Jolanta Krystyna Boryszewska
Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2008
- Format: B5
- Stan: NOWA
- Okładka: miękka
- Ilość stron: 200
Nasza cena: 15,00 PLN
OPIS:
Wstęp
Rozdział I
Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej
1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania
1.1. Pojęcie sukcesu
1.2. Osiągnięcia szkolne
1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany
2. Predyktory sukcesu szkolnego
3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego
Rozdział II
Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego
1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego
2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych
3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego
w świetle dotychczasowych badań naukowych
Rozdział III
Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego
1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego
2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego
3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym
współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego
4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole
– w świetle dotychczasowych badań
Rozdział IV
Metodologiczne podstawy badań
1. Problemy badawcze
2. Zmienne i wskaźniki
3. Metody i techniki
4. Teren i organizacja badań
5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej
5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
5.2. Charakterystyka grupy badanej
Rozdział V
Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej
osiąganej przez badaną młodzież licealną
1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy
Rozdział VI
Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli
1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej
uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej
przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej
prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
Rozdział VII
Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym
2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym
Rozdział VIII
Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów
2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli
3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców
4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców
5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli
Podsumowanie
Postulaty
Bibliografia
Akty prawne
Spis tabel
Spis rysunków