Bestseller na rynku amerykańskim!
Nowość na rynku polskim!
To ja ci mamo poczytam
Maria Trojanowicz-Kasprzak
ilustracje Renata Grzybek
Program do nauki czytania małych dzieci z wykorzystaniem metody Glenna Domana (Phonics Reading)
Poziom 0 (wyrażenia onomatopeiczne) - 8 książek
dla dzieci 1-3 r.ż.
Seria powstała w oparciu o doświadczenia międzynarodowej firmy wydawniczej Scholastic działającej w 16 krajach na różnych kontynentach.
Formuła książek opracowana przez wybitnych psychologów i pedagogów została zmodyfikowana i dostosowana do specyfiki języka polskiego.
Seria ma za zadanie zachęcić dziecko do podejmowania prób samodzielnego czytania i sprawić, by proces czytania dostarczał maluchowi radości i satysfakcji.
Krótkie, proste teksty, mała objętość książeczek, stosowanie absurdów przyciągających uwagę dziecka, pełne dynamiki ilustracje, bazowanie na lubianych przez dzieci wyrażeniach onomatopeicznych (poziom "0") oraz możliwość zaakcentowania (na ostatniej stronie), że dziecko przeczytało tekst samo - stanowią ważne psychologiczne aspekty motywujące do samodzielnego czytania.
Częste powtórzenia wyrazów w tekstach nawiązują do metody czytania globalnego (tzw. Fonics Reading). Pozwala to adresować książki również do dzieci z różnymi dysfunkcjami.
Fonics Reading
Jest to odmiana metody czytania globalnego wywodząca się z metody Domana.
Metoda Domana stworzona została w latach 60-tych ubiegłego stulecia. Wykorzystuje zdolność małego dziecka do zapamiętania grafiki głowa. Proces nauki polega na prezentacji dziecku w jednosekundowych odstępach czasowych tablic ze słowami.
Bardziej współczesną odmianą metody czytania globalnego jest nauka za pomocą dwustronnych tablic słowno-obrazkowych. Obrazek umieszczony na jednej stronie tablicy umożliwia skojarzenie słowa z odpowiednim przedmiotem, postacią lub czynnością. Druga strona, bez obrazka, wykorzystywana jest do ćwiczeń.
Obecnie na całym świecie furorę robią zestawy książeczek Fonics Reading. Metoda Fonics Reading opiera się na założeniach metody Domana (grafika słowa, powtórzenia). Jednak dołączone zostają tu dwa dodatkowe elementy - graficzny, pozwalający skojarzyć słowo z jego znaczeniem, oraz dźwiękowy - powtórzenia brzmieniowo zbliżonych słów, sylab i głosek.