Witam! Mam do sprzedania pakiet 2 gier. Są to Black & White 2 oraz Warhammer 40.000 Dawn of War - Dark Crusade.
Gry są w dobrym stanie, używane. W polskiej wersji językowej.
Obie należą do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), lecz różnią się założeniami. O ile Dark Crusade to wojenna strategia osadzona w popularnym uniwersum Warhammer 40.000, to w Black & White 2 wcielamy się w boga, który może albo pomóc swemu ludowi, albo poprowadzić go na wojnę.
Black & White 2 to kontynuacja przebojowego tytułu zespołu Lionhead Studios, którego pomysłodawcą był legendarny Peter Molyneux. Akcja sequela rozgrywa się w tym samym świecie co cześć pierwsza – wracamy na wyspę, aby jako jeden z bogów sprawować władzę nad swoją nacją. Druga część jest grą znacznie bardziej zorientowaną na walkę, jednocześnie skonstruowaną tak, aby osoby, które nie miały styczności z częścią pierwszą mogły sobie dać radę. To czy zdecydujemy się na wypowiedzenie wojny czy też na rozwiązania pokojowe względem pozostałych plemion zależy wyłącznie od nas. Jeśli zdecydujemy się na rozwiązanie militarne, będziemy zmuszeni do budowy armii, likwidacji wrogich plemion, obrony własnych miast, itp.
W Black & White 2 nadal główną rolę odgrywają chowańce, które musimy sobie odpowiednio „wychować”. Są one znacznie inteligentniejsze aniżeli te z części pierwszej i można je wykorzystywać do bardziej skomplikowanych zadań. Znacznym ulepszeniom poddano oprawę graficzną i dźwiękową, a także poprawiono nieco interfejs użytkownika.
- Cała gama cudów, w tym destrukcyjne trzęsienia ziemi oraz wulkany, z których spływają rzeki palącej lawy.
- Ogromne bitwy z udziałem setek ludzi i różnych machin wojennych.
- Szereg odmiennych chowańców, w tym całkowicie nowych oraz znanych już z części pierwszej jak: Małpa, Krowa czy Lew.
- Wynajdywanie i tworzenie nowych typów broni, począwszy od mieczy przez łuki, a na potężnych machinach oblężniczych kończąc.
- Pełna kontrola nad rozwojem podległej nacji, budowa różnych budynków, w tym domów, farm, fontann, ogrodów, magazynów czy gilotyn, a nawet umocnień jak wały, czy mury obronne.
- Jedenaście różnych wysp, na których toczy się akcja.
- Możliwość wykorzystania różnych przedmiotów przy wychowywaniu chowańca, w tym pejczów, piór, patyków i pałek. Można też zaprojektować swoje własne narzędzia.
Warhammer 40.000 DoW - Dark Crusade
Warhammer 40 000: Dawn of War – Dark Crusade to drugie (po Winter Assault) rozszerzenie do znanej strategii firmy Relic Entertainment, odpowiedzialnej m.in. za kultowego Homeworlda. Podstawową nowinką, jaką wprowadza „Mroczna Krucjata”, są dwie nowe rasy – Necroni i Tau.
Pierwsza z nacji to humanoidalne roboty, które przez 60 milionów lat spoczywały w podziemnych cmentarzyskach planety Kronus. Wreszcie przebudziły się i postanowiły pokonać intruzów, którzy pojawili się na ich ojczystym globie. Necroni są istnymi maszynami do zabijania. Bez emocji mordują wszystko, co napotkają na swojej drodze. Same są niezniszczalne, gdyż ich metalowy pancerz posiada zdolność do automatycznej regeneracji. Bezpośrednia walka z nimi to jedno z największych wyzwań, jakie przygotowali dla nas twórcy Dark Crusade.
Rasa Tau diametralnie różni się od przedstawionej wyżej frakcji, gdyż jej pojawienie się na Kronusie ma podłoże ideologiczne. Jako najmłodsza ze stron konfliktu zaskakuje zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które dają jej przewagę w walce na dystans. Reprezentujące ją jednostki są także znakomitymi specjalistami w dziedzinie dyplomacji, dzięki czemu nakłaniają inne rasy do walki pod swoim sztandarem. Sprawia to, że stają się jedną z najsilniejszych sił militarnych w całej galaktyce.
Prócz wymienionych frakcji w Dark Crusade spotykamy także starych znajomych – Gwardię Imperialną, siły Chaosu, Orków, Eldarów i Space Marines. Każda z nich ostrzy sobie zęby na pustynną planetę i ma nadzieję na wyeliminowanie oponentów. Scenarzyści gry zrezygnowali ze ściśle liniowej fabuły, w związku z czym nie jesteśmy skazani na mozolne wykonywanie kolejnych misji, lecz od razu możemy zabrać się za podbijanie całego dostępnego terenu. Naturalnie w kampanii pojawiają się momenty zwrotne, które obserwować możemy z siedmiu różnych perspektyw, zależnie od nacji, którą kierujemy. Ukończenie trybu dla jednego gracza to kwestia kilkudziesięciu godzin.
W tym czasie staramy się bronić przydzielonego nam terytorium i jednocześnie atakować sąsiadów. Przejęcie wrogiej twierdzy równoznaczne jest z wyeliminowaniem przeciwnika z rozgrywki. W samej zabawie wyróżnić można okres, kiedy rozbudowujemy swoją bazę i produkujemy jednostki oraz czas, w którym skupiamy się wyłącznie na walce. Zabiegi stricte gospodarcze prowadzimy w trybie turowym – na przemian z oponentami, natomiast w trakcie bitew Warhammer pokazuje swoje walory RTS-owe, pozwalając nam na wydawanie poleceń „na gorąco”.
Ostatnią modyfikacją w stosunku do podstawowej wersji strategii jest rozwój bohatera. Od teraz herosi kierujący armiami mogą wzbogacać się o lepsze uzbrojenie i umiejętności, nabyte z pomocą specjalnych punktów, które gromadzimy podczas rozgrywki.
Zapraszam na inne moje aukcje!