Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BMW 525d jak 530d E39 MANUAL OGŁ. PRYWATNE! 200 KM

25-10-2014, 21:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 17 800 zł     
Użytkownik andpyk
numer aukcji: 4691516583
Miejscowość Bielsko-Biała
Wyświetleń: 1179   
Koniec: 25-10-2014 21:36:05

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2003
Przebieg (km): 288600
Pojemność silnika (cm3): 2497
Moc silnika (KM): 200
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Kombi
Liczba drzwi: 4/5
Kolor: Czarny
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: ABS, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Radio+CD, Parktronic, Tempomat, Reflektory ksenonowe, Lakier metallic, Alufelgi, Elektryczne lusterka, Immobilizer, Komputer pokładowy, Kontrola trakcji
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Sprowadzony, Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam na mojej aukcji!

 

OFERTA PRYWATNA! (osoba fizyczna) - sprzedaję swój prywatny samochód, który użytkuję niespełna 4 lata. Na wstępie kilka zdjęć, poniżej szerszy opis.

Przedmiotem sprzedaży jest BMW serii 5 Touring (e39) - rocznik 2003 (końcówka produkcji) - po face liftingu (ringi, neony). Skrzynia biegów manualna (automaty nie były zbyt udane, szarpią, eksploatacja czy naprawy to majątek – od GM)! Silnik, to legendarna jednostka diesla M57 (rzędowa „6-tka”) o pojemności 2,5 litra - COMMON RAIL 163 PS (absolutnie nie mylić z awaryjnym 525 tds - przed face liftingiem).

Jest to konstrukcyjnie identyczny silnik co 3-litrowa jednostka. Osprzęt silnika (skrzynia, sprzęgło itd.), to te same podzespoły, co we wspomnianym 3 litrowym silniku. Taka wiedza (osprzęt silnika obliczony na obciążenia dla fabrycznych 193 PS i 410 Nm) pozwoliła na dokonanie w 2011 roku chip-tuningu w DYNOSOFT w Katowicach. Fabryczne wentylowane tarcze hamulcowe na przedniej oraz tylnej (!) osi, dają pewność zdolności układu hamulcowego do wyhamowania pojazdu w sposób bezpieczny. Posiadam stosowny wydruk z testów na hamowni po chip-tuningu - 200 PS i 418 Nm. Jak widać, chip-tuning został zrobiony rozsądnie, tj. decyzja została poprzedzona stosownymi przemyśleniami i ustaleniami, a zmiana parametrów została dokonana w rozsądnych granicach.

 

Auto aktualnie legitymuje się przebiegiem rzędu niespełna 289 tysięcy kilometrów. I tu słów kilka: do samochodu nie posiadam książki z ASO (tak naprawdę dzisiaj, to żaden dowód), sprawdzony został jednakże przebieg za pomocą komputera, i mogę potwierdzić, że przebieg zgadza się zarówno "na liczniku", w sterowniku licznika jak i w sterowniku świateł ksenonowych (tak, tu również zapisuje się przebieg, który rzadko zmieniany jest przez oszustów). Od momentu zakupu auta przeze mnie, prowadzę "własną" książeczkę serwisową, w której wpisywane są wszystkie informacje (przez mechanika). 

 

Do wglądu kupującego wszystkie faktury na zakupione części eksploatacyjne przez całą historię auta w moim posiadaniu. Wszelkie czynności eksploatacyjne i wymiany zużytych podzespołów wykonywane na bieżąco, co potwierdzają powyżej opisane ewidencje.

Rozrząd oczywiście na łańcuchu – bezobsługowy.

Napraw w okresie 4 lat mojego użytkowania nie było, auto nigdy mnie nie zawiodło w najmniejszym stopniu.

 

Samochód w czasie mojego posiadania serwisowany był jedynie na częściach renomowanych producentów, np. amortyzatory SACHS, tarcze i klocki ATE, wahacze TRW itp. Samochód w żadnym stopniu nie został zmieniony wizualnie względem wyglądu fabrycznego.

 

W okresie w jakim posiadam to auto, pojazd nie uczestniczył w najmniejszej nawet kolizji. W momencie zakupu auta pojazd został przeze mnie dokładnie sprawdzony przemysłowym miernikiem grubości lakieru. Na całym aucie jest fabryczna grubość powłoki lakierniczej. W absolutnie żadnym miejscu nie ma żadnego odchylenia od normy - za to ręczę i zapraszam na oględziny z czujnikami. Można więc śmiało twierdzić, że auto jest bezwypadkowe!

 

Lakier auta jest w stanie bardzo dobrym - szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że nie była robiona polerka. Jest na aucie kilka rys czy zadrapań - polerkę zostawiam ewentualnie przyszłemu właścicielowi - mi żal tego robić. 

 

Samochód posiada ważny przegląd techniczny do lutego 2015 roku, OC ważne do maja 2015 roku. Posiadam wszystkie wymagane dokumenty (karta pojazdu, dowód rejestracyjny itp.)

 

Co zostało w aucie zrobione? Sporo.

 

W 2011 roku:

- wspomniany CHIP-TUNING (Dynosoft Katowice) – 1 500 zł

- zakupiony nowy akumulator CENTRA FUTURA CA1000 - 468 zł

- kompletny przegląd samochodu zaraz po zakupie w serwisie specjalizującym się w BMW w Katowicach MOBIL KLIMAT (olej Long Life Castrol Edge 5W40 pełny sysntetyk, wymiana przednich oraz tylnych klocków hamulcowych, czujników zużycia, wymiana płynu hamulcowego, wymiana filtra paliwa, oleju, powietrza, kabinowych (wszystkie filtry MANN lub KNECHT), wymiana odmy – b. ważne w silnikach M57, wymiana oleju wspomagania, inspekcja komputerowa)- 1 999 zł

- wymieniony na fabrycznie nowy (Valeo) rezystor dmuchawy (popularnie nazywany „jeżem”) - 205 zł

- wymienione wycieraczki (komplet: przód+tył) – BOSCH

 

 

W 2012 roku:

- wymiana amortyzatorów przednich na SACHS (wraz z odbojami i osłonami), wymiana świec żarowych (BERU)- 1 799 zł

- serwis coroczny; wymiana tarcz hamulcowych Przód (ATE nacinane), tarcz hamulcowych tył (BOSCH), klocków (ATE) P+T, czujników P+T, wymiana szczęki hamulca ręcznego (ATE), płynu hamulcowego, wymiana oleju Long Life Castrol Edge 5W30, filtr oleju (MANN), powietrza (MANN), kabinowych (MANN), diagnostyka – 2436 zł

- zakup oryginalnych alufelg z BMW M5 e39 (model: styling 66) – 2580 zł - auto sprzedaję na oryginalnych felgach aluminiowych w rozmiarze 15”

- wymiana żarówek od świateł postojowych (ringów) – 70 zł

- wymiana kompletu wycieraczek w samochodzie na welurowe – nowe,

 

W 2013 roku:

- serwis coroczny (olej Castrol Edge Long Life 5W30, filtr oleju (MANN), filtry kabinowe (MANN), filtr powietrza (KNECHT), filtr paliwa (MANN), diagnostyka komputerowa - 640 zł

- wymiana żarników ksenonowych na oryginał General Electric – 230 zł

- wymiana amortyzatorów tylnych na SACHS (wraz z odbojami) – 845 zł

- wymiana wycieraczek („banany” – dedykowane do e39) – 80 zł

- diagnoza i wymiana czujników PDC (przód) 2 szt. – 210 zł

- diagnoza i wymiana czujników PDC (tył) – 200 zł

- zakup opon letnich (używane) MICHELIN 225/45R17 – 600 zł

 

W 2014 roku:

- coroczny serwis + remont zawieszenia - olej Castrol Edge Long Life 5W40, filtry kabinowe (MANN), filtr powietrza (KNECHT), filtr paliwa (MANN), wymiana filtra odmy (Vaico), diagnostyka komputerowa, wymiana łączników stabilizatora komplet przód oraz komplet tył (TRW, wymiana wahaczy (2 sztuki) TRW – 1 386 zł

 

Co w aucie zostało poprawione (typowe usterki)?

- wymieniony na fabrycznie nowy (Valeo) rezystor dmuchawy (popularnie nazywany "jeżem")

- diagnoza i wymiana czujników PDC przód i tył,

- wykonane uszczelnienie wygłuszenia drzwi tylnych.

 

 

Wyposażenie samochodu:

- oryginalne, fabryczne ksenony (samopoziomowanie, spryskiwacze, ringi)

- dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja – climatronic

- czujnik deszczu

- czujnik zmierzchu

- wielofunkcyjna kierownica

- skórzana kierownica, mieszek lewarka zmiany biegów i mieszek hamulca ręcznego

- elektrycznie regulowane i składane lusterka

- podgrzewane lusterka

- fotochromatyczne lusterka zewnętrzne i wewnętrzne

- elektryczne szyby (x4) + blokada tylnych

- radio CD BMW Business

- duży komputer pokładowy

- czujniki parkowania przód

- czujniki parkowania tył

- system stabilizacji toru jazdy (kontroli trakcji) – DSC (ABS/ASR/ESP)

- poduszki powietrzne, kurtyny (x6)

- tempomat

- uchwyty ISOFIX – tył,

- elektryczne domykanie tylnej klapy

- regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach

- kolor czarny metalic

- roleta bagażnika z kratką (wysuwaną)

- alufelgi (rozmiar 15” – oryginał BMW)

- halogeny

- centralny zamek z pilota (kluczyka)

- otwieranie i zamykanie szyb z pilota,

- system „follow me home”

- 2 kluczyki

- dogrzewanie silnika (WEBASTO)

- wiele innych, których w BMW nie wypada wymieniać.

 

Kilka słów podsumowania:

 

Prezentowany na tej aukcji samochód pochodzi od pasjonata marki (jednakże nie takiego jak w stereotypach!). O auto dbałem „jak o własne dziecko” – co widać po powyższym opisie. Powód zmiany? Zmiana miejsca zamieszkania na tereny górzyste, pagórkowate – przyda się X-drive;) Mam nadzieję oddać auto w dobre ręce.

Przebieg samochodu może niektórych zniechęcać. Rozumiem to jak najbardziej. Należy jedynie mieć świadomość, że lepiej kupić auto z wyższym przebiegiem na liczniku, pełną historią serwisową ostatnich kilku lat i w dobrym stanie technicznym, aniżeli „przekręconego, zdezelowanego trupa odpicowanego do sprzedaży”. Niemniej, przebieg rzędu 300 tys. dla BMW serii 5 (e39) z silnikiem M57 to dopiero „półmetek” bezawaryjnej jazdy.

 

Jeżeli nie wyczerpałem wszystkich kwestii w powyższym opisie, serdecznie zapraszam do kontaktu telefonicznego pod następującym numerem telefonu: 512-[zasłonięte]-767. Proszę o kontakt w godzinach 17-21 w dni robocze. W weekendy 8-21.

Zapraszam na oględziny i jazdę próbną. Auto możliwe do obejrzenia w Bielsku-Białej (po zmroku np. na parkingu podziemnym CH Gemini Park), w weekend po wcześniejszym umówieniu telefonicznym również w Bieruniu (k. Tychów, Oświęcimia).

Cena do negocjacji.

"KUP TERAZ" tylko po oględzinach samochodu.

 

PONIŻEJ ZDJĘCIA przedstawiające faktury, rachunki itp.

 

 

 

 

Wszelkie treści zamieszczone w niniejszej aukcji internetowej (teksty, zdjęcia itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Bez zgody autora zabronione jest m.in. powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk, przechowywanie i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części.
Zabronione jest dalsze rozpowszechnianie, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt b ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.