRATES   I   ŚWIADOMOŚĆ   METODY
A.  Wstęp
B.  Sofiści
1.   Protagoras
2,  Gorgiasz    .
C.  Sokrates
1.   Stosunek   do   sofistów
2.   Psychologia moralna
D. Arystyp
1.   Sensualizm
2.   Cyrenajska teoria odczuwania
IV. PLATON   I   POCZĄTEK  TRADYCJI   RACJONALISTYCZNEJ
A.  Wstęp
B.  Myśl spekulatywna
1.   Ujęcie człowieka w Timaiosie
2.   Ruch i metafizyczny obraz duszy
3.   Doznawanie, pamięć, wyobraźnia
4.   Odczuwanie
C.  Myśl etyczno-religijna
1.  Wpływ  orficki
D.  Myśl epistemologiczna
1.  Poznawcze władze duszy
E.  Myśl wychowawcza
1.   Koncepcja wychowania u Platona
2.   Etapy wychowania duszy
3.   Wychowanie do dobrego życia
V. RACJONALIZM W MODYFIKACJI  ARYSTOTELESOWSKIEJ
A.  Wstęp
B.  Pojęciowy wkład  Arystotelesa w psychologię
1.   „Dusza" współrozciągła z życiem    .
2.   Dusza jako pierwsza aktualność ciała wyposażonego w organy
3.   Dusza jako źródło ruchu, ale sama nie poruszana
4.   Poziomy duszy
C.  Myśl spekulatywna
1.   Fizjologia Arystotelesa
2.   Poszczególne zmysły
3.   „Przyrodzone tchnienia"  („connatural spirits")
D.  Myśl epistemologiczna
1.   Doznawanie  jako   asymilacja
2.   Zmysł wspólny, pamięć i sny
3.   Wyobraźnia
4.   Rozum
E.  Myśl etyczna i religijna
1.   Rozum praktyczny i usiłowanie
2.   Rozum czynny i bierny
CZEŚĆ   DRUGA
XV. ROZWÓJ  TRADYCJI  ETYCZNO-RELIGIJNEJ   (PRZEDCHRZEŚCIJAŃSKIEJ)
A.  Wstęp
B.  Stoicy
1.   Stosunek do doktryn wcześniejszych
2.   Pierwsze zasady
3.   Dusza i jej  czynności
4.   Wyobraźnia i rozum
5.   Wolność
C.  Epikurejczycy
1.   Zasady   ogólne
2.   Doznawanie
3.  Rozum, wolność ł przyjemność
D. Zlanie się tradycji greckiej z hebrajską
1.  Tradycja  hebrajska
2.   Żydzi z Aleksandrii
3.   Filon
VII. ROZWÓJ TRADYCJI ETYCZNO-RELIGIJNEJ (CHRZEŚCIJAŃSKIEJ)
A.  Wcześni Ojcowie chrześcijańscy
1.   Sw.   Paweł
2.   Klemens
3.   Orygenes
B.  Wpływy medyczne
1.   Asklepiades
2.   Ateneusz
3.   Galen
C.  Neoplatonizm
1.   Związek z doktryną platońską
2.   Opis duszy u Plotyna
3.   Aktywności  duszy
D.  Psychologia św. Augustyna
1.   Objawienie i introspekcja jako metody
2.   Dusza i ciało
3.   Doznawanie,  pamięć i poznawanie siebie samego
4.   Wyobraźnia i rozum
5.   Wznoszenie się  duszy
VIII. REINTERPRETACJA   AUTORYTETÓW
A.  Wstęp ,
B.  Platon,  Arystoteles  czy Augustyn?
1.   Intelekt,  wola,  afekty
2.   Arystotelesowe pojęcie rozumu w ujęciu Aleksandra
3.   Porfiriusz o inteligencji zwierząt
4.   Neoplatonizm Proklosa
C.  Adaptacje arabskie
1.   Umysłowość arabska
2.   Alkindi
3.   Awicenna
4.   Alhazen
5.   Awerroes
D.  Przedmioty sporu w szkołach
1.   Metoda scholastyczna    .
2.   Duch i ciało
3.   Spostrzeganie zmysłowe
4.   Rozum  i  wola
5.   Sumienie
6.   Poznanie siebie samego
7.   Pojęcia ogólne i dusza
E.  Od Alkuina do św. Tomasza z Akwinu
1.   Alkuin i Eriugena
2.   Jan z Salisbury i Wilhelm z Conches
3.   Hugon od św. Wiktora
4.   Aleksander z Hales
5.   Albert  i  Tomasz  z Akwinu
IX. KWESTIONOWANIE   AUTORYTETÓW
A.  Wstęp
B.  Myśl etyczno-religijna
1.   Bonawentura i Eckhart
2.   Duns Szkot i Wilhelm Ockham
3.   Buridan
4.   Sw.  Teresa
C.  Myśl spekulatywna
1.   Roger Bacon i Witelo
2.   Tajemnice  natury
3.   Macchiavelli i Montaigne
4.   Pomponazzi
D.  Myśl medyczna
1.   Vesalius i Harvey
2.   Villanova i Paracelsus
3.   Cardano, Telesio, Campanella i Scaliger
E.  Myśl wychowawcza
Vives
CZĘSC   TRZECIA
X. BRAMA   METODY
A.  Wstęp
B.  Wpływ  innych  nauk
1.   Uwagi  ogólne
2.   Astronomia i matematyka
3.   Optyka
4.   Mechanika i chemia
C.  Metoda indukcji przyjmowana przez zwolenników obserwacji (observationalists)
D.  Racjonalistyczna metoda dedukcji
XI. TRADYCJA   RACJONALISTYCZNA
A.  Kartezjusz
1.   Fizjologia
2.   Ciało   jako   maszyna
3.   Zmysły
4.   Umysł
5.   Namiętności
6.   Porównanie  Kartezjusza  z  Arystotelesem
7.   Zwierzęta  jako  maszyny
B.   Gassendi, Hobbes i reakcja
1.   Gassendi
2.   Hobbes
3.   Morę i Cudworth
C.  Okazjonaliści
1.   Geulincx
2.   Malebranche
D.  Spinoza
1.   Jedność organiczna
2.   Namiętność: rozwinięcie poglądów Kartezjusza przez Spinozę
3.   Wpływ rozumu
E.  Leibniz i Wolff
1.   Tradycja, z której .wyrasta Leibniz i znaczenie tego filozofa
2.   Ciągłość, aktywność i przedstawianie
3.   Systematyzacja poglądów Leibniza  dokonana przez Wolffa
XII. TRADYCJA  OPIERANIA  SIĘ  NA  OBSERWACJI
A.  Empirycy i asocjacjoniści brytyjscy
1.   Locke
2.   Berkeley
3.   Hume
4.   Hartley
5.   Reid i Stewart
6.   Brown i Hamilton
7.   James  Mili
8.   Bain i J. St. Mili
B.  Empiryzm kontynentalny i reakcje przeciwko niemu
1.   Oświecenie francuskie
2.   Bonnet
3.   Tetens
4.   Maine de Biran i Cournot
5.   Od Taine'a do Bineta
6.   Wundt
7.   Mach i Avenarius
8.   Ebbinghaus i Kulpę
C.  Początek psychologii społecznej i psychologii zwierząt   .
1.   Psychologia społeczna
2.   Psychologia zwierząt
CZĘŚĆ CZWARTA
XIII. PSYCHOLOGIA STAJE SIĘ ŚWIADOMA SIEBIE SAMEJ .
A.  Wstęp
B.  Krytyka spekulacji przeprowadzona przez Kanta
1.   Atak na psychologię racjonalistyczną
2.   „Antropologia" Kanta
3.   Znaczenie nietylkodlamoli Kanta
4.   Rozum praktyczny i rozum teoretyczny
C.  Matematyczna psychologia Herbarta
1.   Dusza i zjawiska
2.   Dążność samozachowawcza i zasady działania myślowego   .
3.   Klasyfikacja aktywności myślowych
4.   Poza obrębem psychologii
D.  Beneke znowu głosi psychologię „władz':
1.   Porównanie Benekego z Herbartem    .
2.   „Władze pierwotne" i ich rozwój
E.  Schopenhaur i von Hartmann
1.   Źródła psychologii „woli"
2.   Ponowne wprowadzenie woli przez Schopenhauera
3.   von Hartmann i nieświadomość
F.  Eksperymentalny panpsychizm Fechnera
1.   Inspiracja Fechnera
2.   Psychofizyka
G.  Psychologia duszy u Lotzego
1.   Filozofia spekulatywna
2.   Szczegóły systemu Lotzego
3.   Psychologia bez metafizyki?
H. Brentano  i  Lipps
1.   Neoscholastyka Brentany
2.   Lippsowska psychologia „siły"
XIV. WTARGNIĘCIE FIZJOLOGU 1 BIOLOGII
A.  Wstęp
B.  Wpływ fizjologii
1.   Fizjologia XVIII wieku
2.   Zagadnienia lokalizacji
3.   Zagadnienia neurologii
4.   Zagadnienia  spostrzegania  zmysłowego
5.   Wzrok  i  słuch
6.   Uczucia i emocje (feeling and emotion)
7.   Ziehen
8.   Miinsterberg
C.  Wpływ biologii
1.   Spencer
2.   Lewes, Mili i Darwin
D.   Nowe syntezy
1.   Ward
2.   Stout
3.   James
XV. TEORIE XX WIEKU
A.  Wstęp .
B.  Tradycja   opierania   się   na   obserwacji   (tradycja   „obserwacjonalistyczna")
1.   Introspekcjonizrn
2.   Behawioryzm i psychologia zwierząt
3.   Operacjonizm Skinnera
C.  Reakcje przeciwko tradycji obserwacjonalistycznej
1.   Psychologia zachowania się celowego
2.   Psychologia postaci
D.  Wpływ „technologii
1.   Medycyna i psychologia freudowska
2.   Psychologia dziecka i testy do badania inteligencji
E.  Wpływ innych nauk
1.   Biologia i fizjologia
2.   Nauki społeczne
F.  Psychologia jako pewna nauka teoretyczna?
G.  Zakończenie
Lista głównych paragrafów, które zostały opuszczone
Bibliografia dla studentów
Indeks nazwisk




 

 

Zapraszam na inne moje aukcje



 

 

 

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59