.
Witam,
posiadam na sprzedaż BMW E39 530d, data produkcji – 16.06.2000, pierwsza rejestracja 30.06.2000, pierwsza rejestracja w Polsce 25.07.2008. Ubezpieczenie OC ważne do 24.07.2015 (cena OC na rok to przy pełnych zniżkach 490zł), termin badania technicznego 14.08.2015. Osobiście auto zakupiłem w sierpniu 2012, jestem jego drugim użytkownikiem w Polsce, a ponieważ zakupiłem je od najbliższej rodziny, historię auta znam od daty sprowadzenia go do Polski, a więc od niemal siedmiu lat. Na przeglądzie technicznym co do stanu auta co roku nie ma najmniejszych zastrzeżeń. Auto od 2008r. w Polsce nie miało żadnej kolizji, najprawdopodobniej jest bezwypadkowe, jeśli ktoś posiada czujnik grubości lakieru i chciałby dokonać pomiarów, to oczywiście zapraszam. Rozkodowanie numeru VIN na kilku stronach daje następujące informacje o fabrycznym wyposażeniu pojazdu:
Silnik:
M57D30O0, produkowany w latach 2[zasłonięte] 000-20, 6-cylindrowy, 24-zaworowy, pojemność 2926 cm³, moc 142 kW (193 KM).
Wyposażenie standardowe
Kod
S202 Skrzynia biegów Steptronic
S520 Światła przeciwmgłowe
S548 Prędkościomierz wyskalowany w kilometrach
S665 Radio BMW Business RDS
S851 Wersja językowa niemiecka
Wyposażenie dodatkowe
S210 Dynamiczna kontrola trakcji (DTC)
S263 Aluminiowe felgi
S320 Brak oznaczenia modelu na pojeździe
S428 Trójkąt ostrzegawczy i zestaw pierwszej pomocy
S430 Samościemniające zewnętrzne lusterka
S431 Samościemniające lusterko wsteczne
S473 Podłokietnik (przedni, tylny)
S500 Spryskiwacze reflektorów
S508 Czujniki parkowania (PDC)
S522 Reflektory ksenonowe
S534 Automatyczna klimatyzacja
S540 Tempomat
S555 Komputer pokładowy
S672 Zmieniarka CD na 6 płyt
S710 Skórzana, wielofunkcyjna kierownica M-sport
S761 Indywidualne przyciemnienie szyb
S785 Białe kierunkowskazy
L801 Wersja niemiecka
S970 Pakiet Business
Auto posiada również czujnik deszczu i atermiczną szybę przednią przepuszczającą mniejszą ilość ciepła słonecznego (poprzez folię odbijającą promienie podczerwone umieszczoną między dwiema taflami szkła). Podczas użytkowania auta dokonałem kilku wymian części. Po zakupie w profesjonalnym serwisie Car Audio zostało wykonane wytłumienie drzwi przednich (dedykowane dystanse, maty tłumiące, wzmocnienie drzwi), dokonano również wymiany głośników na dwudrożny, odseparowany system przedni. Nie jestem żadnym audiofilem, ale fabryczne nagłośnienie w BMW E39 jest po prostu tragiczne (wbrew powszechnej opinii, bardzo słabej jakości są głośniki, nie radio). Teraz gra co najmniej przyzwoicie. Wszystko zostało wykonane tak, aby w żaden sposób nie zmieniać oryginalnego wyglądu wnętrza. Posiadam fotorelację z dokonanych zmian, mogę przesłać zainteresowanym. W 2014r. zostały zmienione klocki hamulcowe, akumulator (nowy to MOLL M3 plus K2, o takich samych parametrach jak poprzedni i jak zaleca producent – 95Ah 800A, akumulatory MOLL montowane są fabrycznie m.in. w Prosche), poprzednio zamontowany był oryginalny BMW. Jeśli chodzi o układ chłodzenia, zmienione zostało sprzęgło wiskotyczne na nowe marki Behr, termostat na nowy marki Gates oraz zmieniony został płyn chłodniczy. Układ chłodzenia działa więc idealnie. W grudniu 2014r. wymienionych zostało wszystkich 6 świec żarowych na nowe marki Beru. Auto odpalało bez najmniejszego problemu nawet w mrozy, jednak po podłączeniu do komputera okazało się, że kilka świec jest spalonych, dlatego zdecydowałem się na wymianę wszystkich. Dokonywane są regularne zmiany oleju (według wskazań komputera), filtra oleju, powietrza i paliwa. W 2013 r. zmieniane były 2 filtry kabinowe. Olej silnikowy to zalecany w instrukcji obsługi pełen syntetyk 5W30 Castrol EDGE. Pomiędzy zmianami kontroluję poziom oleju, lecz nie dolewam, gdyż nie ma takiej potrzeby. Jeśli chodzi o wygląd auta, dokonałem wymiany nerek oraz lamp tylnych na LED-owe (wszystkie oryginalne BMW od modelu BMW z 2003r., zmieniony oraz zaprogramowany został też moduł świateł LCM, aby wszystko działało tak jak powinno – aby nie pojawiał się błąd spalonej żarówki i aby światła przy odpalaniu auta nie mrugały). Oczywiście posiadam stare części do wglądu, mogę je też dać kupującemu.
Usterki w aucie:
- nie świeci lewe przednie światło przeciwmgłowe, najprawdopodobniej spalona jest żarówka
- wskazówka temperatury płynu chłodzącego po otwarciu drzwi wędruje na czerwone pole. Czujnik temperatury jest sprawny, więc aby działała prawidłowo należałoby wymienić licznik (lub też ją w jakiś sposób naprawić). Osobiście nie widzę jednak takiej potrzeby, gdyż na wyświetlaczu uruchomić można poprzez ukryte menu elektroniczne wyświetlanie temperatury płynu chłodzącego z dokładnością do 1°C. Tak jak pisałem wyżej, układ chłodzenia działa bardzo dobrze.
- świecąca kontrolka systemu poduszek powietrznych. Po podłączeniu do komputera okazało się, że winowajcą jest napinacz pasa bezpieczeństwa pasażera. Błąd został wykasowany, jednak po pewnym czasie ponownie się pojawił, tak więc napinacz należałoby wymienić. Możliwe, że jeśli auto nie sprzeda się w ciągu kilku najbliższych dni, usterka zostanie usunięta, gdyż w wolnej chwili zamierzam to naprawić (a jeśli nie zdążę, dam Kupującemu napinacz do wymiany).
Ogólny stan auta oceniam na bardzo dobry, skórzana tapicerka w bardzo dobrej kondycji, silnik działa idealnie, zawieszenie sztywno, skrzynia Steptronic płynnie zmienia biegi. Zapamiętuje styl jazdy kierowcy i na tej podstawie zmieniane są biegi (jazda mniej kub bardziej agresywna). Istnieje możliwość manualnej zmiany biegów, ale w ciągu 3 lat korzystałem z tego dosłownie kilka razy. Po prostu autem jeździ się tak komfortowo i elastycznie, że nie widziałem takiej potrzeby. Układ klimatyzacji w pełni sprawny, chłodzi bardzo dobrze, przydałby się odgrzybienie na nowy sezon. Kontrola trakcji działa perfekcyjnie, o niebo lepiej niż w innym modelu BMW, który posiadam, o kilka lat młodszym. Bardzo dobrze wyrównuje tor jazdy, zapobiegając niekontrolowanym poślizgom. Również przy ruszaniu i zbyt mocnym wciśnięciu pedału gazu, szczególnie w zimie, nie pozwala na utratę przyczepności kół i nie przenosi mocy na koła. Oczywiście opcję DTC można wyłączyć, ale wtedy robi się niebezpiecznie.
Auto jeszcze na oponach zimowych (w bardzo dobrym stanie), gdyż obecnie prawie nim nie jeżdżę.
Posiadam do niego 3 komplety kół:
- alufelgi 16” z oponami zimowymi;
- alufelgi 16” z oponami letnimi;
- alufelgi 17” z oponami zimowymi.
Wszystkie opony w stanie dobrym bądź bardzo dobrym. W cenie auta są 2 komplety felg aluminiowych z oponami (letnie+ zimowe). Felgi 17” sprzedam za dodatkową opłatą (do ustalenia).
Auto sprzedaję ze względu na to, iż posiadam obecnie cztery samochody i dwa z nich zamierzam sprzedać (drugim jest Volkswagen Sharan). Opcja "Kup teraz" mozliwa wyłącznie po wcześniejszym kontakcie i obejrzeniu auta.
Link do galerii zdjęć: http://www.aukcjoner.pl/gallery/019[zasłonięte] 902-7.html
Kontakt:
- e-mail (pytanie do sprzedającego)
-tel. 694 [zasłonięte] 672
Kontakt:
- e-mail (pytanie do sprzedającego)
-tel. 694 [zasłonięte] 672
>