|
Zastosowanie:
Zmienić olej I filtr. Uruchomić silnik pozwalając mu na osiągnięcie temperatury pracy. Wyłączyć silnik. Przed użyciem środka dobrze wstrząsnąć butelkę. Natychmiast dodać środek R-2000 Engine Treatment (zalecamy przepłukać pustą butelkę odrobiną czystego oleju i wlać resztę technologii do silnika). Uruchomić silnik ponownie i jechać przynajmniej 10 minut w celu dobrego rozprowadzenia technologii po silniku.
Proporcje:
W silnikach benzynowych lub dieslowskich o 4, 6, 8 cylindrach i pojemności miski olejowej:
·Do 5 litrów oleju - użyć 1 butli (240 ml);
·Do 7,5 litrów oleju - użyć 1 butli (240 ml) na pierwsze 5 litrów oleju + dodać 1/8 butli (30 ml);
·Powyżej 7,5 litrów oleju – użyć 1+1/8 butli (270 ml) na pierwsze 7,5 litrów oleju + dodać po 1/16 butli (15 ml) na każdy dodatkowy 1 litr oleju.
W standardowych (mechanicznych) przekładniach, dyferencjałach i manualnych skrzyniach biegów użyć:
·½ butli (120 ml) na każdy 1 litr oleju.
Układy hydrauliczne – dodać:
·Do pojemności 19 litrów oleju - użyć po ¼ butli (60 ml) na każde 3,8 litra (galon) oleju;
·Powyżej 19 litrów oleju – dodać dodatkowo po 1/16 butli (15 ml) na każde następne 3,8 litra (galon) oleju zawartego w układzie.
Kompresory – dodać:
·Do pojemności 19 litrów oleju - użyć po 1/8 butli (30 ml) na każdy 1 litr oleju;
·Powyżej 19 litrów oleju – dodać dodatkowo po 1/8 butli (30 ml) na każde kolejne 3,8 litra (galon) oleju.
UWAGA !!!
Środek nie jest zalecany dla kompresorów wielostopniowych wysokociśnieniowych powyżej 500 psi (35 atm).
Następne zmiany oleju:
Stosować się do zalecanego harmonogramu zmian oleju po pierwszym zastosowaniu środka R-2000, dodając właściwe dawki przy każdej zmianie oleju.
W silnikach nowych lub regenerowanych:
Zastosować środek R-2000 po zalecanym przez producenta okresie docierania.
Przed użyciem: MOCNO WSTRZĄSNĄĆ - STOSOWAĆ W TEMPERATURZE POKOJOWEJ
Nie zalecany dla:
·Automatycznych skrzyń biegów, samoblokujących mechanizmów różnicowych i wszelkich urządzeń wymagających ograniczonego smarowania;
·Zwykłych zbiorników (mokrych sprzęgieł);
·Silników dwusuwowych;
·Hydraulicznych układów wirowych;
·Sprężarek wysokociśnieniowych wielostopniowych powyżej 500 psi (35 atm.).
|