Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]00896liczba stron: 214Okładka: miękkaWydawnictwo: CeDeWuWymiary: 145 x 235 mmRok wydania: 2009 Opis
"Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia.W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Spis treści:
Rozdział 1
Moje przedsiębiorstwo - pomysł na biznes i jego realizację - Maciej Tokarski
1.1. Pomysł na biznes
1.2. Czy jestem przedsiębiorczy?
1.3. Nisza rynkowa, czyli jak znaleźć swoje miejsce na rynku
1.4. Franchising, czyli gdy brak nam pomysłu na biznes
1.5. A może współpraca z doświadczonym przedsiębiorcą?
1.6. A może spróbować działać w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AlP)?
1.7. Co należy rozważyć zakładając własną firmę? Czy lepiej być na swoim czy na etacie?
1.8. Wybór formy organizacyjno-prawnej prowadzonej działalności
Rozdział 2
Jak stworzyć profesjonalny biznesplan? - Andrzej Tokarski
2.1. Co to jest biznesplan i dlaczego jest on ważnym dokumentem?
2.2. O czym należy pamiętać pisząc biznesplan?
2.3. Procedura tworzenia biznesplanu
2.4. Elementy składowe biznesplanu
2.5. Zawartość biznesplan
2.6. Struktura biznesplanu
Rozdział 3
W jaki sposób dostosować swoją ofertę do potrzeb rynku? - Maciej Tokarski, Andrzej Tokarski
3.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego
3.3. Analiza strategiczna
3.4. Plan marketingowy
Rozdział 4
Jak uzyskać informację czy projekt będzie rentowny? - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik
4.1 . Co to jest plan finansowy?
4.2. Do czego służą sprawozdania finansowe?
4.2.1. Bilans
4.2.2. Rachunek zysków i strat
4.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych
4.3. Jak ocenić działalność przedsiębiorstwa - co to są wskaźniki finansowe?
4.3. Jak wyznaczyć próg rentowności oraz wielkości graniczne?
Załącznik nr 1
5. Jak sfinansować planowane przedsięwzięcie? - Maciej Tokarski
5.1. Finansowanie rozwoju firmy
5.2. Zwrotne źródła finansowania
5.2.1. Kredyty bankowe i pożyczki
5.2.2.Fundusze pożyczkowe
5.2.3. Fundusze poręczeń kredytowych
5.2.4. Leasing
5.2.5. Dźwignia finansowa
5.3.Bezzwrotne źródła finansowania
5.3.1. Dotacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy
5.3.2. Fundusze unijne
5.4. Alternatywne formy finansowania firmy