„Bill Brandt” to kompilacja zdjęć Billa Brandta, stanowiąca przegląd najważniejszych prac w jego karierze. Album, zawierający 60 czarno-białych zdjęć, podejmuje próbę ukazania sylwetki artysty nie tylko, jako wybitnego fotografa, ale również spostrzegawczego obserwatora, krytycznie podchodzącego do otaczającej go rzeczywistości. Książka opatrzona mini biografią autora, ukazującą najważniejsze wydarzenia, publikacje i wystawy prac artysty.
Bill Brandt (ur. 1904, zm. 1983). Znany fotograf brytyjski. Urodzony w Londynie, syn rodziców pochodzenia rosyjskiego. Spędził dzieciństwo w Niemczech. W 1929 wyjechał na studia do Paryża. Brandt współpracował wówczas blisko z surrealistą Manem Rayem w jego studio. Nauczył się wówczas eksperymentować oraz pozostawał pod wpływem surrealistycznych dzieł Raya oraz jego otoczenia.
Po zakończeniu pracy jako wolny strzelec dla Paris Magazine w 1930, Brandt powrócił do Anglii, gdzie robił zdjęcia do takich magazynów jak Lilliput, Harper's Bazaar, czy News Chronicle. Fotografował życie klasy średniej oraz wyższej przed oraz w trakcie II wojny światowej, wydając takie publikacje jak "The English at Home" (1936), "A Night in London" (1938), czy "The Camera in London" (1948). Jego fotoreportaże z tamtego okresu łączyły ze sobą prostotę fotografii reporterskiej z nutką dziwności i surrealizmu.
Brandt stracił zainteresowanie reportażem wraz z zakończeniem II wojny światowej, kiedy to ekspresjonizm oraz surrealizm stawał się coraz bardziej widoczny. Bardzo często pracował nad aktami, w których wykorzystywał nietypowe ustawienia postaci oraz dziwną perspektywy. Ważną częścią jego pracy było także portretowanie pisarzy i artystów oraz zdjęcia plenerowe Wysp Brytyjskich. Typowe dla Brandta są fotografie mocno kontrastowe, wyzute całkowicie z tonów średnich, często wykonane przy użyciu bardzo szerokiego kąta. Bardzo szanowany za swoje pełne wyrazu zdjęcia, Brandt jest uważany za jednego z najwybitniejszych fotografów brytyjskich XX wieku. Pisząc o swojej pracy, Brandt powiedział, "Fotografia jest wciąż bardzo nowym medium i wszystko w niej musi zostać wypróbowane... fotografia nie ma zasad. To nie sport. Ważny jest efekt, a nie sposób, w jaki został osiągnięty."(wikipedia)