Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Blender. Kompendium
Wydawnictwo: Helion Wkrocz w świat trójwymiarowej grafiki programu Blender Blender jest najbardziej zaawansowanym darmowym pakietem do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Umożliwia wygodne modelowanie za pomocą wielu typów obiektów, stosowanie efektów specjalnych, przygotowywanie realistycznych renderingów, a także udostępnia silnik graficzny do gier oraz liczne funkcje do tworzenia animacji. Pod względem możliwości Blender nie ustępuje komercyjnym produktom, a o zasłużonej popularności tego programu świadczą miliony jego pobrań i nieustannie rosnące grono użytkowników.
"Blender. Kompendium" to wszechstronny podręcznik z zakresu teorii i praktyki tworzenia modeli i animacji trójwymiarowych skierowany zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych grafików 3D. Dzięki niemu poznasz interfejs i podstawowe funkcje programu Blender, techniki edycji obiektów czy metody przygotowywania materiałów oraz tekstur. Nauczysz się manipulować oświetleniem i kamerami, tworzyć animacje oraz renderować sceny. Dowiesz się także, jak wykorzystać najnowsze funkcje programu Blender, takie jak System Nodes czy Render Layers.
- Interfejs i funkcje programu Blender
- Edytowanie obiektów i tekstu
- Stosowanie Modifiers
- Przygotowywanie materiałów i tekstur
- Modelowanie poprzez mapowanie UV
- Korzystanie z funkcji System Nodes
- Operowanie kamerą i manipulowanie oświetleniem
- Stosowanie efektów fizycznych (m.in. Particles, Soft Body)
- Wprowadzenie do animacji
- Stosowanie filtrów Constraints
- Renderowanie obrazów
Spis treści:Przedmowa (11) Wstęp (13) Rozdział 1. Interfejs (15)
- Strefa User Preferences (17)
- Strefa 3D View (20)
- Strefa Buttons Window (23)
Rozdział 2. Podstawowe funkcje (29)
- Dodawanie obiektów do sceny (29)
- Najważniejsze operacje (30)
- Kasowanie obiektów (33)
- Rodzaje widoków 3D (34)
- Wprowadzanie danych (35)
- Menu Pivot (37)
Rozdział 3. Edit Mode (47)
- Podstawowe informacje (47)
- Edycja obiektów Mesh (51)
- Okno Mesh Tools 1 (52)
- Okno Mesh Tools (54)
- Menu Specials (59)
- Edge And Face Tools (62)
- Edycja obiektów Meta (64)
- Okno MetaBall (64)
- Okno MetaBall tools (65)
- Edycja obiektów Surface (66)
- Okno Curve and Surface (67)
- Okno Curve Tools 1 (68)
- Okno Curve Tools (69)
- Edycja obiektów Curve (71)
- Okno Curve Tools (73)
- Okno Curve and Surface (74)
- Edycja obiektów Empty (77)
- Edycja tekstu (78)
- Okno Font (78)
- Okno Char (80)
Rozdział 4. Object Mode (137)
- Podstawowe operacje (137)
- Tworzenie rodzin i więzi (141)
- Strefa Outliner (143)
Rozdział 5. Metody edycji (147)
- Wprowadzenie (147)
- Edycja proporcjonalna (147)
- Edycja wzorowana (149)
- Edycja metodą Skinning (152)
- Edycja symetryczna (153)
- Edycja za pomocą krzywych (155)
- Edycja za pomocą funkcji Warp (161)
Rozdział 6. Modyfikatory (225)
- Podstawowe informacje (225)
- Modyfikator Array (227)
- Modyfikator Lattice (228)
- Modyfikator Curve (231)
- Modyfikator Subsurf (231)
- Wygładzanie alternatywne (233)
- Podsumowanie (234)
- Modyfikator Decimator (235)
- Modyfikator Build (236)
- Modyfikator Wave (237)
- Modyfikator Mirror (239)
- Modyfikator Boolean (239)
- Modyfikator Armature (241)
- Modyfikator Hook (241)
- Modyfikator Softbody (243)
Rozdział 7. Materiały (273)
- Wprowadzenie (273)
- Jeden obiekt - wiele materiałów (276)
- Okno Preview (278)
- Okno Links and Pipeline (278)
- Okno Material (281)
- Okno Ramps (285)
- Okno Shaders (290)
- Diffuse Shader (294)
- Specular Shader (296)
- Podsumowanie (297)
- Okno Mirror Transp - Raytracing (298)
- Opcje Ray Mirror (299)
- Opcje Ray Transp (301)
- Halo (306)
- Uwagi końcowe (311)
Rozdział 8. Tekstury (317)
- Wprowadzenie (317)
- Okno Texture (317)
- Edycja tekstur (319)
- Rodzaje tekstur (327)
- Distorted Noise (327)
- Voronoi (328)
- Musgrave (329)
- Noise (330)
- Blend (331)
- Magic (331)
- Wood (331)
- Stucci (332)
- Marble (333)
- Clouds (333)
- Image (334)
- Env Map (338)
- Plugin (341)
- Okno Map Input (341)
- Materiał a tekstura (341)
- Okno Map To (349)
- Tekstura a materiał (350)
- Menu Texture Blending Mode (356)
- Informacje dodatkowe (359)
- Bump Maps (360)
- Normal Maps (360)
Rozdział 9. Mapowanie UV (385)
- Podstawowe informacje (385)
- Unwrapping (388)
- Okno UV Calculation (392)
- Szwy - Seams (395)
- Edycja siatki (398)
- Strefa UV/Image Editor (398)
- Edycja tekstury (412)
- Wrapping (413)
- Podsumowanie (414)
Rozdział 10. Materiały czasu rzeczywistego (417)
- Wprowadzenie (417)
- Ręczne malowanie wierzchołków (417)
- Ręczne malowanie tekstury (421)
- Image Paint (421)
- Tryb Texture Paint (424)
Rozdział 11. System Nodes (427)
- Podstawowe informacje (427)
- Budowa Node (429)
- Pasek narzędzi (432)
- Render Layers (434)
- Material Nodes (436)
- Input Nodes (437)
- Color Nodes (440)
- Vector Nodes (443)
- Convertor Nodes (446)
- Output Nodes (447)
- Composite Nodes (447)
- Input Nodes (449)
- Color Nodes (453)
- Vector Nodes (455)
- Filter Nodes (456)
- Convertor Nodes (458)
- Output Nodes (460)
- Podsumowanie (461)
Rozdział 12. Kamera i światło (487)
- Wprowadzenie (487)
- Kamera (487)
- Światło (490)
- Okno Preview (492)
- Okno Lamp (492)
- Okno Shadow and Spot (494)
- Okno Texture and Input (494)
- Okno Map To (495)
- Rodzaje lamp (496)
- Lamp (496)
- Area (498)
- Spot (501)
- Sun (505)
- Hemi (506)
- Dodatkowe informacje (507)
Rozdział 13. Radiosity (533)
- Podstawowe informacje (533)
- Przygotowanie sceny (535)
- Radiosity buttons (536)
- Okno Radio Render (537)
- Okno Radio Tool (538)
- Okno Calculation (541)
- Podsumowanie (543)
Rozdział 14. Ustawienia świata (545)
- Wprowadzenie (545)
- Okno Preview (546)
- Okno World (547)
- Okno Mist/Stars/Physics (548)
- Physics (548)
- Mist (549)
- Stars (551)
- Okno Ambient Occ (552)
- Okno Texture and Input (556)
- Okno Map To (557)
- Mapy HDRI (559)
Rozdział 15. Physics buttons (561)
- Wprowadzenie (561)
- Efekt Particles (562)
- Okno Particles (562)
- Okno Particle Motion (570)
- Podsumowanie (576)
- Efekt Soft Body (577)
- Okno Soft Body (578)
- Bake Settings (583)
- Podsumowanie (584)
- Fluid Simulation (585)
- Domain (586)
- Fluid (593)
- Obstacle (594)
- Inflow (595)
- Outflow (596)
- Particle (596)
- Podsumowanie (598)
- Pola (Fields) i bariery (Deflection) (599)
Rozdział 16. Podstawy animacji (625)
- Wprowadzenie (625)
- Krzywe IPO (628)
- Edycja podstawowa (630)
- Edycja zaawansowana (636)
- Dodatkowe informacje (641)
- Shape Keys (642)
- Absolute Vertex Keys (643)
- Relative Vertex Keys (645)
- Animacja po ścieżce (647)
- Strefa Timeline (652)
Rozdział 17. Anim Settings (657)
- Wprowadzenie (657)
- DupliFrames (658)
- DupliVerts (660)
- Pozostałe opcje (663)
Rozdział 18. Armatura (673)
- Podstawowe informacje (674)
- Editing Options (676)
- Display Options (677)
- Deform Options (680)
- Okno Armature Bones (680)
- Vertex Groups (684)
- Envelopes (686)
- Model i armatura (688)
- Weight Paint (690)
- Weight Paint a Vertex Groups (693)
- Weight Paint a Envelopes (694)
- Weight Paint a deformacje (695)
- Tryb Pose Mode (696)
Rozdział 19. Constraints (705)
- Podstawowe informacje (705)
- Null Constraint (708)
- Action Constraint (708)
- IK Solver Constraint (709)
- Stretch To Constraint (715)
- Follow Path Constraint (716)
- Locked Track Constraint (717)
- Floor Constraint (717)
- Track To Constraint (719)
- Copy Scale Constraint (720)
- Copy Rotation Constraint (721)
- Copy Location Constraint (721)
Rozdział 20. Akcje i NLA (731)
- Wprowadzenie (731)
- Action Editor (731)
- Podstawy edycji (732)
- Dodatkowe informacje (735)
- NLA Editor (737)
- Podstawy edycji (737)
- Okno Transform Properties (742)
- Stride (744)
- Podsumowanie (750)
Rozdział 21. Rendering (759)
- Wprowadzenie (759)
- Rodzaje renderingu (760)
- Render buttons (762)
- Okno Render (763)
- Okno Anim (770)
- Okno Format (771)
- Okno Output (773)
- Okno Render Layers (776)
- Anim/playback buttons (776)
- Sound block buttons (777)
- Okno Sound (777)
- Okno Listener (778)
- Okno Sequencer (779)
Rozdział 22. Sekwencje (781)
- Wprowadzenie (781)
- Podstawowe informacje (781)
- Pasek narzędzi (784)
- Efekty (787)
- Add (789)
- Sub (789)
- Mul (789)
- Cross (790)
- Cross Gamma (790)
- Alpha Over (790)
- Alpha Under (790)
- Alpha Over Drop (791)
- Wipe (791)
- Glow (792)
- Plugin (793)
- Sekwencje a krzywe IPO (794)
Rozdział 23. Aneks (797)
- Blender 2.43 (797)
- Edit Mode (797)
- Transformation Snap (797)
- Mesh Tools (798)
- Multires (799)
- Retopo (801)
- Sculpt Mode (804)
- Modifiers (809)
- Displace Modifier (809)
- Edgesplit Modifier (810)
- UVProject Modifier (811)
- Materiały czasu rzeczywistego (814)
- System Nodes (815)
- Material Nodes (815)
- Composite Nodes (816)
- Kamera i światło (828)
- Physics buttons (829)
- Fluid simulation (829)
- Efekt Soft Body (830)
- Okno Anim settings (833)
- Podstawy animacji (834)
- Armatura (836)
- Okno Armature Visualisation (836)
- Pozostałe opcje (838)
- Akcje i NLA (839)
- Rendering (840)
Skorowidz (843) |