BMW K1300R
ROK PRODUKCJI 2009
MOTOCYKL W IDEALNYM STANIE
OPONY 80% BIEŻNIKA
KLOCKI JAK I INNE PODZESPOŁY NIE WYMAGAJĄ WYMIANY
MOTOCYKL Z KSIĄŻKĄ SERWISOWĄ
FULL OPCJA ABS ESA ASC
ESA-REGULACJA ZAWIESZENIA
ASC KONTROLA TRAKCJI
GRZANE MANETKI
LAMPA + KIERUNKI LED
MOTOCYKL JEDZIE PROSTO NIE SCIĄGA NIE JEST KRZYWY ITP
WIECEJ INFORMACJI
669-[zasłonięte]-678
TRANSPORT
|
Nawet nie wiem, do czego porównać sposób, w jaki K1300R oddaje moc. Ona po prostu tam jest. W pełnej gotowości do eksplozji. Ale dobrze wychowana. Nikogo nie zabije nieproszona. Coś jak kulturalny facet w barze, który mówi „drogi Panie, wydaję mi się, że wylał Pan ma mnie swoje piwo”, a potem pozbawia delikwenta zębów jednym paciakiem w twarz
W kwestii brutalnego naporu na tors kierowcy przebija V-Maxa, B-Kinga i całą resztę dużych chłopców. Kolosalna moc i przyspieszenie do setki zaczynające się od cyfry „2” jest wspaniałe, ale BMW ma do zaoferowania coś znacznie lepszego. To morderczy wigor, bo już nawet nie elastyczność. Zapnij ostatni bieg, rozpędź się do 160 km/h i odwiń gaz w opór. 180 km/h pojawi się na liczniku po… jednej sekundzie. Tego nie potrafi nawet V-Max. K1300R z
motocykl prowadzi się perfekcyjnie. Zastosowano autorskie zawieszenia Duolever i Paralever, które w swojej dość wysublimowanej konstrukcji sprawują się doskonale. Do faktu nie-nurkowania przodu przy hamowaniu momentalnie można się przyzwyczaić i staje się to normalne. Wisienką na torcie jest tutaj ESA II, elektroniczna regulacja zawieszenia. Mamy trzy możliwości: sport, normal i comfort. Trybu normal praktycznie w ogóle się nie używa, natomiast dwa pozostałe są rewelacyjne. Po wybraniu opcji komfortowej, zawieszenia stają się bardziej poduszkowate, lepiej absorbują nierówności i generalnie umilają eksplorowanie kiepskich dróg. W opcji sportowej wszystko sztywnieje, a motocykl zmienia kierunek zdecydowanie szybciej. Do każdego trybu pracy zawieszenia można ustawić, czy na motocyklu jedzie sam kierowca, kierowca + pasażer, kierowca + bagaż i kierowca + pasażer + bagaż. Słowem, ESA II jest bezbłędne.
Hamulce. Klamka przedniego jest bardzo solidnie wykonana i daje specyficzny, niemiecko-perfekcyjny „feel”. Sam hebel jest skuteczny i dobrze dozowalny, co jest zasługą przewodów w stalowym oplocie. Wystarczy najdrobniejsze wciśnięcie klamki, aby motocykl efektywnie zaczął wytracać prędkość.
|