Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BOGUSZ, KARWAT - PORADNIK DYDAKTYCZNY OFICERA

28-01-2014, 1:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 3894811428
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 5   
Koniec: 28-01-2014 01:19:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"PORADNIK DYDAKTYCZNY OFICERA", J.BOGUSZ, T.KARWAT ; MON; nakład : 2 836 ; stan : plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 8,00 zł.


SPIS TREŚCI :

WSTĘP. . . ...... ....... 5

Rozdział I
PODSTAWOWE POJĘCIA DYDAKTYKI WOJSKOWEJ . . 9
1. Dydaktyka wojskowa.......... 9
2. Dydaktyka a metodyka......... 10
3. Nauczanie (szkolenie).......... 12
4. Uczenie się............. 13
5. Samokształcenie........... 15
6. Kształcenie wojskowe.......... 15
7. Wychowanie wojskowe......... 16
8. Umiejętność i nawyk.......... 17
9. Zasady szkolenia . . . . . . . . . 18
10. Metody szkolenia........... 24
11. Formy nauczania........... 34
12. Środki szkolenia........... 36
13. Przedmiot badań dydaktyki wojskowej..... 37

Rozdział II
POZNAWANIE PODODDZIAŁU JAKO ZESPOŁU I INDYWIDUALNYCH CECH PODWŁADNYCH....... 39
1. Zakres i możliwości poznawania zespołu i jednostki . . 39
2. Poznawanie pododdziału jako zespołu wychowawczego . 44
3. Poznawanie sytuacji dydaktycznej pododdziału jako zespołu.............. 48
4. Poznawanie indywidualnych cech podwładnych ... 58
5. Rozpoznawanie typów żołnierzy „trudnych" . . 67
6. Kryteria oceny podoficerów — bezpośrednich wychowawców żołnierzy służby zasadniczej...... 72

Rozdział III
CELE I ZADANIA DYDAKTYCZNE W SZKOLENIU WOJSKOWYM .............. 77
1. Pojęcie celu, zadania i działania........ 77
2. Charakterystyka celów i zadań szkolenia..... 82
3. Kryteria klasyfikacji oraz klasyfikacja celów i zadań szkolenia............. 95
4. Metody i przykłady określania celów szkolenia . . . 107

Rozdział IV
DOBÓR I UKŁAD TREŚCI SZKOLENIA WOJSKOWEGO . 112
1. Dobór treści szkolenia.......... 113
2. Analiza doboru treści programu szkolenia..... 116
3. Analiza układu treści programu, szkolenia..... 122
4. Istota planowania szkolenia na szczeblu pododdziału . . 131
5. Optymalizacja kalendarzowego miesięcznego, planu szkolenia i tygodniowego podziału godzin...... 143

Rozdział V
PROCES DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY W PODODDZIALE ............ 148
1. Swoistość procesu dydaktyczno-wychowawczego . . . 148
2. Charakterystyka procesu dydaktycznego w pododdziale . 152
Proces szkolenia indywidualnego w grupach szkoleniowych .............. 156
Elementy procesu zgrywania pododdziałów . . . . 158
Proces przekazywania wiedzy i umiejętności młodszym służbą przez żołnierzy starszego rocznika .. . 160
Praca instruktorsko-metodyczna w pododdziale . . . 164
3. Ogniwa dydaktyczne zajęć wojskowych..... 168
Uniwersalne ogniwa dydaktyczne....... 169
Musztra bojowa............ 185
Ćwiczenia taktyczne z wojskami....... 186
Ćwiczenia taktyczne ze strzelaniem amunicją bojową . 186
Ćwiczenia grupowe........... 187
4. Kierowanie wychowawcze w toku zajęć szkoleniowych . 198

Rozdział VI
PRZYGOTOWANIE WŁASNE OFICERA DO ZAJĘĆ I NIEKTÓRE SPOSOBY ICH PROWADZENIA......203
1. Przygotowanie własne do zajęć i ich przeprowadzenie . 206
2. Sposoby opracowania konspektów do zajęć politycznych i ogólnowojskowych.......... 211
3. O niektórych sposobach prowadzenia zajęć .... 237
4. Przygotowanie organizacyjne i przebieg zajęć problemowo-zespołowych ....... 255
5. Zajęcia programowane.......... 277
6. Organizacja i przebieg wycieczek....... 278

Rozdział VII
KIEROWANIE SAMOKSZTAŁCENIEM ŻOŁNIERZY ... 284
1. Motywy uczenia się i samokształcenia..... 284
2. O niektórych sposobach uczenia się...... 289
3. Organizacja samokształcenia w wojsku..... 299
4." Samodzielna praca żołnierzy z podręcznikiem . . . 303
5. Korzystanie z różnych form słowa mówionego . . . 305
6. Organizacja nauki własnej żołnierzy...... 307
7. Niektóre trudności w uczeniu się i samokształceniu . . 310
8. Kilka uwag o zapobieganiu trudnościom w szkoleniu, uczeniu się i samokształceniu żołnierzy..... 314

Rozdział VIII
WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH W PROCESIE SZKOLENIA WOJSK.. 319
1. Rola i funkcja środków dydaktycznych w szkoleniu wojsk 319
2. O zasadach nauczania poglądowego...... 324
3. Wykorzystanie filmu w szkoleniu wojsk . . . . . 327
4. Telewizja w szkoleniu wojsk ........ 334
5. Magnetofon w szkoleniu żołnierzy....... 337
6. Przezrocza w szkoleniu wojsk........ 340
7. Maszyny dydaktyczne.......... 342
8. Tablice przyczepne........... 351

Rozdział IX
ORGANIZACJA WSPÓŁZAWODNICTWA I PRZODOWNICTWA W PODODDZIALE.......... 355
1. Pojęcie współzawodnictwa......... 355
2. Formy współzawodnictwa w wojsku...... 357
3. Współzawodnictwo zespołowe o miano najlepszych . . 364
4. Współzawodnictwo o miano Drużyny Służby Socjalistycznej................372
5. Pedagogiczne zasady rozwoju przodownictwa i współzawodnictwa.............374

Rozdział X
POZNAWANIE I OCENA WYNIKÓW SZKOLENIA ... 382
1. Funkcja kontroli i oceny w procesie szkolenia żołnierzy . 382
2. Przedmiot oraz kryteria kontroli i oceny..... 388
3. System i metody kontroli......... 392

BIBLIOGRAFIA . 419