"FUNKCJONOWANIE OLIMPIAD MATEMATYCZNYCH" ; I.BIAŁECKI; OSSOLINEUM; nakład : 1 700; stan : minus db ; przesyłka polecona : 6,10 zł.
SPIS TREŚCI:Od Autora................. 5I. WstępO dwojakiej funkcji kształcenia i selekcji szkolnej ... 91. Funkcja pierwsza: wartość prognostyczna wyników selekcji szkolnej................ 112. Funkcja druga: dostępność wykształcenia...... 163. Aspiracje co do kształcenia.......... 22II. Psychologia uzdolnień i zainteresowań ....... 281. Uzdolnienia............... 292. Uzdolnienia ogólne a uzdolnienia matematyczne i uzdolnienia twórcze................ 353. Pochodzenie społeczne i miejsce zamieszkania a uzdolnienia i zainteresowania uczniów.......... 47a) Uzdolnienia.............. 47b) Zainteresowania i motywacje......... 524. Badania losów wybitnie uzdolnionych....... 56III. Przedmiot i cel badań ... 581. Olimpiady matematyczne........... 582. Cel badań............... 61IV. Schemat analizy. Przyjęte kategorie analizy, występujące w badaniu zmienne, dobór zbiorowości objętych badaniami1. Schemat analizy............. 682. Zbiorowości badane............ 713. Metody badań.............. 74V. Wyniki badań — część pierwsza1. Pochodzenie społeczne, miejsce zamieszkania i typ ukończonej szkoły średniej w grupie laureatów........ 762. Przebieg selekcji odbywającej się w toku olimpiady matematycznej w roku szkolnym 1971/72......... 97VI. Wyniki badań — część druga. Wartość prognostyczna selekcji prowadzonej w toku olimpiad matematycznych..... 1221. Orientacja charakteryzująca laureatów olimpiad matematycznych ................ 1232. Oceny w szkole podstawowej i średniej...... 1373. Oceny na studiach............. 1424. Wyniki w pracy laureatów i naukowców......144Podsumowanie wyników badań...........AneksBibliografiaSummaryResume..................