Mono red to najprostsza forma agresji jaką można znaleźć w magicu. Talia jest prosta i ma na celu pozbawienie przeciwnika życia tak szybko jak to tylko możliwe. Talia która widać niżej to red który ma większe i silniejsze stwory oraz spalenia. Nie zabija w 3 turze, ale jest pewny w późniejszej fazie gry gdzie inne redy już sobie nie radzą. W podstawowej talii mamy karty które radzą sobie z dodawaniem życia, mogą zabić na raz a stwory są dużo silniejsze niż typowe 2/2 które giną od wszystkiego. Jest to talia dla kogoś kto grał już prostymi taliami ale chciałby spróbować czegoś minimalnie trudniejszego, nie wychodząc z koloru czerwonego. Oczywiście talia jest kompletna i gotowa do gry od razu po wyjęciu z paczki! 2 x Forgotten Cave - Land co daje czerwoną manę a jak mamy ich za dużo możemy z niego dobrać kartę 3 x Evolving Wilds - Land który pozwala usunąć zbędne landy z talii żeby w dalszej fazie gry już ich nie dobierać, Super działa z geopedą. 18 x Mountain 2 x Stormblood Berserker Bardzo solidny stwór za 2 many, nie dość że jest praktycznie nie do zablokowania to jest 3/3 4 x Gathan Raiders - Super stwór z dobrymi opcjami, na początek mamy 3/3 za 3 many a w odpowiedniej chwili może się stać 5/5 i dokończyć przeciwnika, oczywiście zawsze zagrywamy go z morpha! 3 x Searing Spear - Solidne spalenie za 2 many, 3 obrażenia w co chcesz 1 x Act of Aggression - Zabieramy stwora na instancie pod naszą kontrolę - możemy atakować, możemy blokować jak trzeba. Zawsze przydatne!
1 x Crater's Claws - Walnij za X w co chcesz, a jak masz dużego stwora to walniesz za więcej! 2 x Burst Lightning - Spalenie za 2 a jak trzeba to za 4 3 x Flame JAvelin - Solidne spalenie za 4 w co chcemy za 3 many 1 x Assault Strobe - Doublestrike za 1 many dla stwora 1 x Jaws of Stone - Super spalenie za 6 many, nie jest tanie ale często jest w stanie roznieść obronę przeciwnika oraz jego samego pozbawić zdrowia 3 x Sulfuric Vortex - Opcja na wszystkie powolne talie, nie dość że nie mogą dostać życia to co turę je tracą a nie da się wykontrować wszystkich naszych czarów 4 x Plated Geopede - Bardzo solidny potwór za 2 many, bez problemu staje się 3/3 a czasami staje się 5/5 gdy odpalimy wildsy 4 x Hellrider - 3/3 haste i jak atakuje to zadaje obrażenia za każdego atakującego stwora, bardzo solidnie pali przeciwnika 4 x hellspark Elemental - 3/1 haste trample za 2 many i flashback 4 x Goblin ARsonist - solidny stwór za 1 many, jak zginie to strzela w co chcemy.