|
|
Każdy kto już raz posmakuje BMW, zwłaszcza z serii "siódemek", nie zmieni marki! Ja również nie zamierzam tego robić. Sprzedaję moje BMW bo inwestuję w mieszkanie, ale za jakiś czas sam będę szukał właśnie tej wersji! Każdy kto choć trochę interesuje się marką BMW wie, że silnik 2,8 w tym modelu jest najoszczędniejszą i najmniej awaryjną jednostką! Auto posiada sekwencyjną instalację gazową, co przy obecnych cenach benzyny znacznie obniża koszty eksploatacji. Zasilanie takim paliwem sprawdza się rewelacyjnie. Ci co znają ten model wiedzą, że nie ma różnicy w osiągach przy zasilaniu tym właśnie paliwem, a w portfelu zostaje znacznie więcej. Niespełna 200 KM to w pełni wystarczająca moc do wyprzedzania, której nie zabraknie nawet podczas jazdy na LPG.
W związku z tym, że do pracy jeżdżę swoim tzw. „przemieszczalnikiem zastępczym” w rodzaju fiata, BMW zazwyczaj stoi w garażu i pokonuje tylko dłuższe trasy. Czasami służy też do wożenia par młodych na ślubach. Przyznam, że oferowane przeze mnie auto prezentuje się niesamowicie. Ponieważ jestem wybredny jeśli chodzi o BMW, kupiłem je naprawdę po długich poszukiwaniach. Zawsze szukałem koloru schwartzmetallic z xenonami, dwustrefową klimatronikiem i koniecznie z szyberdachem. To auto ma z kolei o wiele więcej. Reflektory są wyposażone w automatyczne światła do jazdy dziennej (specjalna żarówka – nie korzystamy wtedy z prądożernych i drogich żarówek xenonów) więc można zapomnieć o ich włączaniu. Z tyłu zamiast zwykłych żarówek – wspaniale wyróżniające się diody typu lexus. W przednim zderzaku spryskiwacze reflektorów, natomiast w tylnym czujniki parktronika oraz oko kamery cofania. Szyby są przyciemniane więc są idealne jeśli chcemy zachować w dzień odrobinę intymności. Zarówno klamki wewnętrzne jak i zewnętrzne są podświetlane. W tym modelu nawet przednia szyba jest wyposażona w potrójne a nie jak zazwyczaj podwójne spryskiwacze. Żadnych antenek zewnętrznych (wszystkie są umieszczone w szybach) sprawia, że auto ma idealną bryłę. Często oglądane na aukcjach modele e38 są pozbawione halogenów dlatego nadmieniam, że to auto je posiada. Samochód stoi na 18 calowych felgach rodu BMW. Dodatkowa piąta identyczna felga służy jako zapas.
W środku jak widać na zdjęciach, pełny luksus. Nie tylko lakier jest czarny. W środku również wszystko w tym samym kolorze, nawet podsufitka jest koloru czarnego. Skórzane fotele nie noszą sladów zużycia. Wszystkie są wyposażone w podgrzewanie. Przednie można regulować (oczywiście elektrycznie) w każdej płaszczyźnie. Oparcia są „łamane” i pompowane więc można dostosować je do każdego rodzaju kręgosłupa – ideał na dłuższe trasy! Dodatkowo, co nie zdarza się w modelach z tym silnikiem, cała deska rozdzielcza jest obszyta skórą, co daje niesamowite wrażenie. Oryginalny odtwarzacz wymieniłem na coś odtwarzającego płyty CD bo z kaset magnetofonowych już nie korzystam. Oczywiście przyszłemu kupującemu oddam również oryginał. To auto nie jest wyposażone w wewnętrzny telefon, ale z autopsji wiem, że dzisiejszych czasach tak naprawdę wcale się z niego nie korzysta, a to cholerstwo tylko grzeje w przedramię.
Silnik pracuje wręcz idealnie. Żadnych zgrzytów, stuków itp. Tak samo jest ze skrzynią biegów. Automat w tych autach jest praktycznie niezniszczalny. Pracuje bez żadnych szarpnięć a biegi zmienia tak gładko, że czasami można to zauważyć tylko po zmianie obrotów. Przy naciśnięciu pedału „do wyprzedzania” słychać jedynie zapierający dech pomruk silnika i siłę z jaką plecy wciskają się w fotel.Niejednokrotnie przez ten zgrany duet zdarza się wyprzedzać nie tylko jadące przed nami auto ale całą ich kolumnę.
Długo by wymieniać zalety tego auta oraz wyposażenie jakie posiada bo tego jest naprawdę dużo. Znawcy BMW wiedzą jaki jest standard wyposażenia w tych modelach. Dlatego tę kwestię pomijam.
Aby w przyszłości nie było nieporozumień dodaję, że auto ma lekko przerysowany prawy bok bez ingerencji w położenie blachy itp. Mój lakiernik oszacował, że koszt przywrócenia tego do poprzedniego stanu wynosi 800 zł. Dodatkowo w lewych tylnych drzwiach nie ma zewnętrznej klamki, ponieważ mój niesforny członek rodziny dziwnie ją wyłamał. Próbował po prostu otworzyć drzwi mimo, że były zablokowane przez centralny zamek. Koszt drugiej klamki to około 100 złotych, a wymiana w ciągu 5 minut może ją wymienić każdy i to bez zdejmowania tapicerki itp. Poza tym jest kilka pierdółek, na które nie trzeba nakładu finansowego a po prostu czasu. Czasu, którego ja niestety nie mam. Zapewniam jednak, że każdy nowy właściciel tej BeMki będzie miał uśmiech na twarzy taki jaki ja mam, kiedy do niej wsiadam.
Poniżej przedstawiam informację o wyposażeniu auta:
• BMW 728i E38 po pełnym liftingu
• Rok produkcji – 18 grudzień 1998
• Wersja silnikowa - 2.8 B+G 193 KM, na podwójnym vanosie ( osiągi są porównywalne ze sportową wersją bmw 3 coupe z silnikiem dwu litrowym też sześciu-cylindrowym, a nowa instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu powoduje, że jazda autkiem jest tania i na stacji nie tracimy humoru przy tankowaniu :)
• Skrzynia automatyczna z opcją manualnej zmiany biegów oraz opcją "snow" na zimę
• Wersja krajowa: Niemcy
WYPOSAŻENIE AUTA:
• 4 x elektryczne szyby
• elektrycznie składane lusterka,
• elektryczny szklany szyberdach
• elektrycznie otwieranie i domykanie klapy bagażnika z kluczyka i ze środka auta
• otwieranie i zamykanie szyb (w tym szyberdachu) z kluczyka
• elektryczne oraz pompowane skórzane fotele z szerokim zakresem ustawienia (w tym el. zagłówek i łamane oparcie) oraz pamięcią.
• Podgrzewane siedziska foteli oraz tylnej kanapy
• dwustrefowy climatronic
• ogrzewanie postojowe typu WEBASTO
• podgrzewana przednia szyba
• tempomat
• kamera cofania
• pełen komputer pokładowy
• brak badpikseli w wyświetlaczach (co zazwyczaj jest udręką w tych modelach)
• regulowany podłokietnik i kierownica
• oryginalne xenony i spryskiwacze lamp
• reflektory z zamontowanym światłem do jazdy dziennej
• Tylne lampy diodowe (typu Lexus)
• ASC(system antypoślizgowy)
• czujniki parkowania
• uchwyty na napoje zarówno z przodu jak i z tyłu auta
• oryginalne radio bmw ze sterowaniem w kierownicy (dorzucam zamontowane już radio z mp3)
• AIRBAG - 8 poduszek powietrznych
• fabryczny alarm w kluczyku oraz centralny zamek
• pełny pakiet oświetlenia wnętrza razem z podświetlanymi klamkami wewnątrz i na zewnątrz auta
• przyciemniane tylne szyby
• M-pakiet - założone chromowane obwódki zegarów, kierownica, wersja shadowline (czarne listwy, nerki, środki lamp, środki halogenów)
• 18" oryginalne BMW obręcze kół z oponami 255/45 (5 takich samych felg, jedna jako zapas)
• Pełny zestaw oryginalnych narzędzi BMW w klapie bagażnika, oryginalny podnośnik
• na masce są 3 a nie 2 spryskiwacze szyby jak to jest zazwyczaj
• cała deska jest obszyta skórą (jest to najrzadsza opcja spotykana w wersji cywilnej BMW)
• kolor - schwartzmetallic
Instalacja gazowa została założona w taki sposób, że zupełnie jej nie widać, wtryski pod pokrywą, a wlew gazu przy wlewie paliwa, butla gazu w kole. Spalanie gazu w trasie spokojnie mieści się w 13 litrach przy jeździe 130-220km/h(niemiecka autostrada), w mieście od 15 do 17 przy naprawdę napiętym grafiku, gdzie wszędzie trzeba się spieszyć. Przy tej klasie samochodu to wręcz śmieszny wynik i wynosi mniej niż spalanie 10 litrów benzyny, np. w oplu astrze, albo renault megane z silnikami 1.6.
Auto ostatnio przeszło duży serwis m.in olej w silniku i skrzyni, filtry, łączniki stabilizatorów, wymieniony został układ hamulcowy na BREMBO (zaciski, klocki i tarcze). Zawieszenie cichutkie, nie ściąga, nie puka. Silnik w świetnej kondycji, znany ze swojej bezawaryjności. Klimatyzacja działa idealnie.
To moje kolejne BMW więc wiem na co zwracać w nim uwagę. Lubię tę markę a właściwie to własnie ten model. To solidne auto z bardzo mocnymi, ocynkowanymi blachami a nie to co robią w dzisiejszych czasach. Osobiście uważam, że tankując paliwo do niego wiem, że w większości płacę za bezpieczeństwo swoje i ludzi z którymi podróżuję. Czytając informacje o wypadkach drogowych praktycznie zawsze kiedy bierze w nim udział BMW 7, żaden z pasażerów nie odnosi obrażeń. Poza tym jak widać na zdjęciach z każdej stłuczki auto wychodzi praktycznie bez szwanku. Mało kto wie ale same zderzaki są strasznie ciężkie a to ze względu na to, że oprócz gąbki amortyzującej są tam wspawane grube sztaby żelaza oraz amortyzatory. Więc by się to „poddało” musi być naprawdę niewiarygodna siła. Sama komora silnika jest ogromna i wyłożona różnymi wzmocnieniami. Jak czytałem, silnik jest tak skonstruowany, że podczas jakiegokolwiek zderzenia, chowa się pod podwozie, zostawiając kabinę bez jakiegokolwiek uszczerbku – co jest bardzo wążne dla naszego bezpieczeństwa.
Cena auta może być do niewielkiej negocjacji. Wiem co sprzedaję i ile jest warte to auto.
Poniżej zamieściłem numer swojego telefonu. Odpowiem na każde pytanie dotyczące tego samochodu. Zanim ktoś zdecyduje się na zakup lub przynajmniej przejażdżkę, proszę o wcześniejszy kontakt ponieważ mogę być czasowo niedostępny ze względu na służbowe wyjazdy. Dla naprawdę zainteresowanych mogę przesłać mailem paczkę dodatkowych i szczegółowych fotografii auta.
Ponieważ umieściłem ogłoszenie także w innych mediach – zastrzegam sobie wcześniejsze zakończenie aukcji.
tel. 512-[zasłonięte]-737 |
|
|
|
|