|
"MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY", część II , W.BEDNARKOWA, S.WLAZŁO; MarMar, WROCŁAW; stan : plus db ; przesyłka polecona : 8,00 zł.
SPIS TREŚCI :
Stefan Wlazło Wstęp....................... 5 Układanka...................... 7
Wiga Bednarkowa Dowiedzieć się, co uczeń potrafi.............. 9
Rozdział pierwszy Dlaczego warto prowadzić pomiar dydaktyczny?........ 11 1.1. Prolegomena.................. 11 1.2. Poznajmy się.................. 15
Rozdział drugi 2. Modele zorganizowanego uczenia się........... 21 2.1. Autorytarny system edukacyjny............ 21 2.2. Demokratyczny system edukacyjny........... 24
Rozdział trzeci 3. Współczesna teoria pomiaru dydaktycznego......... 28 3.1. Cele kształcenia................. 29 3.2. Wymagania programowe na poszczególne oceny szkolne ... 37 3.3. Rozkład materiału czy plan oczekiwanych rezultatów..... 44 3.4. „Dynamiczny" model szkolnego kształcenia się....... 50
Rozdział czwarty 4. Nauczyciel umie wykorzystać wyniki ewaluacji........ 54
Rozdział piąty 5. Rola dyrektora szkoły w organizowaniu wewnątrzszkolnego pomiaru osiągnięć szkolnych uczniów... 62 Bibliografia...................... 66
Stefan Wlazło Jakość w pracy kierowniczej dyrektora szkoły.........69
Rozdział pierwszy 1. Mierzenie jakości pracy szkoły a ocenianie pracy dyrektora szkoły
Rozdział drugi 2. O ocenie pracy dyrektora szkoły........... . . 74 2.1.Tradycyjne sposoby dokonywania oceny pracy dyrektora ... 74 2.2. Prawne uregulowanie oceny pracy dyrektora........ 75 2.3. Co o tym w literaturze przedmiotu ?........... 77 2.4. Przykłady z Anglii,Szkocji, Francji............ 79
Rozdział trzeci 3. Za co oceniać dyrektora szkoły?............. 86 3.1. Podstawowy zakres odpowiedzialności i oceny pracy dyrektora szkoły............ 86 3.2. Inne zakresy oceny pracy dyrektora szkoły....... 88
Rozdział czwarty 4. Standardy jakości w pracy kierowniczej dyrektora szkoły..... 91 4.1. Rozwój ucznia, co to znaczy ? ............ 91 4.2. Standardy jakości pracy kierowniczej związane z tworzeniem w szkole warunków rozwoju ucznia..... 93
Rozdział piąty 5. Inne standardy jakości w pracy kierowniczej dyrektora szkoły . . . . 105 5.1. Standardy jakości pracy kierowniczej dyrektora szkoły dotyczące ładu organizacyjnego i współdziałania ze środowiskiem .... 105 5.2. Procedura dokonywania oceny pracy dyrektora szkoły..... 106
Rozdział szósty 6. Standardy jakości w administrowaniu i zarządzaniu szkołą . . . . 111
Rozdział siódmy 7. Jakość pracy wicedyrektora szkoły........... 115
Rozdział ósmy 8. Jakość pracy nauczyciela................ 122 8.1. Standardy dotyczące pracy nauczyciela mianowanego .... 122 8.2. Standardy dotyczące pracy nauczyciela w drodze do mianowania 127 Wybór tekstów.................... 131 |
|
|