Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BEZROBOCIE PODRĘCZNIK POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ BAŃKA

28-01-2012, 1:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik elibri
numer aukcji: 2061100998
Miejscowość Bydgoszcz
Wyświetleń: 9   
Koniec: 26-01-2012 14:44:47

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

BEZROBOCIE PODRĘCZNIK POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ BAŃKA
   

stan DOBRY , PODPISY I PIECZĄTKI  WŁASNOŚCIOWE , PRZYBRUDZENIA ZEWNĘTRZNYCH BOKÓW BLOKU, KILKA PODKREŚLEŃ DŁUGOPISEM

wydawnictwo POZNAŃ 1992

STRON 167

Spis treści :
Rozdział 1 Wprowadzenie. Pomaganie jako problem psychologiczny
Augustyn Bańka
Co to jest pomoc?
Różnice w sposobie rozumienia pomocy
Pomoc spontaniczna a sformalizowana
Modele udzielania pomocy
Model idealny
Model rzeczywisty
Model realnie możliwy (proponowany)
Pomaganie a wspieranie
Założenia i charakterystyka pracy
Literatura
CZĘŚĆ I
PSYCHOLOGA BEZROBOCIA
Rozdział 2 Jak definiuje się bezrobocie 2 perspektywy psychologicznej?
Augustyn Bańka
Zatrudnienie, praca i bezrobocie
Co z psychologicznego punktu widzenia oznacza utrata dochodów?
Na czym polega praca jako dobrowolna wymiana zależności?
Co traci bezrobotny będąc poza zależnościami instytucjonalnymi?
Dlaczego dla bezrobotnego jakakolwiek praca jest lepsza niż żadna?
Jakie jest znaczenie pracy i niepracy dla człowieka?
Jakie mechanizmy psychologiczne są odpowiedzialne za powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia?
Koncepcja Freuda
Koncepcja Fromma
Koncepcja Jahody
Teorie samoaktualizacji
Jakie są psychologiczne skutki bycia bezrobotnym?
Wnioski wynikające z badań z okresu „wielkiego kryzysu"
Emocjonalne reakcje na bezrobocie
Samoocena
Zaburzenia zdrowia psychicznego
Depresja
Zaburzenia procesów poznawczych
Samobójstwa
Jakie czynniki warunkują psychologiczne reakcje na bezrobocie?
Czas pozostawania bez pracy
Wiek bezrobotnego
Piec
Postawa wobec pracy
Rola rodziny
Literatura
Rozdział 3 Jak wygląda psychologiczny portret bezrobotnego w Polsce?
Augustyn Bańka
Tło historyczne problemu bezrobocia w Polsce
Ewolucja bezrobocia w Polsce po 1989 roku z perspektywy psychologicznej
Ogólna charakterystyka bezrobotnego w Polsce po 1990 roku
Jak bezrobotni widzą samych siebie?
Dynamika percepcji stresu bezrobocia w Polsce: Zmiany vs świadomości bezrobotnych
Jak bezrobotni widzą działanie Rejonowych Biur Pracy?
Literatura
Rozdział 4 Jak pracownicy Rejonowych Biur Pracy widzą bezrobocie i bezrobotnych?
Augustyn Bańka
Druga strona „medalu"
Jak pracownicy Biura widzą osobowość bezrobotnego?
Wnioski
Jak pracownicy Biura widzą zmiany w postępowaniu bezrobotnych z perspektywy czasu?
Literatura
CZĘŚĆ II PSYCHOLOGIA INTERAKCJI MIĘDZY OSOBĄ ŚWIADCZĄCĄ
Rozdział 5 Psychologiczna specyfika interakcji między pracownikiem udzielającym pomocy a bezrobotnym
Augustyn Bańka
Pomaganie bezrobotnym jako sytuacja psychologicznie kosztorodna
Zmiany zewnętrzne jako źródło stresu w pracy urzędnika Biura Pracy Niestabilność statusu (pozycji zawodowej) urzędnika
Niestabilność i niezrozumiałość przepisów prawnych
Wnioski
Stres fizycznych i społecznych warunków pracy
Fizyczne i społeczne środowisko pracy z bezrobotnymi
Struktura uciążliwości środowiskowych w pracy z bezrobotnymi w oczach pracowników Rejonowych Biur Pracy Praca z bezrobotnymi a poczucie bezsilności
Literatura
Rozdział 6 Psychologiczne procesy wyznaczające przebieg kontaktu między pracownikiem Biura a bezrobotnym
Dariusz Łukasiewicz
Komunikowanie się jako podstawowy proces psychologiczny w pracy z bezrobotnymi
Pojęcie komunikacji
Przeszkody w skutecznej komunikacji po stronie nadawcy
Przeszkody w skutecznej komunikacji po stronie odbiorcy
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Procesy psychologiczne ujawniające się w trakcie udzielania pomocy
Przeniesienie odpowiedzialności Poczucie dyskomfortu psychicznego
Czynniki wzmacniające kontakt pomiędzy pracownikiem a bezrobotnym
Empatia
Otwartość i bezpośredniość
Kompetencja
Atrakcyjność interpersonalna
Wiarygodność
Dodawanie otuchy
Psychologiczne aspekty konfliktów pomiędzy pracownikiem Biura a bezrobotna
Charakterystyka kontaktu z bezrobotnym o negatywnej postawie do pracy
Gra taktyczna
Konflikt z udziałem agresji
Literatura
Pytania
Rozdział 7 Metody rozpoznawania, diagnozowania, prognozowania zdolności i możliwości bezrobotnych
Maria Strykowska
Wiedza pracownika Biura na temat przyszłej pracy
Wiedza na temat osoby poszukującej pracy
Życiorys
Ankieta personalna
Świadectwo szkolne
Świadectwo pracy
Świadectwo lekarskie
Wiedza pracownika Biura na temat zdolności bezrobotnego
Kwalifikacje
Inteligencja
Zdolności specjalne
Zainteresowania
Temperament
Emocje
Emocje a działanie
Motywacja
Pracownik Biura w kontakcie z bezrobotnym
Zachowanie się pracownika Biura
Zachowanie się urzędnika w stosunku do bezrobotnych kobiet
Stereotyp płci
Specyficzne cechy stereotypu męskiego i żeńskiego
Dyskryminacja zawodowa kobiet
Czynniki psychologiczne sprzyjające dyskryminacji zawodowej kobiet
Potrzeba zmiany poglądów i przekonań
Literatura
Pytania
Rozdział 8 Zaburzenia zachowania, ich interpretacja i przeciwdziałanie u bezrobotnych
Teresa Chirkowska-Smolak
Agresja u bezrobotnych
Rezygnacja u bezrobotnych
Obwinianie siebie
„Dogadzanie sobie"
Obronne sposoby radzenia sobie przez bezrobotnych
Uparte powtarzanie wcześniejszych reakcji
Odreagowanie się bezrobotnych
Zaprzestanie myślenia
Racjonalizacja
Projekcja
Przemieszczenie
Podsumowanie
Literatura
Pytania
Rozdział 9 Radzenie sobie z niewłaściwymi zachowaniami bezrobotnych
Teresa Chirkowska-Smolak
Janina Matysiak
Dariusz Łukasiewicz
Terapia racjonalno-emocyjna
Trening asertywności
Co to jest asertywność?
Asertywność jako jeden ze sposobów zmniejszania kosztów psychicznych pracy z bezrobotnymi
Jak odróżniać reakcje asertywne?
Asertywność w pracy
Dlaczego asertywność jest ważna?
Dlaczego asertywność nie jest łatwa?
Asertywność a język ciała
Sprawdzian asertywności (autotest)
Analiza transakcyjna jako sposób usprawniania komunikacji i rozwiązywania sytuacji konfliktowych
Literatura
Pytania
CZĘŚĆ III
PSYCHOLOGIA „WYPALENIA SIĘ" ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW ŚWIADCZĄCYCH POMOC BEZROBOTNYM
Rozdział 10 Czynniki „wypalenia się" zawodowego u pracowników zajmujących się pomaganiem ludziom
Augustyn Bańka
Co to jest „wypalenie się"
Dwa punkty widzenia na „wypalenie się"
Czynniki „wypalenia" zawodowego u pracowników Rejonowych Biur Pracy
Problemy finansowe
Niezadowolenie z pracy
Wartości zagrożone poprzez pracę z bezrobotnymi
Zmęczenie i wyczerpanie emocjonalne
Wnioski
Literatura
Rozdział 11 Sposoby obrony przed „wypaleniem się" zawodowym
Augustyn Bańka
Umiejętność rozpoznawania „wypalenia się"
Umiejętność rozpoznawania „wypalenia" zawodowego
Organizacja pracy jako obrona przed „wypaleniem się" zawodowym
Walka z „wypaleniem" zawodowym poprzez zmianę stylu życia
Muzykoterapia
Ekscentryczne sposoby walki z „wypaleniem"
Literatura

 

wszystkie dane potrzebne do finalizacji transakcji znajdują się  w mailu od Allegro informującym o zakończeniu aukcji.

nie wysyłam za pobraniem
nie wysyłam za granicę



Złożenie oferty na mojej aukcji jest równoznaczne z akceptacją zasad licytacji opisanych na stronie " O MNIE"