Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BISKUP ADAM PIOTR SZELĄŻEK Teologia Bóg Chrystus !

24-01-2012, 5:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042092635
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-01-2012 21:21:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1998
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:






 
 
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439   
 


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *  





Leszek Zygner,

Biskupa Adolfa Piotra Szelążka koncepcja teologii (studium historyczno-teologiczne)

1998 r,
stron 234
format B-5
 

Głównym celem studium jest ujęcie całej twórczości teologicznej biskupa łuckiego Adolfa Piotra Szelążka (1[zasłonięte]865-19), a także jego prac z dziedzin pokrewnych teologii, by w ich syntezie odnaleźć koncepcję jego teologii, wydobyć jej charakterystyczne cechy oraz dokonać jej krytycznej oceny.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp.

Rozdział!. Historyczno-środowiskowe oraz osobowościowe uwarunkowania myśli teologicznej Adolfa Piotra Szelążka

 

1. Teologia zachodnia końca XIX i pierwszej potowy XX w.

2. Polska myśl teologiczna końca XIX i pierwszej połowy XX w.

3. Uwarunkowania środowiskowe

4. Uwarunkowania osobowościowe .

 

Rozdział II. Założenia formalno-metodologiczne .

1. Zagadnienie źródeł teologicznych

2. Problem przedmiotu teologii

3. Podstawowe cele teologii .

4. Różnorodność metod w teologii.

5. Problem języka w teologii

6. Podsumowanie

 

Rozdział III. Zagadnienia apologetyczno-dogmatyczne

1. Problem Boga.

A. Drogi człowieka ku poznaniu Boga

B. Problematyka ateizmu

C. Zagadnienie religii

 

2. Wizja człowieka jako niespełnionego bez Boga

A. Sytuacja człowieka współczesnego

B. Natura i cel życia człowieka .

C. Sens ludzkiego cierpienia .


3. Tajemnica Chrystusa .

A. Historyczność Jezusa Chrystusa

B. Integralny obraz Jezusa Chrystusa

C. Znaczenie tajemnicy Wcielenia i Odkupienia .

D. Rola Maryi w zbawczym dziele Chrystusa

 

4. Kościół - Mistyczne Ciało Chrystusa .

A. Geneza i natura Kościoła.

B. Widzialna struktura Kościoła

C. Kościół jako motyw wiarygodności

D. Eucharystia w życiu Kościoła i j ego członków

 

5. Podsumowanie.

Rozdział IV. Węzłowe zagadnienia z zakresu teologii moralnej .

1. Ogólna teoria moralności chrześcijańskiej.

A. Religia fundamentem moralności.

B. Istota i główne zasady moralności chrześcijańskiej .

 

2. Tajemnica grzechu

A. Istota grzechu .

B. Moralny wymiar grzechu świata.


3. Nauka o cnotach .

A. Cnoty teologiczne.

B. Cnoty moralne

 

4. Podsumowanie

Rozdział V. Zagadnienia z zakresu teologii rzeczywistości ziemskich .

1. Chrześcijańska wizja dziejów.

A. Struktura dziejów .

B. Chrystus centrum historii

C. Ambiwalencja dziejów ludzkich

 

2. Chrześcijańska wizja narodu

A. Tajemnica narodu .

B. Naród Wybrany archetypem narodów

C. Chrześcijańskie dzieje narodu polskiego .

 

3. Zagadnienia życia rodzinnego

A. Chrześcijańska koncepcja rodziny .

B. Zagadnienia wychowawcze

 

4. Problematyka pracy ludzkiej

A. Indywidualny i społeczny wymiar pracy

B. Religijny wymiar pracy

C. Znaczenie czasu wolnego od pracy

 

5. Zagadnienie kultury

A. Pojęcie kultury

B. Dechrystianizacja kultury zachodniej .

C. Prasa katolicka w służbie rechrystianizacj i


6. Podsumowanie.

Zakończenie

Bibliografia.

Die Konzeption der Theologie von Adolf Piotr Szelążek. Zusammenfassung .


BISKUP  ADOLF PIOTR  urodził  się  30 VII 1865 r. w Stoczku Łukowski m na Podlasiu. Po  ukończeniu gimnazjum sied­leckiego wstąpił do Seminarium Duchownego w Płocku. W 1888 r. przyjął  świecenia kapłańskie, a po roku został skierowany na studia do Akademii Duchownej w Petersburgu. Uczelnie te ukoń­czył  w 1893 r. otrzymując ty­tuł magistra świętej teolog f i. Po  powrocie  do Płocka podjął prace  w seminarium, kurii bi­skupiej i konsystorzu general­nym.  w  latach  1[zasłonięte]904-19 był-asesorem  w 'Kolegium Duchownym w  Petersburgu  oraz prowadź i ł wykłady  w seminarium mohylew-skim.  Od 1909 r. pełnił -funk­cję  rektora  seminarium płoc­kiego. Na kilka miesięcy przed

odzyskaniem przez Polskę niepodległości (L9 VII 1918 r.) papież  Benedykt XV prekonizował ks. Szelążka na biskupa tytularnego  Barki  i  mianował go su-Fraganem płockim, w latach  1[zasłonięte]918-19  biskup Szelążek mieszkał w warszawie, pracując w Oepartamenci e Wyznania Rzymsko-Kato1 icki ego w Ministerstwie wyznań Religijnych i Oświecenia Publiczne­go.  W  19ee r. otrzymał tytuł doktora świętej teologii. Dnia  14 XII 1985 r. papież Pius XI mianował Adol-Pa Pio­tra  Szelążka  ordynariuszem diecezji łuckiej. w 1936 r. biskup Szelążek erygował w Łucku Zgromadzenie Sióstr sw. Teresy  od  Dzieciątka  Jezus, w nocy z 3 na 4 l 1945 r. został aresztowany przez -Funkcjonariuszy NKWD. Przebywał kolejno  w  więzieniu  w  Łucku, Kowlu i Kijowie. W maju 1946  r. wskutek interwencji papieża Piusa XII, podjętej za  pośrednictwem  sekretarza  stanu  USA (J. F. Byrsa), zwolniono go z więzienia i przymusowo wydalono poza gra­nice ZSRR. Od sierpnia 1946 r. B iskup-Wygnaniec mieszkał w  Zamku  Bierzgłowskim koło Torunia, gdzie 9 l) 1950 r. zakończył  swe  pracowite  i  świątobliwe życie. Do dziś spoczywa w krypcie kościoła sw. Jakuba w Toruniu, daleko od swojej katedry.