Przedmiotem aukcji jest:
cztero-elektrodowa świeca zapłonowa BERU wykonana platyny i tytanu !!!
DOKŁADNE ZASTOSOWANIE W KONKRETNYCH MODELACH AUT PODANE JEST W TABELI NA DOLE AUKCJI.
To potężna świeca, o której wartości mówi zastosowanie - prócz aut wymienionych w tabeli na dole aukcji jeździ też np. w:
Porsche 968 3,0 Turbo 305 km
Opel Omega A 3,0 24V Lotus 377 km
Mercedes-Benz SL 500 V8 326 km
Mercedes-Benz SL 600 V12 408 km
Mercedes-Benz AMG SL 500 V8 381 km
Mercedes-Benz S (od 300 do 600 i mocach od 197 do 394 km)
Mercedes-Benz Klasa G 36 AMG 272 km
Mercedes-Benz Klasa E 50 AMG 347 km
Lotus Esprit 3,5 V8 354 km
Land Rover Range Rover 4,4 286 km
Jeep Grand Cherokee 5,2 215 km
Jaguar XJ coupe 4,0 233 km
Jaguar S-type 4,0 V8 276 km
BMW 850i 300 km
BMW 740i 286 km
Aston Martin Virage coupe 5,3 507 km
Acura Legend coupe 3,2 265 km
Świece standardowe wymieniamy wg. producentów co 20.000 km, te wymieniamy dopiero nawet po 60.000 !!!
Świece te są najwyższej jakości, ICH PRODUCENTEM JEST FIRMA PRODUKUJĄCA CZĘŚCI CENIONE NIERZADKO LEPIEJ NIŻ ORYGINAŁY (np. użytkownicy AUDI prędzej kupią tę świecę, niż NGK czy BOSCH, do niektórych AUDI BERU wkładane są w pierwszym, fabrycznym montażu).
Uwaga: cena dotyczy jednej sztuki, jeśli chcą Państwo wymienić wszystkie świece w swoim aucie, to zazwyczaj należy kupić tyle, ile mamy cylindrów (znaczna większość aut ma 4, WIĘKSZE MOCE 6, 8 A NAWET 12).
Wymiana wszystkich na raz jest zalecana, w wyjątkowych sytuacjach wymienia się pojedyncze sztuki.
Parametry fizyczne:
- Gwint zewnętrzny: 14 mm
- Moment dokręcenia - 25 Nm
- Skok gwintu - 1,25 mm
- Długość gwintu: 19 mm
- Rozmiar klucza: 21
- Położenie elektrod: 4 mm
- 4 elektrody masowe
- Materiał elektrod - PLATYNA, NIKIEL, MIEDŹ I TYTAN !!!
- Najwyższa seria BERU - ULTRA X TITAN
- wytrzymałość w zależności od silnika (pasuje do bardzo dużej ilości) do 60.000 km
Świeca ze względu na swoje parametry i dopasowanie bardzo dobrze spisuje się w silnikach zasilanych paliwem gazowym (LPG/CNG) nie tracąc przy tym na jakości podczas pracy na benzynie (NIE JEST TO JEDNAK ŚWIECA ZAPROJEKTOWANA SPECJALNIE DO LPG/CNG A DO DUŻYCH CIŚNIEŃ, WYSOKICH TEMPERATUR, TRUDNYCH WARUNKÓW, POWAŻNYCH PRZECIĄŻEŃ ITP. - CZYLI JEST CZYMŚ WIĘCEJ NIŻ WZMOCNIONA ŚWIECA DO GAZU). To obecnie najnowszy i najbardziej zaawansowany produkt BERU.
Dodatkowe informacje o konstrukcji świecy i jej ogromnym potencjale:
Nowoczesne silniki benzynowe potrzebują nowoczesnych świec: nowa BERU Ultra X Titan wyznacza standardy w wydajności, trwałości i wykorzystaniu paliwa.
Dlaczego ULTRA X TITAN?
- stop tytanu (w elektrodzie uziemiającej) jest bardzo odporny na erozję, dzięki czemu elektrody ujemne dłużej mogą odbierać iskrę bez straty jakości zapłonu.
- nowoczesne silniki benzynowe działają przy wyższym ciśnieniu w komorze spalania. To stawia wyższe wymagania świecy zapłonowej. Wyższe ciśnienie w komorze spalania wymaga większej mocy iskry, by optymalnie spalić mieszankę paliwa z powietrzem, zazwyczaj wymaga to użycia lepszych i droższych materiałów oraz obróbki ich ze znacznie większą dokładnością (np. laserowo) .
- połączenie platyny i tytanu to doskonałe rozwiązanie zwiększające żywotność świecy - iskra skacze ze stożkowego, bardzo cienkiego zakończenia platynowej elektrody + w kierunku elektrody - wykonanej z tytanu. (to wysoce niezawodne rozwiązanie, które najsilniej doceni mieszanka LPG/CNG, gdzie brak zapłonu zdarza się bardzo często na kiepskich świecach, choć nie zawsze odczuwamy, że cykl został pominięty).
- 4 elektrody jeszcze zwiększają niezawodność opisaną powyżej.
- pięć ostrych krawędzi na elektrodzie masowej pozwala osiągnąć niskie napięcie przebicia i pięciokrotnie zmniejszyć szanse tak zwanego efektu punktu elektrycznego (zniwelowane problemy z przeskokiem iskry oraz zwiększenie optymalnego wykorzystania mieszanki paliwowej)
- wyładowania koronowe: innowacyjna technologia dla niezawodnego zapłonu. Technika ta została użyta by zwiększyć jakość pracy świecy na krótkich odcinkach oraz w skrajnych warunkach (np. mrozy, zimny silnik+dynamiczna jazda). Mówiąc wprost - na iskrę tej świecy zawsze można liczyć, nie ma znaczenia, czy dajemy gazu przy -20C od razu po ruszeniu. To bardzo ważna cecha, gdyż zgaszony silnik stygnie, w wyniku czego świeca i wnętrze silnika pokrywają się resztkami sadzy z pracy przed zgaszeniem auta. Cały ten osad i niska temperatura są bardzo częstą przyczyną braku zapłonu nawet na nowych świecach. W serii świec ULTRA X TITAN ograniczono do minimum zawodność, gdyż świeca ta jest praktycznie nieczuła na pozostałości osadowe z pracy silnika.
- elektroda dodatnia wykonana z platyny zapewnia bardzo dobry start zimnego silnika (przewodność platyny jest lepsza od innych metali w podobnych temperaturach)
|