BAJKI RYMOWANE
W BIBLIOTERAPII
AGNIESZKA ŁABA
W prezentowanych w tomiku bajkach – będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa – bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej.
Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces.
Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8–14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi – dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej).
W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą.
„[…] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce – Pani Agnieszce Łabie – chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz”.
dr E. M. Minczakiewicz (fragment recenzji)
Wprowadzenie
Biblioterapia i jej możliwości
Konwencja bajek
Czym jest biblioterapia?
Doświadczenia własne w postępowaniu biblioterapeutycznym
Bibliografia
Bajki rymowane
Charakterystyka bajek
Grzyb Borowik
Wielbłąd Fu-Fu
Stonoga Petronela
Żyrafa i jej niezwykła szyja
Żółw Czesiek
Owca MAŁA, która czynu WIELKIEGO dokonała
Dwie dżdżownice
Byzio i Gizio
Mrówka Matylda
Koza Klementyna
Zebry dwie
Ośmiornica Andżelina
Kogutek Biały
Papuga Pelagia
Myszki dwie
Piłki
Pszczółka Mela
Kredki
Charakterystyka scenariuszy
Rysunki pomocnicze
Format B5, Objętość 118 OPRAWA MIĘKKA IMPULS
BIBLIOTERAPIA W PRAKTYCE
PORADNIK DLA NAUCZYCIELI WYCHOWAWCÓW I TERAPEUTÓW
EWELINA KONIECZNA
W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia.
Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne.
Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych).
[...] książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, mądrą życiowo, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną. Jej Redaktorowi Pani Ewelinie J. Koniecznej oraz Wszystkim Współautorom chciałam pogratulować zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z takimi problemami w rodzinie, w domu, problemami, które -jako popularne, powszechnie dziś pojawiające się w naszych domach - zaistniały także w opracowanych i udostępnionych nam scenariuszach, a także samej młodzieży, która mając przykład postępowania swych rówieśników, może wyrobić sobie opinię, a poprzez przykład innych tak wiele można się w życiu nauczyć.
dr Elżbieta M. Minczakiewicz
Spis treści
Obszary zastosowania scenariuszy biblioterapeutycznych
Czym jest biblioterapia?Cele bibliotrerapii realizowanej w formie scenariuszy biblioterapeutycznychBiblioterapia jako metoda pracy z uczniem. Biblioterapia na zajęciach dydaktycznych. Biblioterapia na zajęciach pozalekcyjnych.Biblioterapia jako metoda pracy z grupą terapeutyczną.
Metodyka pracy z tekstem biblioterapeutycznym
Jak pracować z zamieszczonymi scenariuszami?Jak napisać własny scenariusz biblioterapeutyczny?Jak opracować scenariusz biblioterapeutyczny na podstawie isniejącego już tekstu?Co to jest trójelementowy model postępowania biblioterapeutycznego?
Scenariusze biblioterapeutyczne
KredkiMucha na ławie oskarżonychFeralny wtorekKlasowa wycieczkaNajlepsza rzecz, jaką możesz zrobić, to zawsze być sobąPechowy spacerChcę wyjechać na wakacjeCzy to już odpowiednia poraNiebezpieczna znajomośćZaufaj, powiedz żyjTen innyWirtualna znajomośćja tylko lubię dobrze zjeśćKlub "Pod Aniołem"Miejsce przyjaźni w życiu młodzieżySytuacja bez wyjścia?RomekTolerancjaDecyzjaDziadekToksyczna miłośćRodzinaNarkotyki - pomyśl dwa razy, nim weźmiesz choć razTatoDzień dobry, jestem kobietą, czy to problem?Oskar i pani RóżaMiasto utrapieniaZdradaRodzina ponad wszystko...?Pokonać lęk
Format B5, Objętość 266 OPRAWA MIĘKKA IMPULS
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
koszty wysyłki przy zakupie większej ilości przedmiotów, lub zakupu na kilku aukcjach są naliczane zależnie od wagi paczki wg cennika POCZTY POLSKIEJ - więcej informacji na stronie "o mnie"