BlazBlue: Continuum Shift Extend jest usprawnioną edycją dwuwymiarowej bijatyki
BlazBlue: Continuum Shift wydanej w 2010 roku na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Extend
poza wymienionymi platformami Sony i Microsoftu, ukazał się także na przenośnej konsolce
PlayStation Vita. Produkcja nie wprowadza zbyt wielu zmian w stosunku do poprzedniczki i nie
jest określana mianem pełnoprawnej kontynuacji. Wprowadzone poprawki usprawniają jednak rozgrywkę
i czynią grę jeszcze lepszą od pierwowzoru.
Do grona doskonale znanych wojowników dołączyły dwie postacie – Ignis oraz Relius Clover. Obie
posiadają własny zestaw ciosów i wprowadzają nowe scenariusze do głównego trybu. Stara
gwardia doczekała się kosmetycznych poprawek mających na celu lepsze zbalansowanie rozgrywki.
Moc poszczególnych bohaterów została odpowiednio wyważona i dostosowana do życzeń fanów.
Wszelkie zmiany w tej kwestii są jednak minimalne i dostrzegą je zapewne tylko najwięksi maniacy serii.
Twórcy postarali się także o wprowadzenie nowych trybów. Abyss Mode oferuje odświeżoną wersję
historii znanej z pierwowzoru. Z kolei w Network Mode możemy toczyć pojedynki w drużynach o różnej
wielkości składów. Przykładowo, możliwe są potyczki dwóch na czterech wojowników. Pozwala to
nieco wyrównać szanse w sytuacji, gdy ścierają się ze sobą gracze o zgoła odmiennych umiejętnościach.
Posiadacze PlayStation 3 oraz PlayStation Vita mogą przenosić zapisane stany gry pomiędzy
platformami, dzięki czemu możliwe jest rozpoczęcie zabawy na jednej konsoli, a po
chwili kontynuowanie zmagań na drugiej.
Oprawa graficzna prezentuje się bardzo dobrze i została tylko nieznacznie usprawniona w stosunku
do pierwowzoru. Zastosowano ciekawy patent, łączący trójwymiarowe tła z dwuwymiarowymi postaciami.
Całość prezentuje się dzięki temu naprawdę ładnie i oryginalnie. Żywotność produkcji przedłuża tryb
multiplayer – zarówno po sieci, jak i lokalnie
|