Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Bieszczady na Rowerze - Przewodnik Rowerowy 2013

01-02-2014, 19:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.99 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 42.99 zł     
Użytkownik podhalanka_pl
numer aukcji: 3850955369
Miejscowość Spytkowice
Licytowało: 1    Wyświetleń: 34   
Koniec: 01-02-2014 18:17:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

szablon

Podhalanka.pl
Spytkowice 429a
34-745 Spytkowice

Nr tel: (18)[zasłonięte]268 80
Nr tel kom: 692 [zasłonięte] 232


Korzystamy z usług Poczty Polskiej

Numer Konta



63 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 540975

W tytule przelewu proszę wpisać
nazwę użytkownika
oraz numer aukcji
PROMOCJA
Kupując przewodnik masz wysyłkę gratis, a zatem nie płacisz
za koszty wysyłki przy zakupie innych publikacji
WARTO ZOBACZYĆ POZOSTAŁE NASZE PROPOZYCJE !
 
---------------------------

Bieszczady na Rowerze  
 
 Przewodnik dla kolarzy chcących poznać Bieszczady.
Przedstawia 20 najatrakcyjniejszych tras kolarskich. Uzupełnieniem są szczegółowe mapy oraz opisy i zdjęcia bieszczadzkich atrakcji i zabytków.
 Wydanie I, rok 2013
 


20 tras rowerowych na terenie całych Bieszczadów,
o różnym stopniu trudności i łącznej długości 938 km
 
Opisy miejscowości:
- krótka charakterystyka
- wybrane, warte poznania atrakcje
- ciekawostki historyczne i krajoznawcze
- osobliwości  przyrodnicze
 200 Kolorowych zdjęć
 Szczegółowe opisy techniczne tras
 Szczegółowe mapy z kilometrażem trasy
 Profile wysokościowe
Prezentacja 10 pętli szlaków rowerowych



OD WYDAWCY:
Powszechnie wiadomo, że Bieszczady to jeden z piękniejszych zakątków Polski. Cieszą się dużym powodzeniem wśród turystów, zarówno poszukujących spokoju i relaksu, ale także i tych, którzy lubią aktywnie spędzać swój wolny czas. Niepowtarzalne walory krajobrazowe wielu opuszczonych i nadal niezaludnionych miejsc z dziewiczą przyrodą górską, unikatowe wyniosłe połoniny z rozległymi panoramami, połyskujące tafle jezior wcinających się zatokami niczym fiordy w malownicze zbocza otaczających je gór, kryształowo czyste rzeki i strumienie górskie na czele z malowniczo wijącą się u stóp Otrytu wstęgą Sanu, dość liczne pamiątki – na szczęście ocalałe – po dawnych mieszkańcach w postaci pięknych drewnianych świątyń, wciąż przyciągają wielu miłośników tego urokliwego zakątka naszego kraju. I mimo znacznego ich rozwoju w ostatnich latach, napływu nowych osadników, powstania wielu obiektów i ciągów komunikacyjnych Bieszczady uznawane są wciąż za dziewicze, najbardziej dzikie i najmniej zaludnione góry w Polsce, niezmiennie urzekające magią i tajemniczością. Ten wyjątkowy skrawek naszego kraju można zwiedzać na różne sposoby. My, rzecz jasna, namawiamy, aby uczynić to na rowerze.

Bieszczady, wprawdzie wyludnione, uznawane jako dzikie i niedostępne, poprzecinane są dość gęstą siecią dróg idealnie nadających się na eskapady rowerowe, a poruszanie się po nich rowerem jest prawdziwą przyjemnością. Umożliwiają projektowanie różnorodnych wycieczek, tak aby każdy rowerzysta był w stanie dobrać trasę odpowiednią do własnej kondycji, umiejętności i upodobań turystycznych. Spotkamy się jednak z pewnym ograniczeniem – zamknięty jest dla rowerzystów obszar Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Możemy się poruszać po nim tylko drogami publicznymi ( tam, gdzie dozwolony jest ruch samochodowy) oraz dwoma krótkimi szlakami rowerowymi.


Pragnąc ułatwić zwiedzanie Bieszczad na rowerze, przygotowaliśmy przewodnik zawierający gotowe propozycje wycieczek. Opieraliśmy się na własnych doświadczeniach w przemieszczaniu się na dwóch kółkach po bieszczadzkich szlakach i ścieżkach, doskonałej znajomości topografii terenu związanej z opracowaniem i coroczną aktualizacją mapy „Bieszczady” oraz współpracy z Karpackim Stowarzyszeniem Przewodników Turystycznych i środowiskami miejscowych rowerzystów.


Przewodnik składa się z dwóch części: pierwsza zawiera propozycję 20 autorskich tras rowerowych o różnym stopniu trudności i łącznej długości 938 km, druga część prezentuje 10 pętli szlaków rowerowych, powstałych przed niemal 10 laty w ramach projektu „Zielony Rower Bieszczady”. Wszystkie zaprezentowane trasy tworzą pętle zaczynające i kończące się w tym samym miejscu. Zatem przewodnik jest adresowany raczej do zwolenników dojazdu w określone miejsca samochodem z rowerem na dachu i okrężnej wycieczki bez zbędnego bagażu, a nie dla miłośników wypraw dystansowych, objuczonych sakwami. Oczywiście zawarte w przewodniku opisy można wykorzystać, składając wybrane fragmenty pętli w odcinki liniowe tras.
 
Projektując trasy, staraliśmy się, aby:
– każda pętla tworzyła atrakcyjną wycieczkę przy wykorzystaniu dróg przyjaznych rowerom, a równocześnie na trasie znalazły się ciekawe, godne zwiedzania obiekty, osobliwości przyrody i miejsca historyczne. Wybierając miejsce na punkt startowy, braliśmy pod uwagę łatwy dojazd i możliwość zaparkowania samochodu
– pętle tworzyły 4–6-godzinne wycieczki z możliwością skrótu w przypadku zbyt trudnych odcinków, zmiany pogody, gorszego samopoczucia itp.
– pokryć trasami jak największy obszar bieszczadzkiej krainy, starając się wykorzystać większość dróg nadających się do jazdy rekreacyjnej
– maksymalnie ułatwić nawigację na trasie; dlatego tam, gdzie to było możliwe, trasy biegną szlakami turystycznymi (głównie rowerowymi, ale także pieszymi i spacerowymi) lub używanymi ciągami komunikacyjnymi, i tylko niewielkie (niezbędne) fragmenty prowadzą ścieżkami nieoznakowanymi 



Każda z 20 pętli została zaprezentowana według jednolitej struktury. Poszczególnym trasom przyporządkowano numery od 1 do 20, a ponadto w zależności od charakterystycznego motywu, przebiegu lub wyjątkowych osobliwości na trasie nadano im tytuł. Następnie podano przebieg trasy, wymieniając miejscowości, przez które prowadzi. W kolejnym segmencie umieszczono tzw. metryczkę trasy, tj. długość, przewyższenie, szacunkową ocenę stopnia trudności, podział trasy na odcinki z różnymi rodzajami nawierzchni. Dalej w kilku zdaniach dokonano ogólnej charakterystyki trasy i sporządzono listę głównych obiektów, które możemy zwiedzić na trasie. W głównej części podano szczegółowy opis trasy zgodnie z kilometrażem przemieszczania się. Trasy są opisane i opomiarowane tylko w jednym kierunku. Sugerujemy zachowanie zaproponowanego kierunku jazdy, bo większość tras zawiera takie odcinki, które dużo trudniej pokonać w kierunku przeciwnym. Każdą prezentację trasy uzupełniają profile wysokościowe i zweryfikowane w terenie szczegółowe mapy. Z uwagi na podwójny format strony „mapowej” profile i mapy naprzemiennie raz kończą opis trasy, raz zaczynają.



Mapa i prezentacja trasy na mapie
Każda z 20 tras zaprezentowana jest na szczegółowej mapie. W większości są wykonane w skali 1:50 000, tylko w kilku przypadkach, aby trasa zmieściła się na arkuszu, mapę przeskalowano na 1:60 000, a nawet 1:63 000. Dokładny przebieg trasy przedstawiono linią ciągłą, kierunek przejazdu wskazano strzałką. Występujące na niektórych trasach warianty skrótowe pokazano linią przerywaną o mniej intensywnym kolorze. Owalne „kółka” z cyfrą w środku wskazują kilometraż danego miejsca od początku trasy. Intensywniejszy kolor „kółka” oznacza newralgiczne z punktu widzenia nawigacji miejsce na trasie, którego kilometraż jednocześnie oznacza początek nowego akapitu w szczegółowym opisie trasy.