Opis:
RC-50 to rozbudowana maszyna samplująca o zaawansowanych możliwościach odtwarzania w czasie rzeczywistym. Na pokładzie znajduje się szereg kontrolerów i footswitch'y nożnych, które umożliwiają zarządzanie nagranymi śladami w tym samym czasie.
- Flagowy model samlera fraz do gry na 'żywo" w formie procesora podłogowego - 7 footswitch'y nożnych do intuicyjnej kontroli fraz muzycznych (m.in. kontrola szybkości odtwarzania w czasie rzeczywistym) - Możliwość odtwarzania do 3 stereofonicznych śladów jednocześnie, wszystko zsynchronizowane wewnętrznie lub za pomocą zegara MIDI - Ultra długi czas nagrań (do 49 min. MONO), 99 Patch'y (3 Master Loop'y na każdy z Patch'y) - Funkcja Undo/Redo dla rejestracji i dogrywania - Funkcja Center-Cancel (wycinanie solówek z fraz muzycznych) - Modulacje wzmacniaczy typu "FLAT" - Wejście stereofoniczne, podwójne wyjście stereofoniczne, wejście mikrofonowe XLR (z zasilaniem Phantom), wejście stereo mini-jack Aux (do nagrań z odtwarzaczy MP3, itp) - Port USB - Data/Audio backup, import/export loop'ów jako pliki WAV
Nagrywanie, Dogrywanie, Nakładanie - Loop Station
RC-50 umożliwia gitarzystom, basistom, klawiszowcom, perkusistom czy też wokalistom tworzenie perfekcyjnie zsynchronizowanych podkładów, które mogą być odtwarzane w dowolnym czasie. Do dyspozycji mamy 3 stereofoniczne frazy, nagrywane na trzech niezależnych śladach (track'ach), które to przypisane są do odpowiednich footswitch'y nożnych. Każdy z track'ów może zawierać wiele loop'ów czy też fraz muzycznych, poukładanych w szereg (jeden po drugim). W taki sposób urządzenie spełnia funkcję rozbudowanej biblioteki sampli - fraz muzycznych, które odgrywane są za pomocą naciśnięcia poszczególnego pedału nożnego (footswitch'a).
Synchronizacja
Niezależnie czy będziemy używać RC-50 jako Master czy Slave, mamy możliwość połączenia się z innymi urządzeniami - synchronizacji MIDI. W dzisiejszych czasach wiele zespołów muzycznych próbuje wykorzystywać najróżniejsze urządzenia wspierające ich występy na scenie. Miedzy innymi dla takich osób polecany jest RC-50 (jest w tym przypadku doskonałym rozwiązaniem). Zespół może synchronizować swój "Performance" z komercyjnymi frazami Audio, sekwencerami czy też z urządzeniami Video. RC-50 oferuje takie udogodnienia jak Loop Quantize - ułatwiając w ten sposób nagrywanie loop'ów, Loop Sync (uruchamianie fraz w synchronizacji) oraz Tempo Sync (dopasowanie tempa poszczególnych fraz do odgrywanego tempa playback'u)
Rhythm Guide
Aby sprawić by proces nagrań był jak najlepszy i jak najbardziej inspirujący, RC-50 zaopatrzono w 379 paternów Rhythm Guide w szerokich sygnaturach czasowych. Funkcja ta umożliwia wykorzystanie paternów rytmicznych do naszych prac muzycznych. Dobrze opracowane paterny dostarczają niesamowitej inwencji twórczej, a nasze kreatywne pomysły natychmiast zapiszemy do pamięci wewnętrznej RC-50.
Złącza
Panel tylny RC-50 zaopatrzono we wszystkie niezbędne złącza. Znajdziemy tu zarówno wejścia jak i wyjścia stereofoniczne. RC-50 oferuje cztery drogi wprowadzania sygnału Audio: 1/4" Inst Input (L, R/mono), XLR Input z 48 V-towym zasilaniem (Phantom) dla mikrofonów pojemnościowych, mini-jack Aux Input i port USB dla importu plików WAV z komputara. Sygnał Audio wysyłany jest za pośrednictwem wyjść 1/4" Main Out (L, R/mono), dodatkowo za pomocą 1/4" Sub Stereo Out (L, R/mono), Headphone Out (słuchawki) i portu USB - dla backup'u danych Audio. Na panelu znajdziemy także złącza MIDI (In, Out). Dwa wejścia 1/4" TRS umożliwiają podłączenie pedału ekspresji i footswitch'y - mamy możliwość podpięcia aż 4 footswitch'y, uzyskując jeszcze większe możliwości zarządzania urządzeniem w czasie rzeczywistym.
Dodatkowe funkcje
RC-50 wyposażono w wiele pomocnych funkcji, jak na przykład: frazy mogą być odtwarzane zarówno do przodu jak i do tyłu. Frazy mogą być "retriggerowane" w czasie rzeczywistym lub ustawiane w siatkach linii czasowych. Błędy mogą być korygowane za pomocą przełącznika Undo/Redo
Dane techniczne AD Konwersja: 24 bit DA Konwersja 24 bit Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz Programy pamięci: 99 Nominalny poziom wejściowy: INST: -10 dBu, MIC: -50 dBu, AUX: -16 dBu Oporność wejściowa: INST: 1 M W, MIC: 1 kW, AUX: 100 kW Nominalny poziom wyjściowy: MAIN OUTPUT: -10 dBu, SUB OUTPUT: -10 dBu n Oporność wyjściowa: MAIN OUTPUT: 2 kW, SUB OUTPUT: 2 kW, PHONES: 47 W n Dostępny czas nagrań: STEREO: Ok. 24 minuty, MONO: Ok. 49 minut Kontrolery: Front: pedały REC/PLAY/OVERDUB, pedał STOP, pedał TEMPO, pedał UNDO/REDO, pedał PHRASE 1, pedał PHRASE 2, pedał PHRASE 3, PATCH/VALUE - kółko dial, przyciski PARAMETER (), przycisk TAP TEMPO, przycisk NAME/PATCH, przycisk CTL/EXP PEDAL, przycisk SYSTEM/USB, przycisk EXIT przycisk WRITE, przycisk PLAY MODE, przycisk LOOP SYNC, przycisk AUTO REC, przycisk INPUT MODE, przycisk OVERDUB MODE, wskaźnik LOOP QUANTIZE, wskaźnik OVERDUB MODE, (OVERDUB, REPLACE, MOMENTARY PUNCH-IN), PHRASE EDIT: PHRASE LEVEL - potencjometr, (PHRASE 1, 2, 3), PHRASE - przyciski (PHRASE 1, 2, 3), wskaźniki REVERSE (PHRASE 1, 2, 3), wskaźniki ONE SHOT (PHRASE 1, 2, 3), potencjometr GUIDE: LEVEL, przycisk SELECT, przycisk START/STOP, INPUT LEVEL: AUX - potencjometr, MIC - potencjometr, INST - potencjometr, wskaźnik PEAK, potencjometr MASTER: LEVEL Panel Tylni PHANTOM - przełacznik, POWER - przełacznik Display 16 x2 (podświetlany LCD), 2x7 LED Złącza: INST jacks R (MONO)/L (1/4" phone), MIC (XLR; Phantom), AUX jack (Stereo mini, phone), MAIN OUTPUT jacks R (MONO)/L (1/4" phone), PHONES jack (Stereo 1/4" phone), SUB OUTPUT jacks R (MONO)/L (1/4" phone), EXP/CTL 3, 4 PEDAL jack (TRS 1/4" phone, CTL 1, 2 PEDAL jack (TRS 1/4"phone), złącze USB, MIDI (IN/OUT), DC IN (AC adaptor) jack Zasilanie: DC 9 V: AC adaptor (seria Roland ACI lub ACB). Prąd 450 mA Wymiary: 472 (W) x 198 (D) x 64 (H) mm Waga: 2.9 kg
Dołączam zasilacz i obszerne instrukcje w języku polskim oraz angielskim.
Poniżej próbka możliwości tego sprzętu:
www.youtube.com/watch?v=paYvTKVTzU8
www.youtube.com/watch?v=DhBrJ4aOvc0
http://www.dailymotion.com/video/x58sp5_boss-rc-50-loopstation-demo-by-rico_music
|