Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Bliżej historii Gimnazjum. Podręcznik. Klasa 2

20-01-2012, 1:22
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29.90 zł     
Użytkownik ksiegar
numer aukcji: 2021889233
Miejscowość szybka wysyłka
Wyświetleń: 5   
Koniec: 26-01-2012 16:10:57
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

 

Bliżej historii Gimnazjum. Podręcznik. Klasa 2

 

Igor Kąkolewski, Anita Plumińska-Mieloch

 

„Bliżej historii” to cykl podręczników, które prostym językiem, w sposób przystępny dla każdego gimnazjalisty prezentują najważniejsze problemy z dziejów Polski, Europy i świata.
Zadania zamieszczone w podręcznikach oraz towarzyszących im zeszytach ćwiczeń skutecznie przygotują uczniów do egzaminu na zakończenie gimnazjum.

W skład cyklu wchodzą trzy podręczniki, po jednym na każdy rok nauki, obejmujące następujące okresy historyczne:
• klasa 1 – od prehistorii do XV w.,
klasa 2 – od przełomu XV i XVI w. do 1815 r.,
• klasa 3 – od 1815 do 1918 r.

Treści nauczania w podręcznikach uporządkowane są w układzie chronologicznym i tak podzielone między kolejne tomy, by w klasie 3 nauczyciel zdążył w całości zrealizować materiał zapisany w podstawie programowej przed egzaminem na zakończenie gimnazjum.

Struktura podręczników, dobór treści oraz przejrzysta szata graficzna ułatwią pracę tak uczniowi, jak i nauczycielowi:
• podręczniki dzielą się na części (obejmujące większe partie materiału, zwykle całe epoki historyczne), rozdziały (odpowiadające kolejnym jednostkom lekcyjnym) oraz podrozdziały,
• zwięzłemu tekstowi autorskiemu towarzyszą – mapy, ilustracje graficzne, fotografie, schematy, drzewa genealogiczne, teksty źródłowe wraz z poleceniami dla ucznia, wyodrębnione graficznie definicje pojęć oraz ciekawostki historyczne,
• każdy rozdział kończy zestaw poleceń i podsumowanie wiadomości odnoszące się do problematyki danej jednostki lekcyjnej,
• po większych partiach materiału (starożytny Wschód, starożytna Grecja itd.) następują lekcje powtórzeniowe, które pomogą uczniom usystematyzować wiadomości i przygotować się do pracy klasowej.
• po częściach obejmujących kolejne epoki zamieszczone zostały bloki zadań powtórzeniowych, które mają zapoznać uczniów z formą egzaminu gimnazjalnego w zakresie przedmiotów humanistycznych oraz umożliwić im sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności (w zadaniach wykorzystano m.in. materiały z oryginalnych arkuszy egzaminacyjnych z minionych lat).