Wydawnictwo:
Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 1995
ilość stron numerowanych:
286
Oprawa:
miękka, lakierowana, format 14, 5 x 20, 5 cm
inne informacje:
na pierwszej stronie tytułowej dedykacja i autograf Autorki !
Stan:
dobry plus, ślad zagniecenia grzbietu, lekko zagięte rogi okładki i niektórych kartek, lekko przybrudzone krawędzie kartek
Opis/Spis treści:
Preliminaria
Cel pracy i podstawa materiałowa badań
Rozdział I Komunikacja w działaniach
Podstawowe pojęcia pragmatyki lingwistycznej
Zrób coś!
Czy naprawdę rozumiesz, o co mi chodzi?
Grunt, to dobrze ująć w słowa
O tym, co emocjonalne lub subiektywne, obiektywne lub
intelektualne
Rozdział II Pytanie aktem potocznej wymiany zdań
Skupienia pytaj ne
Szyk wyrazu pytaj nego w wypowiedzeniach
Pytania ułomne
Pytania-sklejki
Pytania wyodrębniane za pomocą pauz i intonacji
Kompleksy pytaj ne
Rozdział III Pragmatyczne funkcje pytań
Pytania protokolarne (wskazywanie, definiowanie,
rozstrzyganie)
Pole gramatyczne
Pytania wymagające odpowiedzi koncepcyjnych
Pytania wymagające odpowiedzi referujących
Pytania dopingujące
Rozdział IV Językowe eksponenty lojalności
Biznes to biznes czy pełna konsolidacja?
No to co robimy? Bawimy się czy rozmawiamy?
O czym by tu pogawędzić?
Jak by to powiedzieć?
Po prostu nie wiem
W dowód uznania i podziwu
Czy mówimy o tym samym?
By dociec prawdy
O dobre samopoczucie partnera
W konkluzji
Rozdział V Formy wyrażające motywację zachowań
i sądów
Rozdział VI Intencje wypowiedzi wobec zjawiska nadmiaru
środków językowych
Skąd to rozgadanie
Nominacja, redundancja, retardacja
Dziad o juszce, baba o pietruszce
Falstarty
Identyfikacje: definicje - peryfrazy
Reduplikacje kategorialne a konkretyzacja treści
Atrybucja zaimkowa
Środki wyrazu czasu i przestrzeni
Konwersje treści
Odpowiedzi pełnym zdaniem
Transtekstualność
Na zakończenie
Rozdział VII Wypowiedzi dziecięce wobec normy
komunikacyjnej, czyli "duch języka"
Wypowiedź "normalna", tzn jaka?
O to, co zamierzone i nie zamierzone
Egoizm? Egocentryzm? Czy?
To przecież logiczne!
Mówię, co wiem
Mówię, jak potrafię
Spis badanych dzieci
Literatura cytowana