WYŚCIGI ŻABEK
Gra dla dzieci powyżej 4 lat
Ilość graczy: 2 – 4
Zawartość: 4 różnokolorowe żabki
2 linki (startu i mety)
1 kolorowa kostka z dwoma symbolami
SPOSÓB GRY:
Cztery żabki znudzone monotonnym życiem w stawie, postanowiły zorganizować wyścig na trasie z pobliskiego pola do stawu. Oczywiście każda z nich dociera do stawu. Potrzebna jest jednak odrobina szczęścia, aby dotrzeć na pierwszym miejscu.
PRZYGOTOWANIE DO GRY:
Gracze muszą sami zdecydować, gdzie będzie linia startu i mety, układając odpowiednio linki. Każdy z uczestników wybiera żabkę, którą będzie grał.
Następnie należy żabki ustawić na linii startowej. Ich łapki wyciągnięte są w równo w przód (koralik żółty i czerwony leżą obok siebie), a nóżki w tył, tak, że obie tylne nogi (koralik niebieski i zielony) dotykają linii startowej. Należy zwrócić uwagę aby przednie i tylne nóżki wszystkich żabek były na tej samej linii.
INSTRUKCJA GRY:
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Potem pozostali zawodnicy rzucają kolejno kostką. Jeżeli na kostce wypadnie kolor zielony lub niebieski, gracz, który go wyrzucił musi przytrzymać koralik tego samego koloru i przeciągnąć swoją żabkę do przodu, aż do oporu. Jeżeli wypadnie kolor czerwony lub żółty, należy przytrzymać koralik odpowiedniego koloru i przeciągnąć żabkę do tyłu, dopóki sznurek (łapka) będzie naprężona.
Po każdym ruchu, gracz musi ułożyć nóżki żabce stojącej w nowym miejscu, tak, aby obie przednie i tylne nogi były tej samej długości (tzn. aby dwie kulki niebieska i zielona leżały obok siebie, podobnie jak i kulki żółta i czerwona też leżały przy sobie).
Jeżeli na kostce wypadnie symbol „żabki”, wtedy gracz może wykonać ruch do przodu poprzez przytrzymanie koralika niebieskiego lub zielonego.
Jeżeli pojawi się na kostce „samochód”, oznacza to niebezpieczeństwo dla żaby i konieczność cofnięcia się o jeden ruch poprzez przytrzymanie koralika żółtego lub czerwonego. Jeżeli którykolwiek gracz ma pecha i jego żabka musi się cofnąć kilka razy, może się ona cofać tylko do linii startowej. Nie można cofać żabki poza tę linię.
Zwycięża gracz, którego żabka jako pierwsza osiągnie staw, czyli linię mety.
Ż y c z y m y p r z y j e m n e j z a b a w y.
|