Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BEZPIECZEŃSTWO SAMOCHODÓW I RUCHU DROGOWEGO

04-09-2014, 2:33
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 54.07 zł     
Użytkownik MOTOHELP
numer aukcji: 4534059991
Miejscowość Pionki
Zostało sztuk: 2    Wyświetleń: 2   
Koniec: 04-09-2014 02:38:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.78 [kg]
Rok wydania (xxxx): 2012
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

DANE FIRMY

KONRAD PŁACHTA - MOTOHELP
UL.BOHATERÓW STUDZIANEK 13/5
26-670 PIONKI

NIP: 812[zasłonięte]140-63
REGON: 140[zasłonięte]672

mBank - BRE Bank SA
53 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 468462

NA SKRÓTY

Tuż po zalicytowaniu aukcji napisz do nas e-mail zawierający następujące informacje:
- wybór sposobu płatności
(przedpłata albo przesyłka pobraniowa)
- dane adresowe
(na które mamy wysłać przesyłkę)
- wybór dokumentu sprzedaży
(paragon albo faktura VAT)

Potwierdzenie zakupu zawierające powyższe informacje pozwoli przyśpieszyć realizację Państwa zamówienia oraz pozytywnie wpłynie na czas dostawy.

KONTAKT

Jeśli po lekturze niniejszej strony nadal masz jakieś pytania bądź wątpliwości - polecamy formularz kontaktowy...

BEZPIECZEŃSTWO SAMOCHODÓW I RUCHU DROGOWEGO

Obraz główny BEZPIECZEŃSTWO SAMOCHODÓW I RUCHU DROGOWEGO
Producent:Wydawnictwo WKŁ
ISBN:978-83-[zasłonięte]-1835-8
Liczba stron w książce:328
Rodzaj okładki/oprawy:twarda
Format (rozmiary):B5
Rok wydania:2012
Język:polski
Typ nośnika:Książka
Język wydania:Polski

OPIS PRODUKTU

BEZPIECZEŃSTWO SAMOCHODÓW I RUCHU DROGOWEGO
Pojazdy samochodowe. Przepisy homologacyjne dotyczące bezpieczeństwa pojazdów. Biomechanika obrażeń. Zderzenie pojazdu z pieszym. Elektroniczne urządzenia wspomagające pracę kierowcy. Urządzenia bezpieczeństwa biernego.

W nowym, uaktualnionym wydaniu podręcznika omówiono najważniejsze problemy związane z czynnym i biernym bezpieczeństwem samochodu traktowanego jako element systemu, w którym uwzględnia się również oddziaływanie kierowcy i otoczenia. Przedstawiono właściwości dynamiczne pojazdu, stateczność (poślizgi, wywracanie) problematykę zderzeń, urządzenia minimalizujące skutki wypadków (także w odniesieniu do motocykli) oraz nowoczesne urządzenia elektroniczne wspomagające bezpieczeństwo jazdy (m.in. technika radarowa, układy nawigacji satelitarnej, tzw. inteligentne układy oświetlenia, zabezpieczenia przed kradzieżą samochodu).

Zagadnienia związane z kierowcą zawierają elementy psychologii, fizjologii i metody oceny odporności biomechanicznej. Zaprezentowano też nowoczesne rozwiązania, umożliwiające zwiększenie bezpieczeństwa systemów ruchu drogowego, w tym kwestie uspokojenia ruchu oraz sterowania ruchem drogowym za pomocą sygnalizacji świetlnej, budowę baz danych o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zestawiono definicje stosowanych obecnie wskaźników oceny stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego z wykorzystaniem elementów teorii ryzyka. Uwzględniono problematykę wpływu bezpieczeństwa pieszych na konstrukcję pojazdu.

Autor prof. dr hab. Jerzy Wicher otrzymał za ten podręcznik indywidualną nagrodę Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w 2003 roku


BEZPIECZEŃSTWO SAMOCHODÓW I RUCHU DROGOWEGO

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń
Przedmowa

Rozdział 1. Wprowadzenie
1.1. Rys historyczny
1.2. Próby rozwiązania problemu bezpieczeństwa ruchu drogowego
1.3. Prędkość samochodu a liczba wypadków drogowych
1.4. Niektóre pojęcia nauki o bezpieczeństwie

Rozdział 2. Interpretacja danych statystycznych
2.1. Sformułowanie ocen statystycznych
2.2. Obraz bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce w świetle danych statystycznych

Rozdział 3. Bezpieczeństwo ruchu drogowego
3.1. Ogólna ocena stopnia bezpieczeństwa ruchu drogowego
3.2. Rodzaje bezpieczeństwa samochodu
3.3. Programy bezpieczeństwa ruchu drogowego

Rozdział 4. Przepisy homologacyjne dotyczące bezpieczeństwa pojazdów
4.1. Regulaminy ECE
4.2. Wystąpienie o homologację
4.3. Procedury homologacyjne

Rozdział 5. Kierowca
5.1. Uwagi ogólne
5.2. Zachowanie kierowcy
5.3. Cechy psychologiczne
5.4. Osobowość kierowcy
5.5. Cechy fizjologiczne
5.6. Czujność i senność kierowcy
5.7. Wpływ alkoholu
5.8. Kolizje drogowe a leki
5.9. Działanie narkotyków

Rozdział 6. Biomechanika obrażeń
6.1. Rys historyczny
6.2. Obciążenia graniczne ciała człowieka
6.3. Manekiny
6.4. Skala AIS
6.5. Mechanika obrażeń głowy
6.6. Mechanika obrażeń górnego odcinka kręgosłupa
6.7. Kryteria oceny obrażeń klatki piersiowej
6.8. Kryteria oceny obrażeń nóg

Rozdział 7. Zderzenie pojazdu z pieszym
7.1. Uwagi ogólne
7.2. Konstrukcja nadwozia
7.3. Modelowanie zderzenia pieszego z pojazdem
7.4. Modele empiryczne

Rozdział 8. Pojazd jako element systemu UPO
8.1. Uwagi ogólne
8.2. Układy hamulcowe
8.3. Układy kierownicze
8.4. Zawieszenia

Rozdział 9. Przyczepność
9.1. Siła przyczepności
9.2. Poślizg
9.3. Współczynnik przyczepności

Rozdział 10. Stateczność samochodu
10.1. Rodzaje stateczności
10.2. Stateczność poprzeczna samochodu
10.3. Wywracanie samochodu
10.4. Stateczność podłużna samochodu

Rozdział 11. Elektroniczne urządzenia wspomagające pracę kierowcy
11.1. Układy przeciwblokujące - ABS
11.2. Układy przeciwpoślizgowe - ASR
11.3. Układ wspomagania nagłego hamowania - BAS
11.4. Elektrohydrauliczny układ hamulcowy - EHB
11.5. Układy stabilizacji toru jazdy - ESP
11.6. Utrzymywanie stałej prędkości jazdy
11.7. Radarowe układy zachowania odległości
11.8. Automatyczne prowadzenie samochodu
11.9. Dodatkowe urządzenia zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego
11.10. Układy nawigacyjne wykorzystujące łączność satelitarną

Rozdział 12. Urządzenia bezpieczeństwa biernego
12.1. Poduszki powietrzne
12.2. Pasy bezpieczeństwa
12.3. Fotele samochodowe
12.4. Zagłówki

Rozdział 13. Zderzenia samochodów
13.1. Klasyfikacja zderzeń samochodów
13.2. Zderzenia czołowe
13.3. Zderzenia boczne
13.4. Modelowanie zderzenia samochodów

Rozdział 14. Kompatybilność pojazdów
14.1. Pojawienie się problemu kompatybilności
14.2. Unifikacja badań
14.3. Efekt masy
14.4. Efekt sztywności
14.5. Efekt parametrów geometrycznych
14.6. Testy zderzeniowe a problem kompatybilności

Rozdział 15. Otoczenie
15.1. Droga jako istotny element bezpieczeństwa ruchu pojazdów
15.2. Rodzaje dróg
15.3. Prędkość - podstawowy parametr bezpieczeństwa ruchu na drodze
15.4. Widoczność
15.5. Pozostałe parametry geometryczne dróg
15.6. Skrzyżowania
15.7. Bezpieczeństwo ruchu w obszarze węzłów drogowych
15.8. Wyposażenie dróg
15.9. Sterowanie ruchem drogowym za pomocą sygnalizacji świetlnej
15.10. Bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego
15.11. Dlaczego należy spodziewać się restrykcji dla ruchu samochodowego w miastach
15.12. Warunki atmosferyczne

Literatura


Opisy książek oraz zdjęcia okładek będące elementami szaty graficznej niniejszej strony zostały utworzone na bazie materiałów wykorzystywanych za zgodą oraz dzięki uprzejmości Wydawnictw z którymi współpracujemy.
Użyte na stronie nazwy handlowe oraz logotypy służą wyłącznie identyfikacji grupy produktów i są znakami prawnie zastrzeżonymi

Copyright © MOTOHELP - All Rights Reserved.