Tutuł: Blender kompendium Autor: Kamil Kuklo, Jarosław Kolmaga ISBN: 978-83-[zasłonięte]-0824-9 Ilość stron: 880 Data wydania: 10/2007 Zawiera CD Twarda oprawa Wydawnictwo: Helion
Blender jest najbardziej zaawansowanym darmowym pakietem do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Umożliwia wygodne modelowanie za pomocą wielu typów obiektów, stosowanie efektów specjalnych, przygotowywanie realistycznych renderingów, a także udostępnia silnik graficzny do gier oraz liczne funkcje do tworzenia animacji.
Pod względem możliwości Blender nie ustępuje komercyjnym produktom, a o zasłużonej popularności tego programu świadczą miliony jego pobrań i nieustannie rosnące grono użytkowników.
"Blender. Kompendium" to wszechstronny podręcznik z zakresu teorii i praktyki tworzenia modeli i animacji trójwymiarowych skierowany zarówno do początkujących, jak i bardziej zaawansowanych grafików 3D. Dzięki niemu poznasz interfejs i podstawowe funkcje programu Blender, techniki edycji obiektów czy metody przygotowywania materiałów oraz tekstur.
Nauczysz się manipulować oświetleniem i kamerami, tworzyć animacje oraz renderować sceny. Dowiesz się także, jak wykorzystać najnowsze funkcje programu Blender, takie jak System Nodes czy Render Layers.
Rozdziały: Rozdział 1. Interfejs (15) Rozdział 2. Podstawowe funkcje (29) Rozdział 3. Edit Mode (47) Rozdział 4. Object Mode (137) Rozdział 5. Metody edycji (147) Rozdział 6. Modyfikatory (225) Rozdział 7. Materiały (273) Rozdział 8. Tekstury (317) Rozdział 9. Mapowanie UV (385) Rozdział 10. Materiały czasu rzeczywistego (417) Rozdział 11. System Nodes (427) Rozdział 12. Kamera i światło (487) Rozdział 13. Radiosity (533) Rozdział 14. Ustawienia świata (545) Rozdział 15. Physics buttons (561) Rozdział 16. Podstawy animacji (625) Rozdział 17. Anim Settings (657) Rozdział 18. Armatura (673) Rozdział 19. Constraints (705) Rozdział 20. Akcje i NLA (731) Rozdział 21. Rendering (759) Rozdział 22. Sekwencje (781) Rozdział 23. Aneks (797)
|