Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Benedicti Hesse Quaestiones disputate... [nowa]

09-03-2012, 20:35
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 57 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2110084426
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 5   
Koniec: 09-03-2012 23:59:49
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Benedicti Hesse Quaestiones disputate super tres libros "De anima" Aristotelis (Libri II et III)

Wanda Bajor

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8302-187-3
  • liczba stron: 612
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: KUL
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2011
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:


    Przedmowa
    Avant propos
    Część pierwsza
    Wstęp do edycji
    1. Życie Benedykta Hessego
    2. Osobowość i formacja intelektualno-duchowa
    3. Pisma Benedykta Hessego
    4. Komentarz Benedykta Hessego do De anima Arystotelesa
    5. Autorstwo i czas powstania
    6. Relacje między zachowanymi przekazami
    7. Filiacje i oryginalność Quaestiones Benedykta Hessego
    8. Porównanie Quaestiones Benedykta Hessego z Quaestiones Londoriusza
    9. Zasady edycji
    10. Opisy kodeksów
    11. Relacje między foliami rękopisów
    12. Symbole i skróty
    Preface a l'edition
    1. Vie de Benoit Hesse
    2. Personnalite formation intellectuelle et spirituelle
    3. Ecrits de Benoit Hesse
    4. Commentaire de Benoit Hesse sur De anima d'Aristote
    5. Paternite et date de realisation
    6. Relations entre les commentaires conserves
    7. Affiliations et originalite de Quaestiones de Benoit Hesse
    8. La comparaison de Quaestiones de Benoit Hesse et de Quaestiones de Londorius
    9. Principes de l'edition
    Część druga
    Tradycja komentarzy do De anima Arystotelesa i antropologia Benedykta Hessego
    I. Starożytna tradycja interpretacyjna traktatu Arystotelesa De anima
    1. Komentarze i komentatorzy
    2. Psychologia perypatetycka
    a) Teofrast z Eresos
    b) Andronikos z Rodos
    c) Aleksander z Afrodyzji
    3. Neoplatońskie ujęcie arystotelesowskiej psychologii
    a) Plotyn i Porfiriusz
    b) Medycyna teoretyczna w psychologii: Galen i Hipokrates
    c) Temistiusz
    d) Symplicjusz
    e) Jan Filopon
    f) Augustyn
    II. Średniowieczna tradycja interpretacyjna traktatu Arystotelesa De anima
    1. Komentatorzy wczesnośredniowieczni
    2. Komentatorzy islamscy
    a) Awicenna
    b) Awerroes
    3. Elementy psychologii XII w.
    4. Komentatorzy dojrzałej scholastyki
    a) Siger z Brabantu
    b) Bonawentura
    c) Albert Wielki
    d) Tomasz z Akwinu
    e) Idzi Rzymianin
    f) Jan Duns Szkot
    III. Traktat Arystotelesa De anima w XIV-wiecznej tradycji komentatorskiej
    1. Tradycja nominalistyczna
    a) Wilhelm Ockham
    b) Jan Burydan
    2. Tradycja burydanowska
    a) Marsyliusz z Inghen
    b) Mikołaj Oresme
    c) Wawrzyniec z Lindores (Londoriusz)
    IV. Główne zagadnienia antropologii Benedykta Hessego
    1. Traktat Arystotelesa O duszy
    2. Komentarz Benedykta Hessego do traktatu Arystotelesa O duszy
    3. Rozgraniczenia metodologiczne
    4. Przedmiot psychologii
    5. Definicje duszy
    6. Jedność psychofizyczna człowieka
    7. Sprawa monopsychizmu
    8. Natura i podział intelektu
    9. Władze duszy
    10. Wielość form
    11. Poznanie umysłowe
    12. Bóg i ludzkie poznanie
    13. Pochodzenie i nieśmiertelność duszy ludzkiej
    14. Losy duszy po śmierci
    Część trzecia
    Benedykta Hessego Quaestiones disputatae super tres libros "De anima" Aristotelis (Księgi II i III)
    Benedictus Hesse, Quaestiones disputatae super tres libros De anima Aristotelis (Libri II et III)
    Liber II
    Qu. 1. Circa inicium secundi libri De anima quaeritur: Utrum ens communiter dividitur in substantiam et accidens
    Qu. 2. Utrum divisio substantiae, scilicet in materiam, formam et compositum, sit bene posita
    Qu. 3. Utrum anima sit substantia, quae est forma
    Qu. 4. Utrum anima sit actus primus
    Qu. 5. Utrum anima sit actus corporis
    Qu. 6. Utrum omnis anima sit actus corporis organici
    Qu. 7. Utrum omnis anima sit actus corporis physici vitam habentis in potentia
    Qu. 8. Utrum deffinitio animae sit bene posita
    Qu. 9. Utrum ex corpore et anima sit unum per se et essentialiter
    Qu. 10. Utrum visu deficiente, occulus non sit occulus
    Qu. 11. Utrum quadruplex sit modus vivendi
    Qu. 12. Utrum potentia vegetativa potest separari a sensitiva et aliae a vegetativa non
    Qu. 13. Utrum sensus tactus sit primus sensuum
    Qu. 14. Utrum in eodem homine sint plures formae substantiales
    Qu. 15. Utrum in partibus plantarum et animalium anulosorum et partibus animalium entomorum abscisis sit anima
    Qu. 16. Utrum potentiae animae distinguuntur loco et subiecto
    Qu. 17. Utrum potentiae animae sint realiter distinctae ab ipsa anima, vel sint ipsa animamet
    Qu. 18. Utrum potentia intellectiva separatur ab aliis potentiis, sicut perpetuum a corruptibili
    Qu. 19. Utrum actus activorum sint in patiente bene praedisposito
    Qu. 20. Utrum secunda definitio animae sit bene posita
    Qu. 21. Circa capitulum secundum, quaeritur: Utrum tantum quinquae sint potentiae animae
    Qu. 22. Utrum inter potentias animae sit ordo
    Qu. 23. Utrum ubicumque est sensus, ibi et appetitus
    Qu. 24. Utrum divisio appetitus sit bene posita
    Qu. 25. Utrum definitio esuriei et sitis sit bene posita, capiendo "et" copulative et non copulatim
    Qu. 26. Utrum potentiae animae distinguuntur per actus
    Qu. 27. Utrum potentiae animae distinguuntur per obiecta
    Qu. 28. Utrum in qualibet parte corporis animati sit tota anima
    Qu. 29. Utrum quaelibet pars animalis sit animal
    Qu. 30. Circa tractatum secundum, quaeritur: Utrum tantum tres sint potentiae animae vegetativae
    Qu. 31. Utrum naturalissimum operum in viventibus sit generare sibi simile
    Qu. 32. Utrum omnia viventia perfecta non orbata, nec habentia generationem spontaneam generant sibi simile
    Qu. 33. Utrum omnia entia appetant esse divinum et immortale et agunt propter ipsum
    Qu. 34. Utrum divisio finis sit bene posita
    Qu. 35. Utrum generantia non possunt assimilari divino continuitate propter illud, quod nullum corruptibilium contingit permanere
    Qu. 36. Utrum anima est causa corporis viventis secundum triplex genus causae
    Qu. 37. Dubitatur: Utrum viventia solum alantur, nutriantur et augeantur
    Qu. 38. Utrum nutritio in animali sit possibilis
    Qu. 39. Utrum anima sit magis causa nutritionis quam ignis
    Qu. 40. Utrum omnium a natura constantium est terminus, et ratio magnitudinis, augmenti et nutrimenti
    Qu. 41. Circa capitulum secundum quaeritur: Utrum conditiones alimenti sint bene positae
    Qu. 42. Utrum aqua sit nutrimentum ignis
    Qu. 43. Utrum omnis generatio sibi similis fiat ex alimento superfluo
    Qu. 44. Circa tractatum tertium quaeritur: Utrum sensus sit virtus passiva
    Qu. 44A. Dubitatur: Utrum sensuum ipsorum sit sensus
    Qu. 45. Utrum ad sentiendum necesse est esse sensum agentem ponere
    Qu. 46. Utrum divisio passionis in passionem corruptivam et salvativam sit bene posita
    Qu. 47. Utrum differentia inter sensum et intellectum sit bene posita
    Qu. 48. Circa capitulum secundum, tractatus tertii, quaeritur: Utrum divisio sensibilis sit bene posita, scilicet in sensibile per se et per accidens
    Qu. 49. Utrum divisio sensibilis per se in sensibile proprium et commune sit bene posita
    Qu. 50. Utrum sensum contingit decipi circa proprium sensibile
    Qu. 51. Utrum tantum quinque sunt sensibilia propria
    Qu. 52. Utrum tantum quinque sunt sensibilia communia
    Qu. 53. Circa capitulum tertium quaeritur: Utrum tantum quinque sunt visibilia
    Qu. 54. Utrum color sit primum et proprium obiectum visus
    Qu. 55. Utrum lumen sit corpus
    Qu. 56. Utrum ad videndum colores requiratur lumen propter videndum colores
    Qu. 57. Utrum lumen multiplicatur per medium in instanti
    Qu. 58. Circa capitulum quartum quaeritur: Utrum divisio corporum sit bene posita
    Qu. 59. Dubitatur, quid requiritur ad sonum
    Qu. 60. Utrum sonus sit subiective in corpore sonante vel in medio
    Qu. 61. Utrum campana pulsante autem Socrate loquente sit idem sonus, quem quilibet nostrum audit
    Qu. 62. Utrum echon sit idem sonus cum sono primo
    Qu. 63. Utrum definitio vocis sit bene posita
    Qu. 64. Circa capitulum quintum, quaeritur: Utrum odor multiplicatur in medio realiter vel spiritualiter
    Qu. 64A. Dubitatur, quid sit organum sensus olfactus
    Qu. 65. Utrum homo habet peiorem odoratum multis animalibus
    Qu. 66. Utrum homo habet certissimum tactum cum sit prudentissimum animalium
    Qu. 67. Utrum tactus in genere hominum est signum ingeniositatis et non ingeniositatis
    Qu. 68. Dubitatur: Utrum gustus est quidam tactus
    Qu. 68A. Dubitatur: Utrum omnis sensus sit unius contrarietatis
    Qu. 68B. Dubitatur: Utrum omnis sensus sit oppositorum
    Qu. 69. Utrum gustabile sit in humido tamquam in subiecto
    Qu. 70. Utrum sensus tactus sit unus sensus vel plures
    Qu. 71. Utrum duo corpora tangunt se
    Qu. 72. Utrum sensibile positum supra sensum facit sensationem
    Qu. 73. Circa tractatum quartum, quaeritur: Utrum omnis sensus sit susceptivus specierum sine materia
    Qu. 74. Utrum plantae sentiant aut non
    Qu. 75. Utrum sensus percipit suum obiectum vel sensibile concretive vel abstractive
    Qu. 76. Utrum excellens sensibile corrumpat sensum
    Qu. 77. Circa capitulum secundum, quaeritur: Utrum tantum quinque sunt sensus exteriores
    Qu. 78. Utrum omnia animalia perfecta non orbata habeant quinque sensus et sentiant omnia sensibilia
    Qu. 79. Circa capitulum tertium vel secundum aliquos circa tractatum quartum, quaeritur: Utrum praeter quinque sensus exteriores oportet ponere potentiam sensitivam interiorem, scilicet sensum communem
    Qu. 80. Utrum organum sensus communis sit ponendum in cerebro aut in capite
    Qu. 81. Circa capitulum ultimum, quaeritur: Utrum praeter sensum communem sint ponendae aliae virtutes sensitivae interiores
    Qu. 82. Utrum phantasia sit virtus interior
    Liber III
    Qu. 1. Circa initium tertii libri De anima, quaeritur in quo libro, quo determinat de potentia intellectiva et appetitiva et motiva secundum locum. Quaeritur quaestio: Utrum ad scientiam naturalem pertinet considerare de parte animae mediante, qua intelligit et sapit
    Qu. 2. Utrum intellectus sit virtus passiva ab intelligibili
    Qu. 3. Utrum sicut se habet sensus ad sensibile, sic se habet intellectus ad intelligibile
    Qu. 4. Utrum necesse est intellectum antequam intelligat esse denudatum ab omni eo, quod intelligit, id est: Utrum antequam intelligit, habeat species intelligibiles
    Qu. 5. Utrum intellectus humanus sit immixtus materiae aut separatus a materia
    Qu. 6. Dubitatur: Utrum intellectus humanus generatur
    Qu. 7. Utrum intellectus possibilis sit pura potentia
    Qu. 8. Utrum differentiae inter sensum et intellectum sint bene assignatae
    Qu. 9. Utrum intellectus humanus sit forma substantialis
    Qu. 10. Utrum intellectus humanus sit forma substantalis inhaerens corpori humano
    Qu. 11. Utrum unus sit intellectus quo omnes homines intelligunt
    Qu. 12. Utrum intellectus possit aliquid intelligere
    Qu. 13. Utrum intellectus humanus possit intelligere se ipsum
    Qu. 14. Utrum in rebus materialibus res differt ab esse rei
    Qu. 15. Utrum in rebus immaterialibus res et esse rei differunt
    Qu. 16. Utrum in rebus immaterialibus idem est intellectus et quod intelligitur
    Qu. 17. Utrum intellectus fiet omnia
    Qu. 18. Utrum intellectus humanus in principio suae creationis habeat se tamquam tabula rasa, in qua nihil est depictum
    Qu. 19. Utrum propter actualiter intelligere necesse est ponere intellectum agentem
    Qu. 20. Utrum necesse sit in intellectu ponere duas differentias, scilicet intellectum agentem et intellectum possibilem
    Qu. 21. Dubitatur, ex quo dictum est, quod intellectus agens et possibilis differunt, quaeritur ergo: Utrum intellectus agens et possibilis magis differunt, quam intellectus practicus et speculativus
    Qu. 22. Utrum conditiones intellectus agentis sunt bene positae
    Qu. 23. Utrum conditiones intellectus in actu sunt bene positae
    Qu. 24. Utrum omne agens est nobilius passo
    Qu. 25. Utrum principium sit melius materia
    Qu. 26. Utrum intellectus sit perpetuus
    Qu. 27. Utrum intellectus sit virtus organica
    Qu. 28. Utrum reminiscimur post mortem
    Qu. 29. Utrum intellectus humanus post separationem a corpore intelligat
    Qu. 30. Utrum possibile sit intellectum humanum simul plura intelligere
    Qu. 31. Utrum omnis intellectio simplex sit vera, vel utrum omnis conceptus simplex sit verus
    Qu. 32. Utrum tantum tres sunt operationes intellectus
    Qu. 33. Utrum veritas et falsitas sint in intellectu
    Qu. 34. Utrum omne punctum et indivisibile numeratur seu intelligitur ut privatio. Quaestio tantum quaerit: Utrum omne punctum et indivisibile cognoscatur seu intelligatur vel concipiatur conceptu privativo
    Qu. 35. Utrum species intelligibiles maneant in intellectu cessante actuali intellectione
    Qu. 36. Utrum habitus intellectuales sint intensibiles et remissibiles
    Qu. 37. Utrum actus intelligendi et habitus intellectuales realiter differunt ab intellectu
    Qu. 38. Utrum species intelligibilis realiter distinguitur ab intellectione id est ab actu intelligendi
    Qu. 39. Utrum sensui conveniat componere et dividere
    Qu. 40. Utrum necesse sit quemlibet intelligentem phantasmata speculari
    Qu. 41. Utrum intellectum existentem non separatum a magnitudine contingat intelligere substantias separatas.Quaestio tantum quaerit: Utrum intellectus humanus coniunctus corpori posset intelligere Deum, intelligentias et alias substantias separatas
    Qu. 42. Utrum intellectus speculativus et intellectus practicus sint potentiae distinctae
    Qu. 43. Utrum non ens intelligitur
    Qu. 43A. Dubitatur, quis sit modus per quem movens intelligitur
    Qu. 44. Dubitatur: Utrum Deus potest intelligere impossibile, scilicet: Utrum potest intelligere chimaeram et hircocervum
    Qu. 45. Utrum lapis non est in anima, sed species lapidis
    Qu. 46. Utrum sicut manus est organum organorum, sic intellectus species specierum intelligibilium et sensus species sensibilium
    Qu. 47. Circa tractatum secundum, quaeritur: Utrum potentia animae motiva sit pars animae distincta ab aliis potentiis
    Qu. 48. Utrum potentae animae sint quodammodo infinitae
    Qu. 49. Utrum appetitus sit potentia animae distincta ab aliis potentiis
    Qu. 50. Utrum natura non deficit in necessariis, nec habundat in superfluis, nec facit aliquid frustra
    Qu. 51. Utrum differentia inter intellectum et phantasiam sit bene posita
    Qu. 52. Utrum divisiones appetitus sint bene positae
    Qu. 53. Utrum appetibile movet appetitum
    Qu. 54. Utrum possibile sit appetitus contrarios esse in eodem
    Qu. 55. Utrum appetitus et intellectus sint causae sufficientes et principia motus animalis
    Qu. 56. Utrum omnibus animalibus insit motus localis
    Qu. 57. Utrum animal ossibus et capillis sentiat
    Qu. 58. Utrum sensus tactus cuilibet animali sit necessarius
    Index rerum
    Bibliografia
    Index personarum

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.