BiznesplanSkuteczne narzędzie pracy przedsiębiorcyJacek Pasieczny Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. W książce autor omawia w sposób kompleksowy wszystkie zagadnienia związane z opracowaniem biznesplanu, tj. podsumowanie wykonawcze, cele i opis przedsięwzięcia, opis produktu, analizę rynku, marketing, zarządzanie, analizę szans i zagrożeń, analizę finansową, plan wykonawczy. Ponadto wskazuje on na najczęściej popełniane błędy przy przygotowywaniu biznesplanów.Liczba stron 236Rok wydania 2007Miejsce wydania WarszawaWydanie IOprawa miękkaSpis treściWstęp Rozdział 1. Podstawowe pojęcia1.1. Hierarchia celów i zadań1.2. Cele i funkcje planowania1.3. Wymagania wobec planujących1.4. Forma biznesplanu1.5. Szczegółowość planu i informacje poufne1.6. Uproszczony biznesplan1.7. Struktura rozwiniętego biznesplanu Rozdział 2. Podsumowanie wykonawcze w biznesplanie2.1. Cele podsumowania wykonawczego2.2. Treść podsumowania wykonawczegoTablica podsumowująca Rozdział 3. Cele i opis przedsięwzięcia3.1. Dobór treści3.2. Dotychczasowe osiągnięcia firmy i cele przedsięwzięcia3.3. Nowe przedsięwzięcie3.4. Wybór nazwy3.5. Cele przedsięwzięcia3.6. Wybór formy prawnej3.7. Lokalizacja firmy3.8. Twórcy przedsięwzięcia3.9. Formalne procedury uruchamiania przedsięwzięcia3.10. ZasobyTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 4. Opis produktu4.1. Dobór treści4.2. Cechy oferowanego produktu4.3. Sposób wytwarzania4.4. Źródła pozyskiwania surowców i warunki współpracy z dostawcami4.5. Cechy wyposażenia i źródła jego zakupu4.6. Wykorzystanie mocy produkcyjnych4.7. Aspekty prawneTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 5. Analiza rynku5.1. Dobór treści5.2. Identyfikacja rynku docelowego5.2.1. Cechy rynku5.2.2. Kryteria podziału rynku5.3. Cechy rynku docelowego5.3.1. Charakterystyka wybranego segmentu5.3.2. Cechy nabywców5.3.3. Analiza konkurencji5.4. Potencjalny popyt5.5. Szacowanie sprzedaży5.5.1. Wolny udział w rynku5.5.2. Oszacowanie oparte na dotychczasowych doświadczeniach i trendach rynkowych5.5.3. Oszacowanie sprzedaży oparte na analizie obrotów konkurencji5.5.4. Oszacowanie sprzedaży oparte na istniejących zamówieniach5.5.5. Czynniki wpływające na sprzedażTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 6. Marketing 6.1. Dobór treści6.2. Cele marketingowe6.3. Produkt6.4. Cena6.5. Dystrybucja6.6. Promocja6.6.1. Instrumenty promocji6.6.2. Uwarunkowania skuteczności promotion-mix przyjętego w biznesplanie6.7. Koszty działań promocyjnychTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 7. Zarządzanie7.1. Dobór treści7.2. Zasoby ludzkie7.3. Motywowanie i strukturaTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 8. Analiza szans i zagrożeńTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 9. Analiza finansowa9.1. Dobór treści9.2. Podstawowe założenia9.3. Bilans9.4. Rachunek zysków i strat9.5. Rachunek przepływów pieniężnych9.6. Próg rentowności9.7. Analiza wskaźnikowa9.7.1. Wskaźniki płynności finansowej9.7.2. Wskaźniki zadłużenia9.7.3. Wskaźniki sprawności9.7.4. Wskaźniki rentowności9.8. Analiza opłacalności inwestycji9.9. Budżetowanie inwestycjiTablica podsumowującaPomocna literatura Rozdział 10. Plan wykonawczy10.1. Dobór treści10.2. Enumeracja celów i zadań10.3. Określenie kolejności i czasu działań10.3.1. Harmonogramy10.3.2. Diagramy sieciowe10.4. Przydział zadań wykonawcom10.5. Oszacowanie kosztów działańTablica podsumowująca Pomocna literatura Załączniki do biznesplanuTablica podsumowującaBłędy w biznesplanach