Witam serdecznie,
Posiadam na sprzedaż samochód marki BMW model E34, wersja 520i 24v, rocznik 1993. Na wstępie od razu zaznaczę, że samochód nie jest ideałem i ma swoje wady, które opiszę w dalszej części, ale nie jest rozklekotanym śmieciem jakich pełno obecnie w ogłoszeniach.
Samochód jest zadbany i uszanowany i przede wszystkim nie tłuczony. Wszystkie spasowania karoserii, szpary i odległości, równe, tak jak powinny być, co potwierdza powyższe. Różne plastyczki, osłony i maskownice na swoim, fabrycznym miejscu. Samochód prowadzi się prosto, nie ściąga. Nie ma luzów w przeniesieniu napędu, przy ruszaniu, przyspieszaniu, hamowaniu nic nie wali, nie stuka. Wrażenia jakie przy tym powstają, sprawiają odczucie zwartości i sztywności auta, oczywiście względnie do tego modelu, gdyż wiadomo że jest on nastawiany zdecydowanie na komfort, także proszę się tu nie spodziewać jakiegoś sztywnego, utwardzonego, sportowego zawieszenia, bo tu nic takiego nie występuje. Wszystko, zarówno jeśli chodzi o mechanikę jak i stylistykę to czysta seria, bez żadnych ulepszeń. Jedyne dwie rzeczy jakie zmieniłem, to oryginalna black hella na przód i czarne nerki. Lista wyposażenia jest jednak dużo dłuższa i naprawdę bogata.
Samochód posiada poduszkę powietrzną kierowcy, elektryczne szyby, co prawda tylko z przodu, elektryczne lusterka, tempomat, który jest sprawny i działa oraz klimatyzację, która jak najbardziej działa i chłodzi, ale niestety nie jest sprawna w danej chwili, gdyż do wymiany jest chłodnica klimatyzacji, przez którą ucieka gaz. Zapewniam jednak, że gdy się ją wymieni, klimatyzacja będzie pracować tak jak powinna. Sam to sprawdzałem, ale niestety gaz ucieka bardzo szybko i po jednym dniu już go nie ma, tak wiec ta rzecz jest jedną z wad, o których wspomniałem na samym wstępie. Na wyposażeniu pełen komputer, podgrzewane przednie siedzenia, pakiet oświetlenia wnętrza, oryginalne sprawne radio oraz także regulacja wysokości świateł przednich, która jak najbardziej działa, ale obecne lampy nie mają silniczków do ich regulacji, wiec jest to odłączone. Posiadam stare lampy Boscha z silniczkami, które dokładam, wiec jeśli ktoś będzie chciał to może sobie przełożyć np. same silniczki. Auto posiada także servotronic, oryginalny shadowline, działające, suche i niecieknące nivo oraz fabryczną szperę. Szpera się poci w okolicach dekla, ale nic poza tym jej nie dolega. Spina bez problemu, tak jak powinna. Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak już wspomniałem z tyłu jest nivo, które działa tak jak powinno. Z przodu około rok temu wymieniałem wszystkie elementy, poza amorami i ich poduszkami, gdyż nie było takiej potrzeby, na nowe, a więc komplet wahaczy, drążków, łączników i gum stabilizatora, także nie ma o co się martwić, tym bardziej, że przebiegi jakie robiłem tym autem są znikome. Do hamulcy się nie dotykałem, ale działają dobrze. Do wymiany czujnik zużycia klocków, gdyż świeci się ich kontrolka, ale jest ich jeszcze sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Moim zdaniem za jakiś czas należałoby jednak wymienić komplet hamulcy z tyłu, gdyż tarcze powoli się już kończą. Wydech nie jest nigdzie dziurawy, jednak widać iż końcowy tłumik, swoje czasy świetności ma już za sobą. Wydech cały oryginalny razem z katalizatorami.
Jeśli chodzi o silnik to pracuje bardzo dobrze i cicho. Nic mu nie dolega, jedynie poci się przy misce olejowej oraz gdzieś z przodu silnika. Podejrzewam jakiś uszczelniać wału, lub koła pasowego, ale powiem szczerze, że nie zagłębiałem się w ten temat. W środku BMW nie jest zryte ani zaniedbane, ale też nie jest nowe. Plastiki w bardzo dobrym stanie, nie powycierane, nie popękane i wszystko na swoim miejscu. Czerwone wstawki w konsoli środkowej to wymysł poprzedniego właściciela, nie wiem może chciał mieć coś „pod kolor auta” w środku. Ja nie zdążyłem po prostu tego jeszcze zmienić, gdyż brakuje mi gałki zmiany biegów. Skórzany mieszek i półkę mam, którą oczywiście dokładam. Welur na boczkach, jak i same boczki w bardzo dobrym stanie. Tylna kanapa składana z tzw. systemem załadunku, co jest niezwykłą rzadkością w E34. W kanapie jedna mała dziurka. Fotele przednie z działającym i sprawnym podgrzewaniem, niestety kierowcy w paru miejscach poprzecierany. Chciałem je wymienić, ale niestety nie znalazłem do tej pory takich, które by mnie satysfakcjonowały i miały także ogrzewanie i fabryczne podłokietniki.
Jeśli chodzi o stan blacharski, to mimo paru wad i tak sądząc po tym co się dziej na rynku E34 uważam, że jest przynajmniej dobry. Jak już wspominałem auto jest proste, nie bite i to ogromny atut. Sama podłoga wraz z progami jest zdrowiutka i naprawdę bardzo ładna, a progi całe i nie zeżarte przez rdzę jak to w 95% w E34, które oferuje rynek. Z wad to przede wszystkim lewy przedni błotnik, który ma dziurę i jest do wymiany. Dziura powstała po jakiejś przycierce, z którą ja już kupiłem ten samochód, ale wtedy miała jeszcze w tym miejscu lakier, co prawda z wielką purchlą, no ale czas zrobił swoje. Na pewno nie był uderzony w ta stronę i nie to jest powodem takiego stanu tego błotnika, gdyż dokładnie to sprawdzałem przed kupnem. Rdza pojawiła się niestety także w typowym dla E34 miejscu, czyli rantach drzwi lewych przednich, które są najgorsze, prawych przednich w jednym miejscu i prawych tylnych w jednym miejscu, lewe tylne zdrowiutkie. Purchle pojawiły się także przy tylnej prawej lampie na rogu oraz z boku na lewym tylnym rancie błotnika. Wszystko oczywiście do odratowania, gdyż to początki i nie są poprzeżerane jak próchno, z którego odpadają kawałki. Przy klapce wlewu paliwa także w jednym miejscu widać purchle, ale nie duże. Niektóre listwy boczne i dolne na drzwiach odstają. Dla poważnie zainteresowanych mogę śmiało wysłać dokładniejsze zdjęcia powyższych wad.
Myślę, że o niczym nie zapomniałem i rzetelnie opisałem wszystkie wady jak i zalety auta. Powiem szczerze, że nie było łatwo znaleźć taki model w takim stanie i wyposażeniu. Kupowałem go z myślą o projekcie, gdyż baza jak widać jest dobra i jeśli ktoś się zdecyduje to może niedużym nakładem pracy doprowadzić ją do topowego stanu fabrycznego lub przeznaczyć na projekt typu german, co kto woli. Ja niestety potrzebuję gotówki na co innego i tylko dlatego ją sprzedaję. Sądzę, że jeśli ktoś szuka E34 to orientuje się w rynku i sam wie czego oczekuje i chce, także proszę o poszanowanie Państwa jak i mojego czasu i czytanie ze zrozumieniem wszystkiego co napisałem, gdyż na pewno nie sprzedam samochodu za bezcen. Tak jak wspomniałem na początku samochód nie jest śmietnikiem i stąd taka cena. Jest to po prostu zadbane i dobrze wyposażone auto z pewnymi wadami. Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań proszę śmiała dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, bo być może o czymś zapomniałem wspomnieć, ale na pewno nie mam nic do ukrycia i rzetelnie opisuje co i jak z autem. Poniżej załączam rozkodowany VIN. W razie jakichkolwiek pytań proszę śmiało dzwonić: 695 [zasłonięte] 446.
Pozdrawiam
Daten für die Fahrgestellnummer: WBAHB51080GG27030
Modellbezeichnung:
520I
Ausführung:
Europa
Typschlüssel:
HB51
E-Code:
E34
Karosserie:
Limousine
Lenkung:
links
Türen:
4
Motor:
M50 - 2,00l (110kW)
Antrieb:
Heckantrieb
Getriebe:
manuell
Außenfarbe:
Calypsorot Metallic (252 )
Innenraum:
(0411)
Produktionsdatum:
12.01.1993
Werk:
Dingolfing
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S209A
Sperrdifferenzial
Differential lock 25%
S216A
Servolenkung-Servotronic
HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S220A
Niveauregulierung
Self-levelling suspension
S240A
Lenkrad Leder Airbag
Leather steering wheel
S288A
BMW LM Rad Kreuzspeiche 29
BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S302A
Alarmanlage
Alarm system
S303A
Innenraumschutz m. Neigungsalarmg.
BURGLAR AL. WITH TILT ALARM SENSOR
S314A
Aussenspiegel / Fahrerschloss beheizt
Door mirror / driver's lock, heated
S339A
Shadow-Line
Shadow-Line
S410A
Fensterheber elektrisch vorne
Window lifts, electric, front
S423A
Fussmatten Velours
Floor mats, velours
S428A
Warndreieck und Verbandstasche
Warning triangle and first aid kit
S465A
Durchladesystem
Through-loading system
S472A
Armlehne vorne Fahrer/Beifahrer
Armrest, front, driver/passenger
S488A
Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer
Lumbar support, driver and passenger
S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer
Seat heating driver/passenger
S498A
Kopfstützen im Fond mechanisch
Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A
Leuchtweitenregulierung
Headlight aim control
S520A
Nebelscheinwerfer
Fog lights
S528A
Automatische-Umluft-Control
AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL
S530A
Klimaanlage
Air conditioning
S540A
Geschwindigkeitsregelung
Cruise control
S553A
Bordcomputer IV mit Fernbedienung
On-board computer IV with remote control
S564A
Innenlichtpaket
Interior light package
S660*
BMW Bavaria Reverse RDS
BMW Bavaria Reverse RDS
S686A
Antennen-Diversity
Antenna-Diversity
S690A
Cassettenhalterung
Cassette holder
L801A
Länderausführung Deutschland
National Version Germany