BOX DACHOWY
model: Kamei Oyster 450 czarny
+ WYSYŁKA GRATIS
PARĘ SŁÓW O FIRMIE KAMEI
Firma Kamei pochodzi z Niemiec i od lat profesjonalnie zajmuje się produkcją m.in. boxów dachowych, uznanych już na całym świecie. Założycielem jest Karl Meier, który zapoczątkował bieg historii firmy w 1952 roku w Wolfsburgu. Od początku firma zajmowała się elementami z tworzyw dla rynku motoryzacyjnego, gdzie w pewnym momencie po owocnych rozmowach firma Mercedes Benz zaczęła oferować w swoich salonach boxy firmy Kamei jako linię ekskluzywnych bagażników i tak jest do dnia dzisiejszego. Z czasem dołączył do tego grona również Volkswagen, Audi, Skoda.
Od ponad 50 lat marka KAMEI kojarzona jest z innowacyjnymi akcesoriami samochodowymi dla klientów oczekujących wysokiej jakości oraz ciekawego design’u. Już w 1952 roku Karl Meier zaprezentował na targach w Genewie bogato wyposażonego VW Garbusa, ze spektakularnym „Tiefensteuer” – pierwszym spoilerem w historii motoryzacji. Samochód dodatkowo wyposażony w progi, zagłówki oraz inne dodatki służące zwiększeniu komfortu jazdy spowodowały, że samochód ten cieszył się niesamowitą popularnością na targach. Od tej pory Kamei jest wiodącym producentem stylowego tuningu zewnętrznego oraz boxów dachowych, które cieszą się popularnością nie tylko na rodzimym rynku niemieckim ale i na rynkach całego świata.
Co cechuje produkty firmy Kamei? Przede wszystkim jakość i solidność wykonania, opatrzona 6 letnią gwarancją. Zanim box dachowy Kamei trafi do sprzedaży poddawany jest licznym testom wytrzymałościowym, gdzie finałem są m.in. akredytacje ADAC. A zatem użytkownik korzystając z rozwiązań bagażowych Kamei, może liczyć na zadowolenie z produktu przez wiele, wiele lat.
KAMEI OYSTER
Funkcjonalność i estetykę połączono na najwyższym poziomie. Poprzez dynamiczne krzywizny boxa, projekt odwołuje się do siły napędowej i dynamiki auta sportowego, jednocześnie zachowując elegancką linię. Oprócz innowacyjnej konstrukcji i zoptymalizowanych linii, Oyster to przede wszystkim bezpieczeństwo, namacalna jakość i innowacje jak m.in. ultraszybki system mocowania ClickFix.
Więcej o modelu Oyster znajdziecie Państwo poniżej, w oparciu o wykonane przez nas zdjęcia.
Model Kamei Oyster 450 uzyskał nominację Design Award Design Council do nagrody German Projekt 2015 - nagroda dotyczy doskonałego produktu w Projektowaniu w Transporcie Publicznym. Produkt wyróżnia się spośród tłumu, stanowi wkład w myśl designu i wzornictwa niemieckiego i międzynarodowego.
Cecha | Opis |
Marka: |
Kamei - Niemcy |
Model: |
Oyster 450 czarny błyszczący |
Pojemność: |
450 litrów |
Wymiary wewnętrzne: |
194 x 85 x 30 cm |
Wymiary zewnętrzne: |
206 x 95 x 36 cm |
Ładowność: |
75kg |
Masa: |
21kg |
Zamek: |
centralny, 3-punktowy |
Materiał: |
ABS=3,5mm !!! Bardzo duża sztywność boxa. |
System montażu: |
Click Fix |
Sposób otwierania: |
na dwie strony |
Taśmy do spięcia bagażu: |
TAK, 3szt. |
Pojemność nart / desek snowboard: |
6-7 par nart / 4-5 desek snowboardowych |
Atesty: |
TUV, GS, City Crash |
Kolor spód / wieko: |
czarny / czarny błyszczący |
Gwarancja: |
6 lat |
CECHY I FUNKCJONALNOŚĆ
Mocowanie ClickFix
Niewątpliwie mocowanie w oferowanym boxie Kamei należy do najszybszych na świecie. Należy zwrócić uwagę, że boxy z tym mocowaniem możemy założyć tylko na belki aluminiowe lub stalowe ale wyposażone w tzw. rowek T. W boxie nie występują obejmy a więc nie założymy go do tradycyjnych belek stalowych o zamkniętym profilu 30x20mm.
Na powyższym zdjęciu widać, jak wygląda jedno z czterech mocowań boxa. Jest to zespół zębów, które po wprowadzeniu w profil belki zakleszczają się, unieruchamiając box w pożądanej pozycji. Poniższe zdjęcia wyjaśnią funkcjonowanie mechanizmu.
Zdjęcie mocowania po wsunięciu w profil belki. Mocowanie jeszcze nie zamknięte.
Zamykanie i otwieranie mocowania do belek odbywa się z udziałem mechanizmu znajdującego się wewnątrz boxa, które nie zabiera miejsca w środku tak bardzo jak to ma miejsce w przypadku innych boxów jak Thule, Xstream, InterPack, MontBlanc, Sportac itp. Wielkość mechanizmu jest niebywałą zaletą, bowiem chcąc przewozić nawet produkty niewygodne gabarytowo, jak np. wózek dziecięcy, potrzebujemy jak najbardziej foremnej przestrzeni. Taką właśnie oferuje nam box Kamei.
Tym bardziej należy zwrócić uwagę na wykonanie mechanizmu, bowiem charakteryzuje się obłymi kształtami, bez wystających, ostrych elementów, śrub itp. co przy przewożeniu toreb, ubrań, a nawet sprzętu zimowego ma znaczenie.
Zawiasy
Zawiasy są oparte na przegubach sprężynowych, które blokują się w jednej pozycji, a zatem otwierając box, nie otworzy nam się on zbyt szeroko (gdyby tak było, to powstałby problem z uchwyceniem wieka celem zamknięcia) ani zbyt wąsko.
Zabezpieczenie przewożonego ładunku
Box Kamei we wnętrzu wyposażony jest w metalowe ucha, po 3 na stronę, co pozwala na stabilne przymocowanie ładunku tego występującego zarówno z tyłu jak i z przodu boxa.
W boxach niższej klasy, ale również w boxach firmy Thule, pasy będące na wyposażeniu boxa nie są tak pieczołowicie opisane, gdzie w wypadku pasów Kamei mamy podane normy EN z jakimi są zgodne, opatrzenie certyfikatem TUV, GS, model pasa.
Dla rozszyfrowania podajemy wyjaśnienie oznakowań:
"LC" Zdolność Mocowania - jest to najwyższa siła, dla której pas może zostać użyty przy mocowaniu w układzie prostym, tj. od punktu do punktu, np. jako odciąg.
"LG" - Długość Pasa.
Maty antypoślizgowe
Na standardowym wyposażeniu boxa Kamei Oyster 450 znajdują się maty antypoślizgowe, pozwalające na większe ustabilizowanie przewożonego ładunku.
Obustronne otwieranie
Box Kamei Oyster 450 w standardzie posiada obustronne otwieranie, co przy tej szerokości boxa jest bardzo pożądaną funkcjonalnością. Z powodzeniem możemy boxa zamocować na środku dachu auta i korzystając z obu zamków z lewej i prawej strony, załadować box z tej, z której aktualnie jest nam wygodnie. To samo dotyczy rozładunku.
Zamek centralny
Box wyposażony jest w listwę ryglującą wieko boxa w 3 miejscach jednocześnie, na każdej ze stron, z wykorzystaniem zamka zatrzaskowego.
Dodatkowo w boxie Kamei Oyster listwa została zamaskowana w środku, dzięki czemu niweluje to możliwość "podejścia" np. paska od torby, albo innej tkaniny pod listwę w momencie zamknięcia.
Dla kontrastu przedstawiamy poniżej jak wygląda sytuacja w boxie Kamei Corvara oraz wielu innych boxach jak Thule, Xstream, InterPack, Sportac itp.
Wzmocnienia i przetłoczenia w płycie podłogowej
Model Kamei Oyster został dodatkowo wzmocniony w przedniej przestrzeni płyty podłogowej boxa, co usztywnia jego konstrukcję jeszcze bardziej. Przypomnijmy, że grubość wieka wynosi 3,5mm, a więc więcej niż w standardowych boxach czy tych z "wyższej półki" jak produkty firmy Thule. A więc mamy na starcie sztywniejszy box, do tego jeszcze wzmocnienie płyty podłogowej, ale to nie wszystko.
Boxy Kamei posiadają dodatkowo coś, czego również nie uświadczymy w wielu boxach podobnej klasy, czyli wyraźnie głębsze przetłoczenia w płycie podłogowej boxa. Jak wiemy, im więcej i głębszych przetłoczeń w karoserii auta tym konstrukcja jego jest sztywniejsza. To samo tyczy się boxów dachowych.
Zewnętrzny uchwyt pokrywy
Ten element boxa to typowy ukłon w stronę funkcjonalności, którą docenią posiadacze wyższych aut lub osoby o niewielkim wzroście. Uchwyt został zaprojektowany w celu łatwiejszego chwycenia wieka boxa w pozycji otwartej, aby pewnie móc pociągnąć je do dołu.
Aerodynamika
Z pewnością ucieszy fakt, iż box z racji opływowych kształtów wieka oraz pewnych podcięć i wybrań w płycie podłogowej, możemy zaliczyć do rozwiązań cichych podczas jazdy, nie stanowiących o dotkliwym zwiększeniu walorów akustycznych podczas podróży.
Po zamocowaniu boxa pierwsze co nam się rzuca w oczy to fakt, iż spod boxa, dookoła belki nie wystają mocowania, pręty i inne rozwiązania opasające, bowiem box wprowadzony jest w profil belki. Jak wiemy wszelkie elementy zewnętrzne (jak np. lusterka boczne w aucie) zaburzają aerodynamikę i zwiększają hałas. Tutaj zadbano, aby uniknąć niepotrzebnych elementów zewnętrznych.
Podcięcie dna boxa pod belkami powoduje umiejscowienie go nieco niżej na belkach i dachu, a zatem widzimy redukcję wysokości całości boxa i mniejszenie oporów powietrza.
Zmniejszenie oporów również jest zauważalne z tytułu wyprofilowania przodu boxa tak, że z większą łatwością rozcina powietrze niż w przypadku konkurencyjnych modeli innych firm.
Podcięcie boxa z tyłu i dodatkowe wyprofilowanie odprowadzające powietrze, również przyczyniają się do zmniejszenia hałasu podczas jazdy. Widać bardzo wyraźnie, że inżynierowie firmy Kamei przy tym modelu dużo czasu poświęcili na dopracowanie szczegółów mających na celu zwiększenie komfortu akustycznego podczas jazdy w stosunku do konkurencji.
Certyfikaty i testy
Boxy Kamei są cenionymi bagażnikami na całym świecie, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia. Nie są one przypadkowe, bowiem firma rzeczywiście przykłada sporo uwagi na dopracowanie szczegółów co finalnie skutkuje pojawieniem się jakościowo i funkcjonalnie bardzo dobrego boxa.