Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BMW E91 330D; M-Pakiet; Manual; RWD; 328KM; 627Nm

15-05-2014, 6:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 58 000 zł     
Użytkownik -interceptor-
numer aukcji: 4201848702
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 3221   
Koniec: 15-05-2014 06:41:10

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2005
Przebieg (km): 205000
Pojemność silnika (cm3): 2950
Moc silnika (KM): 328
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Kombi
Liczba drzwi: 2/3
Kolor: Niebieski
Stan: Używany
Wyposażenie: ABS, Autoalarm, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Radio+CD, Tempomat, Reflektory ksenonowe, Lakier metallic, Alufelgi, Elektryczne lusterka, Immobilizer, Komputer pokładowy, Kontrola trakcji, Nawigacja GPS
Informacje dodatkowe: Serwisowany w ASO, Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam,

Przedmiotem sprzedaży jest samochód osobowy BMW E91 330d Touring w wersja z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem (mało jest takich modeli na rynku). Samochód używam prywatnie, nie jestem handlarzem. Rok produkcji to grudzień 2005, 1-sza rejestracja 01/2006, samochód przyjechał do polski 10/2008. Auto posiadało 1 właściciela w Niemczech, 1 w Polsce, więc jestem łącznie 3 właścicielem auta. Pojazd dobrze wyposażony, silnik bezawaryjny i bardzo trwały. Samochód był częściowo serwisowany w ASO BMW Bawaria Motors Katowice (faktury do wglądu), częściowo osobiście. Wpisy serwisowe istnieją w bazie danych BMW oraz cała historia pojazdu (można podjechać do dowolnego salonu i sobie sprawdzić co było robione). Podstawowe czynności serwisowe (wymiany płynów, filtry itp.) były robione częściej niż wymaga producent. Auto jest czyste i zadbane, plastiki nie zniszczone, fotele nie powycierane. Samochodem jeżdżę od września 2012 roku, obecnie od początku tego roku auto więcej stoi niż jeździ, dlatego zdecydowałem się go z żalem sprzedać. 

 

Do samochodu są wszystkie książki, instrukcje itp., komplet kluczyków (2 kluczyki normalne, 1 kluczyk "matka", pilot webasto).

 

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, samochód posiada specjalnie znaczek 318d oraz zmodyfikowaną końcówkę wydechu !!! Było to działanie celowe z mojej strony (nawet jest faktura na ten znaczek). Wszystkie zdjęcia przedstawiają samochód zgodny z niniejszym opisem.

 

Numer VIN do rozkodowania wyposażenia jak ktoś chce: KT00881

 

Informacje podstawowe:

Rok produkcji: 12/2005; 1-sza rejestracja 01/2006; w kraju od 10/2008

Silnik: 330d M57N2; bazowo 231KM; 500nM

Napęd: Tył

Skrzynia: Manualna 6-biegów

Przebieg: 203 000 km

 

Wyposażenie fabryczne:

  • M-pakiet aerodynamiczny (zderzaki przód, tył, progi, dokładki itp.)
  • Sportowe Zawieszenie (czasem też zwane M-pakietowym - dokładnie to samo)
  • Częściowy M-pakiet wewnętrzny
  • Krótka gałka zmiany biegów
  • M-pakiet gałka zmiany biegów
  • M-pakiet kierownica multifunkcyjna
  • M-pakiet listwy srebrne (obecnie są oklejone folią 3M Carbon)
  • Reflektory xenonowe
  • Spryskiwacze reflektorów
  • Podświetlany schowek
  • 4-elektryczne szyby
  • Isofix do montowania fotelika dla dzieci
  • Duża nawigacja z dzielonym ekranem
  • I-Drive (nawigacja, informacje o stanie pojazdu, sterowanie klimatem w samochodzie, radio)
  • System nagłośnienia LOGIC 7 (8 głośników, 2 woofery) - najwyższy możliwy jaki był wtedy montowany fabrycznie
  • Wejście AUX
  • Zestaw głośnomówiący
  • Klimatyzacja dwustrefowa
  • Klimatyzowany podłokietnik
  • Nawiew dla pasażerów siedzących z tyłu
  • Pakiet BMW Assistance (u nas w kraju niestety nie aktywny)
  • System SOS (autowybieranie numeru 112)
  • Roleta bagażnika
  • Siatka do odgrodzenia przestrzeni bagażowej
  • Webasto sterowane z pilota
  • Niezależny system ogrzewania kabiny (REST)
  • Układ kierowniczy SERVOTRONIC, elekto-hydrauliczne - zmienia czułość układu kierowniczego zależnie od prędkości
  • Sportowe fotele, regulowane manualnie, pompowane boczki
  • Czytnik DVD, CD, MP3
  • Inne pozostałe wyposażenie, gdzie pewnie o połowie zapomniałem
  • Sensor deszczu
  • Kontrola trakcji
  • ASC, ABS i inne systemy bezpieczeństwa

Wyposażenie dodatkowe dokładne osobiście:

  • Kompletna czarna podsufitka wraz z boczkami, uchwytami itp tak jak fabrycznie
  • Srebrna stopka M-pakiet
  • Listwy progowe z E90 M3 Sedan
  • Listwy wewnętrzne oklejone folią 3M Carbon
  • Tylne lampy M-pakiet (dokładane przez poprzedniego właściciela)
  • Felgi 19' z BMW E65 wypolerowane (dokładne przez poprzedniego właściciela)
  • Listwy zewnętrzne polakierowane na czarno (poprzedni właściciel)

Sprawy techniczne:

Ogólnie sprawy techniczne dla mnie to temat rzeka, samochód szykowałem pod siebie. Układ hamulcowy jak na tą moc jest wystarczający, sportowe zawieszenie również jest ok, samochód bardzo stabilnie się prowadzi na 19' calowych kołach. Silnik posada inną wydajną turbinę (nowa Garrett zmodyfikowana) sprowadzaną z Anglii (na wszystko są faktury) o symbolu MDX560, z aluminiowym wirnikiem, powiększonymi kanałami, intercooler Wagner sprowadzany z Niemiec, Downpipe (zamiast nieszczęsnego DPF) sprawdzany z Danii, Układ wydechowy nierdzewny przelotowy 76,1mm z dwoma dławikami. Tak jak wspomniałem, auto ma wycięty DPF który również usunięty jest programowo (nawet nie kopci :)). Dodatkowo usunięty EGR (czysty dolot), usunięte klapki w kolektorze ssącym (zmora tych silników). Samochód wystrojony w Katowicach w firmie DYNOSOFT (Aligator), wypluł moc 328KM i 628nM. Moc celowo ograniczona na moją prośbę bo wg. mnie lepiej mięć zapas i jeździć bezawaryjnie niż mieć samochód wyśrubowany na 100%.  Można dalej pchać w podnoszenie mocy do ok. 380KM lub więcej ale trzeba by wymienić wtryski na większe 335D i sprzęgło spiekowe + zmodyfikować dwumas (dwumasa to główny powód ograniczenia mocy). Modyfikacje pochłonęły duuuuużo gotówki stąd cena pojazdu taka a nie inna. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką, nie jest to żaden drut, wszystko dołożone i modyfikowane tak jak powinno się to robić. Samochód jest szybki, przyspiesza do samego końca, nie ma oporu :) 

 

http://www.turbodynamics.co.uk/shop/mdx560-stage-1-hybrid-turbocharger-for-bmw-330d-30-m57-tu2-p-4870.html

 

http://www.wagner-tuningshop.de/#product/bmw/bmw-3er/performance-ladeluftkuehler-kit-bmw-e90-e93-diesel-200[zasłonięte]029.html

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.523[zasłonięte]50[zasłonięte]49.107[zasłonięte]1836.366[zasłonięte]20[zasłonięte]80&type=1

 

Minusy:

Niestety samochód nie jest idealny, mianowicie był cały lakierowany, był uderzony ale dokładnie nie wiem jak. Spadł z mostu? otarał się? był zatopiony po dach lub zderzył się z amerykańską ciężarówką - nie wiem. Z mojej strony samochód nie miał żadnej kolizji, z tego co udało mi się wygrzebać to pojazd miał szkodę blacharską w 05/2007 przy 78 000km oraz 10/2007 przy 103 000km. Było to naprawiane w Niemczech w BMW, więc szkoda jest udokumentowana i naprawiona w ASO. Wpisy też można odczytać u każdego dealera BMW na temat tej naprawy blacharsko-lakierniczej. Samochód taki kupiłem z pełną świadomością że był naprawiany blacharsko. Na zdjęciach również widać ślady po naprawie lewego przodu na łączeniu poszycia wewnętrznego koło zawiasu maski. Samochód prosty, podwozie, podłużnice oraz elementy konstrukcyjne na pewno nie były ruszone (takieto auta na pewno bym dla siebie nie kupił).

Z mojej strony była wymieniana szyba czołowa (pękła w zimę 2012/2013 sama od siebie) (brak zainstalowanego sensora deszczu), szkoda ta była robiona w ASO BMW Katowice. Pozostałe wszystkie szyby w pojeździe są ORI. 

Samochód ma również wgnieciony delikatnie dach (widać na foto) po pękniętym zawiasie (również naprawiane w ASO BMW Katowice); Spękany delikatnie lakier na tylnym zderzaku. 

 

Tak jak jest w opisie, tak jest w rzeczywistości, nic nie ukrywam, sam nieraz przejechałem pół Polski po to tylko żeby zobaczyć trupy który miały być igłami lub na miejscu okazuje się zawsze coś innego. Można jechać na stację diagnostyczną, do ASO, gdzie komu się podoba.

 

Cena pojazdu adekwatna do stanu zważywszy na doinwestowany silnik i historię pojazdu, auto lepiej wygląda w rzeczywistości niż na foto. Samochód można zobaczyć w Bytomiu (woj. Śląskie), można śmiało dzwonić do 24:00. 

 

Kontakt:

600 [zasłonięte] 444

Bytom (śląskie)

 

PS. Do samochodu komplet kół zimowych 18', nie interesuje mnie również żadna zamiana (mogę rozważyć zamianę tylko i wyłącznie na "AUDI RS2" lub "AUDI RS6 Plus" w stanie idealnym), proszę nie pisać maili tylko dzwonić.