Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Blender 2.6: od teksturowania do renderingu - kurs

10-04-2015, 15:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 59 zł     
Użytkownik Keylight_kursy
numer aukcji: 5227043054
Miejscowość ZABRZE
Wyświetleń: 4   
Koniec: 10-04-2015 14:09:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Licencja do wypożyczania: Bez licencji
Rodzaj wydania: Wydanie pełne
Polska wersja językowa: lektor
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dokument bez tytułu


Blender 2.6: od teksturowania do renderingu

Kurs „Blender 2.6...” to wprowadzenie do zagadnień: tworzenia szablonów UV, teksturowania, oświetlenia, renderingu i kompozycji finalnego obrazu w Blenderze i Photoshopie. Projekt realizacji skrzypiec oparty jest na modelu, który został wykonany w kursie „Blender 2.5: od interfejsu do modelowania”. Tym razem zaimportujemy właściwy obiekt i rozpoczniemy jego teksturowanie z myślą o renderze w rozdzielczości znacznie przekraczającej Full HD.

Czas trwania: 8 godzin i 26 minut
Liczba rozdziałów: 23
Wymiary wideo: 1280 x 768 px
ISBN:[zasłonięte]978-83017-24-9

Moduł 1: (2h i 42 min.)

W pierwszym module zapoznamy się z koncepcją szablonów UV, czyli tworzenia dwuwymiarowych map, które adresują teksturę na trójwymiarowe obiekty. Nauczymy się pracować z edytorem UV programu Blender, a w konsekwencji podzielimy obiekt na logiczne części, aby móc je osobno zmapować i pozyskane fragmenty UV, połączyć w jedna spójną mapę.

Moduł 2: (2h i 59 min.)

W drugim module zajmiemy się tworzeniem tekstur na bazie szablonu UV. Wykorzystując narzędzia malarskie Blendera nauczymy się usuwać łączenia tekstur bezpośrednio na obiekcie. Oprócz tego, nałożymy na model kilka materiałów i skorzystamy z tekstur proceduralnych.

Moduł 3: (2h i 45 min.)

Po przygotowaniu tekstur czas na ustawienia sceny, oświetlenie i rendering. Ten etap wymaga od nas synchronizacji różnych czynników wpływających na efekt końcowy. Przykładowo, dopasowanie oświetlenia idzie w parze z dopasowaniem właściwości materiałów. Ostatecznie przygotujemy kilka przebiegów renderingu i zobaczymy, jak połączyć je za pomocą systemu węzłów Blendera. Na marginesie warto podkreślić, że finalne ujęcie zostało zrealizowane z wykorzystaniem standardowego silnika renderującego Blender.

Moduł 1: (2h i 42 min.) 4. Detale tekstur (38:15)
1. O kursie i materiałach (4:01) 5. Podpinanie wielu tekstur (9:08)
2. Przygotowanie obiektów (10:54) 6. Materiały, tekstury proceduralne i węzły (35:42)
3. Mapowanie UV - podstawy (17:50)
4. Praca z UV Image Editor (19:47) Moduł 3: (2h i 45 min.)
5. Szablon UV dla pudła (34:16) 1. Przygotowanie sceny (15:54)
6. Szablon UV dla mostka (16:02) 2. Oświetlenie (16:55)
7. Szablon UV dla gryfu (24:52) 3. Odbicia na pudle i gryfie (27:21)
8. Łączenie i eksport UV (35:01) 4. Dopasowanie materiałów (22:05)
5. Render passes (10:27)
Moduł 2: (2h i 59 min.) 6. Render Layers (9:57)
1. Tekstura gryfu i mostka (47:40) 7. Kompozcyja w Blenderze (19:37)
2. Tekstura dla pudła (19:57) 8. Rendering przezroczystych cieni i Ambient Occlusion (17:06)
3. Usuwanie szwów (28:45) 9. Kompozycja w Photoshopie (26:23)