| kontakt: tel. 095 [zasłonięte]3758 GG: 3466 |
---|
banki: wysyłka Książki wysyłam po przedpłacie na konto (nie wysyłam za pobraniem) w terminie 1-3 dni roboczych od chwili zaksięgowania wpłaty. W przypadku zakupu kilku książek, koszt wysyłki może (nie musi) ulec nieznacznej zmianie - zawsze proszę w takim przypadku o kontakt |
---|
| | Biologia Kształcenie w zakresie podstawowym Poradnik dla nauczyciela i program nauczania w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum. Przedmiotowy system oceniania |
---|
|
---|
Autor(zy): | Andrzej Jerzmanowski, Krzysztof Spalik, Krzysztof Staroń, Janina Grzegorek |
---|
Wydawnictwo: | WSiP |
---|
Objętość: | 148 stron(y) |
---|
Format: | B5 |
---|
Oprawa: | miękka |
---|
Cena katalogowa: | 17.50 |
---|
Uwagi: | Książka NOWA, nieużywana |
---|
Publikacja ta składa się z programu nauczania biologii (wraz z dołączoną podstawą programową opracowaną przez MENiS), poradnika dla nauczyciela oraz Przedmiotowego Systemu Oceniania (PSO) opracowanego przez Renatę Czubaj. Jest on ściśle skorelowany z podręcznikiem "Biologia. Kształcenie w zakresie podstawowym".
Program (numer aprobaty MENiS: DKOS-4015-35/02) obejmuje cele edukacyjne, zakres materiału nauczania, procedury osiągania celów oraz standard kształcenia. Nawiązuje do wiadomości i umiejętności uczniów wyniesionych z gimnazjum, odpowiednio je poszerzając i rozwijając. Podkreśla praktyczny aspekt wiedzy biologicznej, jej użyteczność w rozwiązywaniu problemów życia codziennego. Poprzez zalecane formy realizacji umożliwia wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy. Uczy takich umiejętności, jak: poszukiwanie informacji w różnych źródłach, krytyczna ocena faktów, uzasadnianie opinii i sądów na temat zdrowia i ochrony środowiska oraz wykorzystywanie rezultatów współczesnych badań naukowych.
W poradniku podano sposoby realizacji programu nauczania, porady merytoryczno-metodyczne do poszczególnych lekcji, odpowiadających najczęściej kolejnym zagadnieniom w podręczniku, a także cztery przykładowe sprawdziany osiągnięć uczniów, wraz z modelem odpowiedzi i schematem punktowania, które nauczyciel może wykorzystać do sprawdzania stopnia opanowania materiału zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego. Trzecie zmienione wydanie poradnika uzupełniono tekstami dotyczącymi nowych treści zamieszczonych w zmienionym wydaniu podręcznika.
Na końcu publikacji podano propozycję Przedmiotowego Systemu Oceniania, stanowiącą punkt wyjścia do opracowania własnej, wewnątrzszkolnej koncepcji oceniania. Służy ona zapewnieniu możliwie pełnej informacji o rozwoju uczniów, dostępnej nie tylko dla nauczycieli, ale także dla ucznia i jego rodziców.
|
---|
| | |