BITEX jest środkiem antykorozyjnym używanym od lat do ochrony podwozi i dolnych blach nadwozi samochodów osobowych, dostawczych i autobusów w czasie eksploatacji. Stosuje się go również do zabezpieczania maszyn rolniczych i budowlanych jak również elementów metalowych konstrukcji przed korozyjnym działaniem chemicznych środków do zwalczania gołoledzi oraz erozyjnym działaniem czynników mechanicznych. Na jego bazie stworzono inne preparaty antykorozyjne. CHARAKTERYSTYKA BITEXU
Preparat oparty jest na niskolepkim asfalcie syntetycznym z dodatkiem wosków i inhibitorów korozji, całość rozpuszczona jest w specjalnej frakcji rozpuszczalników organicznych typu parafinowego. Preparat wykazuje właściwości tiksotropowe.
Po nałożeniu preparatu na zabezpieczaną powierzchnię uzyskuje się gładką jednorodną czarną elastyczną powłokę, odporną na działanie czynników mechanicznych i korozyjnych, która charakteryzuje się następującymi cechami:
- Dobrą przyczepnością do podłoża pomalowanego i metalicznego
- Małą nasiąkliwością wodą i elektrolitami
- Dobrą odpornością na działanie niskich temperatur
- Dobrymi właściwościami antykorozyjnymi
- Zdolnością do utrzymywania się i adhezji do powierzchni niedokładnie wysuszonych
TECHNOLOGIA NAKŁADANIA
Preparat nanosi się w temperaturze pokojowej (20°C), w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, przez zastosowanie:
- natrysku hydrodynamicznego/bezpowietrznego przy przełożeniu 10:1
- natrysku pneumatycznego/pistoletu do gęstych mas zasilany ze zbiornika ciśnieniowego
Powierzchnie zabezpieczane powinny być suche i czyste ( konieczność usunięcia tzw. luźnej rdzy, brudu oraz innych zanieczyszczeń). Elementy zabezpieczane powinny posiadać w procesie aplikacji temperaturę 10-300C. Nie stosować preparatu na części mechaniczne (np. wał napędowy, katalizator, itp.). Podczas jednorazowego natrysku preparatu możliwe jest uzyskanie powłoki o grubości 0,7-1,0 mm (bez skapywania preparatu po nałożeniu), zabezpieczoną powierzchnię pozostawić w celu odparowania rozpuszczalnika. Efektem końcowym jest uzyskanie gładkiej jednorodnej czarnej elastycznej powłoki. Dopuszcza się rozcieńczenie preparatu Benzyną Lakową, maksymalnie do 10% objętości całkowitej preparatu , jednakże może to spowodować jego spływanie z zabezpieczanej powierzchni. lub uzyskanie cieńszej powłoki.
Informacje dodatkowe:
- Pierwsze przetarcia powłoki o grubości 0,5mm wskutek erozji obserwuje się po przebiegu ok. 40 000 km w bardzo ciężkich warunkach drogowych (błoto, żwir, breja śnieżna).
- zachowuje dobrą przyczepność do wibrujących blach podwozia oraz jest odporny na uderzenia przy temperaturze -300C. Równocześnie przy temperaturze nadwozia +80 0C nie obserwuje się ściekania preparatu w czasie eksploatacji pojazdu.
- nie zawiera wypełniaczy mineralnych zdolnych efektywnie tłumić dźwięki i drgania, tym niemniej dzięki swoim wysokim zdolnościom uszczelniającym zmniejsza on głośność wewnątrz pojazdu przez wyeliminowanie mikronieszczelności
OPAKOWANIE: 1L spray pod pistolet
|
email: [zasłonięte]@op.pl
gg: 28[zasłonięte]586 tel./fax: [042][zasłonięte]632-94
czynny:
pn-pt: 9-17
sob: 9-14
SKLEP FIRMOWY NR 1 UL.LEGIONÓW 45 91-069 ŁÓDŹ
czynny:
pn-pt: 9-17 sob.9-14
|
|