Tony Bendell, Louise Boulter Benchmarking Wydawnictwo: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu Rok wydania: 2000 Ilość stron: 225 s. Oprawa: miękka
Bencnmarking w przewadze konkurencyjnej pozwala lepiej zrozumieć rolę benchmarkingu w standardowej praktyce zarządzania oraz proces i narzędzia wdrażania tej metody. Książka ta przedziera się przez otaczające benchmarking mity i ukazuje korzyści, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Zajmuje się zarówno wewnętrznym, jak zewnętrznym benchmarkingiem, w sektorze prywatnym i publicznym. Zawarte w niej informacje stosują się w równym stopniu do największej firmy przemysłowej, co do najmniejszej agencji twórczej. Z książki tej dowiesz się, jak powstał benchmarking, co powinieneś robić, a czego nie, jak stosować strategie benchmarkingu w tak trudnych dziedzinach, jak badawczo-rozwojowa i projektowa, jak postępować i czego unikać. Następnie, wykorzystując serię prostych wzorów samooceny, będziesz mógł opracować plan skutecznego prowadzenia benchmarkingu w swojej firmie.
SPIS TREŚCI: Benchmarking
Podziękowania Przedmowa Wprowadzenie Benchmarking wkracza w wiek dojrzały Benchmarking i praktyka zarządzania Boom benchmarkingowy Znaczenie benchmarkingu Taksonomie benchmarkingu i systemy klasyfikacji Zaczynamy: ale uwaga na konsultantów!
Rozdział 1 Kompleksowe zarządzanie jakością, krytyczne czynniki sukcesu i procesy biznesu Co naprawdę oznacza jakość Kompleksowe zarządzanie jakością, klienci i badanie wskaźników Zaczynamy Czynniki sukcesu Procesy biznesu Procesy biznesu i benchmarking Potrzeba zewnętrznych porównań
Rozdział 2 Początki i rozwój benchmarkingu Skąd wziął się benchmarking Wczesne standardy kontroli jakości Rozwój statystycznej kontroli jakości Druga wojna światowa i guru jakości Początki benchmarkingu w Japonii Benchmarking i korporacja Xerox
Rozdział 3 Na czym to wszystko polega: proces benchmarkingu Kluce do benchmarkingu Warunki wstępne Planowanie benchmarkingu Wybór porównywalnej firmy Zbieranie informacji z zewnątrz Analiza danych i wdrażanie usprawnień
Rozdział 4 Bazy danych Informacja komputerowa Bazy danych i benchmarking Internet
Rozdział 5 Benchmarking wewnętrzny Obecna pozycja i potencjał benchmarkingu wewnętrznego Wykorzystanie potencjału grupy Mechanizmy porównań pomiędzy działami i wewnątrznich
Rozdział 6 Benchmarking zewnętrzny Wybór porównywalnych firm Zdobywanie informacji o firmach Etyka postępowania Nawiązywanie kontaktów i składanie wizyt Partnerstwo benchmarkingowe
Rozdział 7 Benchmarking w sektorze publicznym Sektor publiczny jest inny Początki TOM w administracji publicznej Zastosowanie TOM w administracji publicznej Strategie sukcesu w sektorze publicznym TOM i benchmarking w administracji publicznej USA Jakość usług i benchmarking w sektorze publicznym Wielkiej Brytanii
Rozdział 8 Benchmarking w sektorze badawczo-rozwojowym, projektowym i usługowo-twórczym Problem kreatywności Inżynieria symultaniczna Rozwinięcie funkcji jakości Benchmarking w dziedzinie badań i rozwoju Sektor działalności usługowo-twórczej
Rozdział 9 Nagrody międzynarodowe Samoocena i punkty odniesienia Nagrody Deminga Malcolm Bałdrige Award Europejskie nagrody w dziedzinie jakości Brytyjskie nagrody w dziedzinie jakości Kryteria nagród międzynarodowych
Rozdział 10 Aspekty prawne Kodeksy postępowania w benchmarkingu Na co zwracać uwagę Umowy o tajności i umowy benchmarkingowe
Rozdział 11 Co robić, a czego nie Czy w twojej firmie istnieje luka funkcjonalna Zaangażowanie z góry Zespół benchmarkingowy Syndrom mody miesiąca Benchmarking jako część strategii Wewnętrzne procesy biznesu Procesy, które należy poddać benchmarkingowi Analiza benchmarkingowa Wybór partnera lub celu Wizyta u partnera Zapis studium Poziom benchmarkingu Analiza i wykorzystanie danych Wdrożenie Ciągłość procesu Wykrywanie błędów
Rozdział 12 Benchmarking - przykłady i doświadczenia Benchmarking w Beli Canada Określenie oczekiwań klienta Benchmarking w GE Medical Systems Linia informacyjna w Towarzystwie Prawniczym Anglii i Walii TNT UK Limited Współpraca sieciowa w Virgin Atlantic
Wnioski
Stan książki bardzo dobry, ale gdzieniegdzie jest zaznaczenie tekstu żółtym markerem
|