Tematu nie trzeba specjalnie przedstawiać ponieważ jest to po prostu kultowa seria marki BMW.
Jestem pierwszym właścicielem auta w Polsce, auto zostało sprowadzone z Niemiec w lipcu 2007r.
Jak na swój wiek auto prezentuje się bardzo dobrze i prawie w 100% posiada oryginalny lakier.
Wyposażone jest w dwie poduszki powietrzne, elektryczne szyby oraz klimatyzację.
Wnętrze auta czyste i zadbane, nie skopane oraz nie posiadające wiejskich dodatków.
Auto posiada oryginalne fabryczne zawieszenie M-Technic. O charakterystyce tego zawieszenia
można znaleźć więcej informacji w internecie, ale wyjaśniając pokrótce są to: grubsze stabilizatory,
twardsze sprężyny obniżające auto o 2cm oraz adekwatne amortyzatory. Auto z zawieszeniem M-Technic
skutecznie lepiej reaguje na skręt kierownicy i nie ‘nurkuje’. Nie duże obniżenie (2cm) istotnie wpływa na
sylwetkę jak ogólną prezencję auta.
Silnik M41 jaki posiada to po prostu klasyczna i relatywnie oszczędna jednostka napędowa Diesel-a. Silnik ten nigdy mnie nie zawiódł. Nie terroryzowałem tego silnika, używany był generalnie tylko do jazdy w mieście i niekiedy poza miastem.
Spalanie w mieście oscyluje w: 8-9l /100km, a poza miastem (przy max 120km) wynosi ok. 6l /100km.
Choć kiedyś w ramach eksperymentu przy prędkości 80-90km/h udało mi się zejść do 4,5l /100km.
Silnik nie ma zamontowanego chip-a podnoszącego osiągi ...choć rzekomo warto to zrobić. Przebieg wydaje się być prawdziwy, kiedy kupiłem auto wynosił on 245.000km.
W 2008r wymienione zostały 2 łańcuchy rozrządu wraz ze ‘ślizgami’.
W 2009 roku wymieniony został układ wydechowy wraz z przewodem elastycznym.
W kwietniu 2010 roku była regenerowana przekładnia kierownicza.
W lutym 2012r. została uszczelniona pompa wtryskowa wraz z precyzyjnym ustawieniem nastawnika,
który jest częstym (i znanym) problemem przez, który silnik ciężko pali ciepły. U mnie tego problemu
nigdy nie było i nadal go niema. Silnik bez problemu pali kiedy jest w ciepły.
W kwietniu 2012 wymieniona została tarcza sprzęgła wraz z dociskiem.
Auto posiada idealnie pasujące do tego modelu radio CD/MP3 marki Clarion.
W aucie jest także zamontowane przez profesjonalny zakład montażu sprzętu audio okablowanie
do podłączenia skrzynki basowej oraz wzmacniacza.
Więcej informacji pod numerem:
533 [zasłonięte] 780
(po godz. 16-tej)
Vehicle information:
VIN long WBACF51070EV32921
Type code CF51
Type 318TDS (EUR)
Dev. series E36 (3)
Line 3
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine M41
Cubical capacity 1.70
Power 66 / 90HP
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Upholstery STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)
Prod. date 1[zasłonięte]995-07
Order options:
242 DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR)
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
270 WIDER TYRES
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
386 ROOF RAIL
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
428 WARNING TRIANGLE
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
530 AIR CONDITIONING
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
651 BMW Bavaria C Reverse
690 CASSETTE HOLDER
704 M SPORT SUSPENSION
801 GERMANY VERSION