„BloodRayne 2” to sequel jednej z najciekawszych gier TPP 2003 roku, za produkcję której ponownie odpowiedzialne jest studio developerskie Terminal Reality. Gracz wciela się w postać walecznej Rayne, która jest połączeniem człowieka z wampirem (fachowe określenie dla takiego stanu to dhampir). Tytułowa wojowniczka cierpi na wszystkie przypadłości związane z byciem wampirem – odczuwa nieustanne pragnienie krwi a także za wszelkę cenę musi unikać światła dziennego.
W przeciwieństwie do pierwszej części gry akcji nie osadzono w latach trzydziestych dwudziestego wieku tylko w czasach współczesnych. Rayne przez wiele dziesięcioleci toczyła walki z wampirzymi klanami, które obwiniały ją za śmierć jej ojca Kagana. Potężny wampir doczekał się nawet powstania wielbiącego go kultu. Wyznawcy Kagana planują doprowadzić do znanej z przeszłości sytuacji, w której wampiry rządziły Ziemią a ludzie wykorzystywani byli do ciężkich prac oraz w roli pożywienia. Z pomocą konstrukcji o nazwie „Shroud” plan też może się im powieść, umożliwia ona bowiem przysłanianie promieni Słońca dzięki czemu wampiry bez żadnych obaw mogłyby wyjść na powierzchnię. Rayne nie może dopuścić do wampirzej apokalipsy a przy okazji musi pokonać swego ojca, który w tajemniczy sposób został wskrzeszony.
Mechanika rozgrywki pozostała bez większych zmian, gracz w dalszym ciągu obserwuje tytułową wampirzycę z perspektywy trzeciej osoby. Może ona toczyć zarówno walki wręcz, jak i korzystać z licznych odmian broni. W zestawieniu z pierwszą częścią „BloodRayne” można zauważyć większą liczbę możliwych do zadania ciosów, część dobrze znanych poddano ponadto licznym modyfikacjom. Gracz może toczyć walki na dwa sposoby – namierzyć wybranego przeciwnika lub atakować wszystkich jednocześnie. Rayne w dalszym ciągu może zwalniać upływ czasu a także napełniać wskaźnik BloodRage, dzięki któremu przez kilka sekund staje się niemal niepokonana. Ponadto warto zaznaczyć obecność nowego trybu Bloodstorm a także efektownych egzekucji przeciwników. Arsenał dostępnych broni obejmuje zarówno modele znane z pierwszej części, jak i kilka nowych narzędzi. Co ciekawe, istnieje możliwość rozszerzania możliwości aktualnie posiadanej broni. Przykładowo, shotgun może być wyposażony w upgrade zwiększający zasięg pocisków. Część broni wykorzystuje krew w roli amunicji, którą Rayne będzie oczywiście musiała wyssać z osłabionych przeciwników. Wampirzyca może również korzystać z bicza, dzięki któremu udusi lub przyciągnie do siebie wrogów.
Rozgrywka przebiega w bardzo dynamiczny sposób. Licznych usprawnień doczekała się postać samej wampirzycy, która jest przede wszystkim dokładniej animowana. Wersja Xbox prezentuje się nieznacznie lepiej od edycji na PS2, tyczy się to przede wszystkim rozdzielczości wyświetlania tekstur. Warto przy tym dodać, iż ze względu na dużą ilość krwi pojawiającej się na ekranie gra skierowana jest w stronę dorosłego odbiorcy.