Opis książki: "Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia.W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Rozdział 1 Moje przedsiębiorstwo - pomysł na biznes i jego realizację - Maciej Tokarski 1.1. Pomysł na biznes 1.2. Czy jestem przedsiębiorczy? 1.3. Nisza rynkowa, czyli jak znaleźć swoje miejsce na rynku 1.4. Franchising, czyli gdy brak nam pomysłu na biznes 1.5. A może współpraca z doświadczonym przedsiębiorcą? 1.6. A może spróbować działać w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AlP)? 1.7. Co należy rozważyć zakładając własną firmę? Czy lepiej być na swoim czy na etacie? 1.8. Wybór formy organizacyjno-prawnej prowadzonej działalności Rozdział 2 Jak stworzyć profesjonalny biznesplan? - Andrzej Tokarski 2.1. Co to jest biznesplan i dlaczego jest on ważnym dokumentem? 2.2. O czym należy pamiętać pisząc biznesplan? 2.3. Procedura tworzenia biznesplanu 2.4. Elementy składowe biznesplanu 2.5. Zawartość biznesplan 2.6. Struktura biznesplanu Rozdział 3 W jaki sposób dostosować swoją ofertę do potrzeb rynku? - Maciej Tokarski, Andrzej Tokarski 3.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 3.3. Analiza strategiczna 3.4. Plan marketingowy Rozdział 4 Jak uzyskać informację czy projekt będzie rentowny? - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik 4.1 . Co to jest plan finansowy? 4.2. Do czego służą sprawozdania finansowe? 4.2.1. Bilans 4.2.2. Rachunek zysków i strat 4.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych 4.3. Jak ocenić działalność przedsiębiorstwa - co to są wskaźniki finansowe? 4.3. Jak wyznaczyć próg rentowności oraz wielkości graniczne? Załącznik nr 1 5. Jak sfinansować planowane przedsięwzięcie? - Maciej Tokarski 5.1. Finansowanie rozwoju firmy 5.2. Zwrotne źródła finansowania 5.2.1. Kredyty bankowe i pożyczki 5.2.2.Fundusze pożyczkowe 5.2.3. Fundusze poręczeń kredytowych 5.2.4. Leasing 5.2.5. Dźwignia finansowa 5.3.Bezzwrotne źródła finansowania 5.3.1. Dotacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy 5.3.2. Fundusze unijne 5.4. Alternatywne formy finansowania firmy
|