Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Akcja gry toczy się w Kolumbii. Gracz musi odnaleźć swoją zaginioną córkę i przeciwstawić się licznym przeciwnikom.
Boiling Point: Road to Hell to trójwymiarowa gra akcji/FPP stworzona przez ukraiński zespół Deep Shadows, twórców silnika graficznego Vital Engine. Poprzednio został on wykorzystany w grze Codename: Outbreak, tu zaś mamy do czynienia z jego drugą, udoskonaloną wersją (wsparcie dla kart GeForce 3 i 4 oraz pakietu DirectX 9). Gracz staje się byłym żołnierzem Legii Cudzoziemskiej - Saulem Myersem. Wyrusza on na poszukiwania zaginionej w tajemniczych okolicznościach córki, Lisy. Fabuła zaprowadzi nas do malowniczej południowo amerykańskiej dżungli, na teren fikcyjnego kraju Realia. Przybywamy do miejsca gdzie rządzi przemoc oraz kartele narkotykowe i nikt nie liczy się z ludzkim życiem. Prosta z początku akcja gry, z każdym kolejnym etapem zaczyna się komplikować, zahaczając wręcz o elementy mistyczne.
Oprócz zwykłej strzelanki FPS znajdziemy tu wiele elementów zaczerpniętych z RPG, w tym stopniowy wzrost doświadczenia głównego bohatera oraz rozwój dwudziestu specyficznych zdolności, typu umiejętność samodzielnego ulepszania czy naprawiania broni. W grze występuje sześć różnych ugrupowań (rząd, ludność cywilna, kartele narkotykowe, Indianie, bandyci i CIA) nastawionych do siebie antagonistycznie. W naszej misji odnalezienia córki będziemy musimy dokonywać dramatycznych wyborów, np. pomagając jednej stronie narazimy się na pogorszenie stosunków z innymi.
W świecie Boiling Point: Road to Hell za wszystko musimy płacić, jak w prawdziwym życiu. Trzeba być więc finansowo przygotowanym na zakup broni, amunicji i innego wypożyczenia. W grze zetkniemy się z bogatym arsenałem broni, począwszy od zwykłych pistoletów a na wyrzutniach rakietowych kończąc, oraz z kilkunastoma pojazdami, w tym autobusem, samochodami typu pick-up, czołgiem Abrams, Hammerem i czterema typami śmigłowców: Mi-8, Bell–AH 1S, Bell CH 412 oraz Bell CH 47. Do wykonania czeka ponad 25 misji rozgrywających się na jednej dużej mapie o rozmiarach 25km x 25km (twórcy zrezygnowali ze sztucznego podziału na mniejsze lokacje). Boiling Point: Road to Hell pozwala na rozgrywkę wieloosobową w kilku trybach, m.in.: Cooperative, Capture the Flag oraz Deathmatch.