Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BRAZIL (BLU RAY): Terry Gilliam, Robert de Niro

23-01-2012, 22:53
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 94 zł     
Użytkownik Failte_Eireann
numer aukcji: 2054373971
Miejscowość KOŁOBRZEG, Polska
Wyświetleń: 10   
Koniec: 12-02-2012 00:53:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Wydanie oryginalne w idealnym stanie, nieużywane

 

 


 



 BEZPŁATNA WYSYŁKA !!!

 

 

 

UWAGA !!! Film nie posiada polskiej wersji językowej !!!



Tytuł oryginalny: BRAZIL(BLU RAY)

 

 

 


Obsada: Jonathan Pryce, Robert De Niro, Katherine Helmond, Ian Holm, Bob Hoskins, Michael Palin, Ian Richardson, Peter Vaughan, Kim Greist, Jim Broadbent, Jim Broadbent (Pres/Narr), Jim Broadbent (Voice), Barbara Hicks
Reżyseria: Terry Gilliam

 

Region: B (Europa, Polska)
Języki: angielski
Napisy: brak polskich, angielskie

Dodatki:

 

  • Featurette: What is Brazil?
  • Trailer

 

If Franz Kafka had been an animator and film director--oh, and a member of Monty Python's Flying Circus--this is the sort of outrageously dystopian satire one could easily imagine him making. However,

Brazil was made by Terry Gilliam, who is all of the above except, of course, Franz Kafka. Be that as it may, Gilliam sure captures the paranoid-subversive spirit of Kafka's The Trial (along with his own Python animation) in this bureaucratic nightmare-comedy about a meek governmental clerk named Sam Lowry (Jonathan Pryce) whose life is destroyed by a simple bug. Not a software bug, a real bug (no doubt related to Kafka's famous Metamorphosis insect) that gets smooshed in a printer and causes a typographical error unjustly identifying an innocent citizen, one Mr. Buttle, as suspected terrorist Harry Tuttle (Robert De Niro). When Sam becomes enmeshed in unravelling this bureaucratic glitch, he himself winds up labelled as a miscreant.

The movie presents such an unrelentingly imaginative and savage vision of 20th-century bureaucracy that it almost became a victim of small-minded studio management itself--until Gilliam surreptitiously screened his cut for the Los Angeles Film Critics Association, who named it the best movie of 1985 and virtually embarrassed Universal into releasing it.