|
|
Podhalanka.pl Spytkowice 429a 34-745 Spytkowice
Nr tel: (18)[zasłonięte]268 80 Nr tel kom: 692 [zasłonięte] 232 |
|
|
|
|
Korzystamy z usług Poczty Polskiej
|
|
|
|
|
Numer Konta
63 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 540975
W tytule przelewu proszę wpisać nazwę użytkownika oraz numer aukcji |
|
|
|
|
PROMOCJA
Kupując przewodnik masz wysyłkę gratis, a zatem nie płacisz
za koszty wysyłki przy zakupie innych publikacji
WARTO ZOBACZYĆ POZOSTAŁE NASZE PROPOZYCJE !
---------------------------
Bieszczady na Rowerze Przewodnik dla kolarzy chcących poznać Bieszczady.
Przedstawia 20 najatrakcyjniejszych tras kolarskich. Uzupełnieniem są szczegółowe mapy oraz opisy i zdjęcia bieszczadzkich atrakcji i zabytków.
20 tras rowerowych na terenie całych Bieszczadów, o różnym stopniu trudności i łącznej długości 938 km Opisy miejscowości: - krótka charakterystyka - wybrane, warte poznania atrakcje - ciekawostki historyczne i krajoznawcze - osobliwości przyrodnicze 200 Kolorowych zdjęć Szczegółowe opisy techniczne tras Szczegółowe mapy z kilometrażem trasy Profile wysokościowe Prezentacja 10 pętli szlaków rowerowych
OD WYDAWCY:
Powszechnie wiadomo, że Bieszczady to jeden z piękniejszych zakątków Polski. Cieszą się dużym powodzeniem wśród turystów, zarówno poszukujących spokoju i relaksu, ale także i tych, którzy lubią aktywnie spędzać swój wolny czas. Niepowtarzalne walory krajobrazowe wielu opuszczonych i nadal niezaludnionych miejsc z dziewiczą przyrodą górską, unikatowe wyniosłe połoniny z rozległymi panoramami, połyskujące tafle jezior wcinających się zatokami niczym fiordy w malownicze zbocza otaczających je gór, kryształowo czyste rzeki i strumienie górskie na czele z malowniczo wijącą się u stóp Otrytu wstęgą Sanu, dość liczne pamiątki – na szczęście ocalałe – po dawnych mieszkańcach w postaci pięknych drewnianych świątyń, wciąż przyciągają wielu miłośników tego urokliwego zakątka naszego kraju. I mimo znacznego ich rozwoju w ostatnich latach, napływu nowych osadników, powstania wielu obiektów i ciągów komunikacyjnych Bieszczady uznawane są wciąż za dziewicze, najbardziej dzikie i najmniej zaludnione góry w Polsce, niezmiennie urzekające magią i tajemniczością. Ten wyjątkowy skrawek naszego kraju można zwiedzać na różne sposoby. My, rzecz jasna, namawiamy, aby uczynić to na rowerze.
Bieszczady, wprawdzie wyludnione, uznawane jako dzikie i niedostępne, poprzecinane są dość gęstą siecią dróg idealnie nadających się na eskapady rowerowe, a poruszanie się po nich rowerem jest prawdziwą przyjemnością. Umożliwiają projektowanie różnorodnych wycieczek, tak aby każdy rowerzysta był w stanie dobrać trasę odpowiednią do własnej kondycji, umiejętności i upodobań turystycznych. Spotkamy się jednak z pewnym ograniczeniem – zamknięty jest dla rowerzystów obszar Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Możemy się poruszać po nim tylko drogami publicznymi ( tam, gdzie dozwolony jest ruch samochodowy) oraz dwoma krótkimi szlakami rowerowymi.
Pragnąc ułatwić zwiedzanie Bieszczad na rowerze, przygotowaliśmy przewodnik zawierający gotowe propozycje wycieczek. Opieraliśmy się na własnych doświadczeniach w przemieszczaniu się na dwóch kółkach po bieszczadzkich szlakach i ścieżkach, doskonałej znajomości topografii terenu związanej z opracowaniem i coroczną aktualizacją mapy „Bieszczady” oraz współpracy z Karpackim Stowarzyszeniem Przewodników Turystycznych i środowiskami miejscowych rowerzystów.
Przewodnik składa się z dwóch części: pierwsza zawiera propozycję 20 autorskich tras rowerowych o różnym stopniu trudności i łącznej długości 938 km, druga część prezentuje 10 pętli szlaków rowerowych, powstałych przed niemal 10 laty w ramach projektu „Zielony Rower Bieszczady”. Wszystkie zaprezentowane trasy tworzą pętle zaczynające i kończące się w tym samym miejscu. Zatem przewodnik jest adresowany raczej do zwolenników dojazdu w określone miejsca samochodem z rowerem na dachu i okrężnej wycieczki bez zbędnego bagażu, a nie dla miłośników wypraw dystansowych, objuczonych sakwami. Oczywiście zawarte w przewodniku opisy można wykorzystać, składając wybrane fragmenty pętli w odcinki liniowe tras. Projektując trasy, staraliśmy się, aby: – każda pętla tworzyła atrakcyjną wycieczkę przy wykorzystaniu dróg przyjaznych rowerom, a równocześnie na trasie znalazły się ciekawe, godne zwiedzania obiekty, osobliwości przyrody i miejsca historyczne. Wybierając miejsce na punkt startowy, braliśmy pod uwagę łatwy dojazd i możliwość zaparkowania samochodu – pętle tworzyły 4–6-godzinne wycieczki z możliwością skrótu w przypadku zbyt trudnych odcinków, zmiany pogody, gorszego samopoczucia itp. – pokryć trasami jak największy obszar bieszczadzkiej krainy, starając się wykorzystać większość dróg nadających się do jazdy rekreacyjnej – maksymalnie ułatwić nawigację na trasie; dlatego tam, gdzie to było możliwe, trasy biegną szlakami turystycznymi (głównie rowerowymi, ale także pieszymi i spacerowymi) lub używanymi ciągami komunikacyjnymi, i tylko niewielkie (niezbędne) fragmenty prowadzą ścieżkami nieoznakowanymi
Każda z 20 pętli została zaprezentowana według jednolitej struktury. Poszczególnym trasom przyporządkowano numery od 1 do 20, a ponadto w zależności od charakterystycznego motywu, przebiegu lub wyjątkowych osobliwości na trasie nadano im tytuł. Następnie podano przebieg trasy, wymieniając miejscowości, przez które prowadzi. W kolejnym segmencie umieszczono tzw. metryczkę trasy, tj. długość, przewyższenie, szacunkową ocenę stopnia trudności, podział trasy na odcinki z różnymi rodzajami nawierzchni. Dalej w kilku zdaniach dokonano ogólnej charakterystyki trasy i sporządzono listę głównych obiektów, które możemy zwiedzić na trasie. W głównej części podano szczegółowy opis trasy zgodnie z kilometrażem przemieszczania się. Trasy są opisane i opomiarowane tylko w jednym kierunku. Sugerujemy zachowanie zaproponowanego kierunku jazdy, bo większość tras zawiera takie odcinki, które dużo trudniej pokonać w kierunku przeciwnym. Każdą prezentację trasy uzupełniają profile wysokościowe i zweryfikowane w terenie szczegółowe mapy. Z uwagi na podwójny format strony „mapowej” profile i mapy naprzemiennie raz kończą opis trasy, raz zaczynają.
Mapa i prezentacja trasy na mapie Każda z 20 tras zaprezentowana jest na szczegółowej mapie. W większości są wykonane w skali 1:50 000, tylko w kilku przypadkach, aby trasa zmieściła się na arkuszu, mapę przeskalowano na 1:60 000, a nawet 1:63 000. Dokładny przebieg trasy przedstawiono linią ciągłą, kierunek przejazdu wskazano strzałką. Występujące na niektórych trasach warianty skrótowe pokazano linią przerywaną o mniej intensywnym kolorze. Owalne „kółka” z cyfrą w środku wskazują kilometraż danego miejsca od początku trasy. Intensywniejszy kolor „kółka” oznacza newralgiczne z punktu widzenia nawigacji miejsce na trasie, którego kilometraż jednocześnie oznacza początek nowego akapitu w szczegółowym opisie trasy.
|