Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Body Pentax Super A. W 100% sprawny, z baterią

27-01-2012, 1:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 195 zł      Aktualna cena: 195 zł     
Użytkownik Alkomacik_11
numer aukcji: 2064741266
Miejscowość Internet
Licytowało: 8    Wyświetleń: 476   
Koniec: 26-01-2012 21:35:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Klasyczne manualne body
Pentax Super A
jedna z najlepszych manualnych lustrzanek
W super stanie!!!
Cóż tu dożo pisać - Pentax Super A to chyba najbardziej cenione manualne body Pentaksa (lepszy jest już chyba tylko profesjonalny Pentax LX) - puszka właściwie nie do zdarcia.

Stan mechaniczny - doskonały. Mechanizmy przewijania filmu, podnoszenia lustra i wyzwalania migawki w 100% sprawne. Pomiar światła prawidłowy. Gąbka tłumiącą lustro w doskonały stanie, absolutnie nie wymaga wymiany

Lustro i matówka - w idealnym stanie - czyste, bez paprochów i zarysowań.

Stan wizualny: piękny, widać kilka bardzo niewielkich otarć na spodzie i zawiasach body - wszystko starałem się przedstawić na załączonych zdjęciach.

Body oferuję z baterią, tak więc wystarczy podłączyć obiektyw, założyć film i bawić analogową fotografią.

W zestawie:
  • body Pentax Super A z baterią (założona w body)
  • oryginalny pokrowiec Pentax na body z krótkim obiektywem
  • pasek

Pentax Super A to z pewnością jedna z najbardziej udanych lustrzanek analogowych Pentaksa. Produkowany niespełna trzy lata aparat szybko stał się rozpoznawalny w środowiskach pasjonatów fotografii, zarówno tych amatorskich jak i bardziej profesjonalnych. Stworzony został w czasach, gdy nowe technologie pozwoliły na masową produkcję tanich aparatów z tworzywa sztucznego.

Super A jest ewenementem w swojej klasie. Łączy nowoczesne osiągnięcia techniczne z klasycznym wyglądem i porządnym wykonaniem. Wystarczy wziąć go do ręki by szybko ocenić, iż ma się do czynienia z solidną i nietuzinkową lustrzanką. W aparacie pociąga przede wszystkim zwartość metalowej budowy, klasyczny wygląd i oczywiście połączenie klasyki z nowoczesnymi rozwiązaniami. Energii zwartej bryle dodaje wyświetlacz ciekłokrystaliczny i poprawiona obudowa wizjera i zabudowane pokrętło ustawienia czułości filmu i korekcji ekspozycji oraz idealnie dopasowana dźwignia naciągu filmu. Nie bez znaczenia jest czarny kolor, który do tej pory kojarzył się nieodzownie z seriami limitowanymi dostępnymi w wyższych cenach no i oczywiście z LX-em. Panel nastaw elektroniki (dwa przyciski) na górnej pokrywie niemalże żywcem przeniesiony z ME Super tutaj nabrał nowego wymiaru i ergonomii, wydaje się być stworzony dla tej właśnie lustrzanki. Kolejne agresywne elementy w linii aparatu to przebudowany tył aparatu z nową formą ramki na opisy filmu, mały zwarty grip i nowy elektroniczny samowyzwalacz, który współgra z dźwignią podglądu głębi ostrości i standardowo niżej położoną dźwignią zwalniania bagnetu. Na wspomnianą wcześniej zwartość bryły wpływa skrócenie koperty i podniesienie obudowy wizjera.

Wnętrze aparatu to już jak na tamte czasy większy High-Tech tamtych czasów. Automatyka błysku z TTL-em, lepsza, lepiej sterowana elektroniczna migawka bez czasów manualnych, dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze z dodatkowymi informacjami o korekcji ekspozycji i gotowości lampy podświetlane światłem zewnętrznym lub diodą LED. Sednem sprawy jest oczywiście powód oznaczenia aparatu znaczkiem A, czyli automatyka przesłony. Ta właśnie automatyka przyczyniła się do ponadczasowości lustrzanki. Obiektywy, które wtedy pojawiły się na półkach sklepów (SMC-A) cieszą się nieustającym uznaniem i popularnością do dzisiaj. Stały się nawet szczególnie poszukiwane po upowszechnieniu lustrzanek cyfrowych. Zarówno obiektywy jak i lampy produkowane równocześnie z serią A idealnie współpracują ze współczesnymi aparatami cyfrowymi.