Efekt gitarowy RV-5 Digital Reverb
W tym przypadku nie można powiedzieć o kontynuacji pedału RV-3 w prostej linii. Jest to raczej formuła bardziej wyspecjalizowana w, par excelance, pogłosach. RV-3 oferował nam wersję Delay i Reverb. Tutaj mamy tylko reverberacje. Poza tym doszły stereofoniczne wejścia i wyjścia, co daje nam duży wielowymiarowy sound. Standardowo mamy cztery potencjometry do obsługi niżej wymienionych parametrów oraz funkcji.
Jest więc: EFFECT LEVEL do kontroli głośności (nasycania) efektu, TONE Knob do regulacji brzmienia (jaśniej/ciemniej), TIME Knob do obsługi długości (czasu) pogłosu i MODE Switch do selekcji rodzaju pogłosu. Do dyspozycji mamy następujące typy: SPRING - symulacja pogłosu jaki spotykamy we wzmacniaczach gitarowych (popularna sprężyna), PLATE - symulacja drgającej metalowej membrany, co daje pogłos z wyra-źnym uwypukleniem wysokich częstotliwości, HALL - symulacja pogłosu dużej sali, ROOM - symulacja pogłosu małego pomieszczenia, GATE - nowy!!! zbramkowany pogłos, MODULATE-kolejna nowość w symulacji efektów BOSS'a!!!. Dodaje kompletnie nowe zmiany modulacyjne do reverbu typu 'hall' w celu uzyskania ekstremalnie głębokiego nasycenia.
To co wyróżnia RV-5 to wysoka, niemalże studyjna jakość próbek, niewielkie szumy wyjściowe i wielofunkcyjność. Idealnie nadaje się do wzbogacenia brzmienia instrumentów stereofonicznych (syntezatory), jak i również do gitary, zarówno elektrycznej jak i akustycznej. Brzmienie instrumentu nabiera wówczas innego wymiaru i rozmiaru. Różnorodność oferowanych pogłosów stwarza możliwość kreacji własnych brzmień, jak i okazję do 'wpasowania' się w różne muzyczne klimaty. Efekt można wpiąć w pętlę do miksera lub wzmacniacza gitarowego. Osobliwy rezultat daje podłączenie w wejście 'B' (INPUT B), wówczas sygnału wejściowego nie słyszymy, ale za to będziemy mieć tylko brzmienie samego efektu. Eksperymenty z 'ukręcaniem' sobie brzmienia mogą również zaowocować uzyskaniem innych osobliwości, jak: Garage Sound, Fat Sound, czy Chorus Effect.
RV-5 Digital Reverb perfekcyjnie nadaje się do brzmień gitary typu 'czysta' jak i 'przester' podkreślając ich właściwy charakter, unikalność i to co najważniejsze w zabawie z muzyką, inspirację.