Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BECOMING ELEKTRA Mick Houghton

25-09-2014, 19:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 151.20 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 4550989491
Miejscowość Kalisz
Wyświetleń: 2   
Koniec: 25-09-2014, 19:31

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978[zasłonięte][zasłonięte]72833, 978[zasłonięte][zasłonięte]03037, 978[zasłonięte][zasłonięte]67132, 978[zasłonięte][zasłonięte]19682, 978[zasłonięte][zasłonięte]60022, 978-[zasłonięte][zasłonięte]72833, 978-[zasłonięte][zasłonięte]03037, 978-[zasłonięte][zasłonięte]67132, 978-[zasłonięte][zasłonięte]19682, 978-[zasłonięte][zasłonięte]60022
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

Becoming Elektra: The True Story of Jac Holzman's Visionary Record Label

PRODUCT DETAILS:
Author: Mick Houghton
Language: English
Publisher: Jawbone
Publication Date: 1 Sep 2010
Dimensions: 21.6 x 2.5 x 26.9 cm
Format: Paperback
Pages: 304
Condition: NEW
Product_ID: 19A6AAB290

''Becoming Elektra'' is an account of Elektra Records in the Jac Holzman years, from 1950 to 1973. It tells the story of Elektra's growth from a small independent folk label to a major, multi-faceted, hit making concern. Jac Holzman's role in founding and running the company is central to the story, and his capacity for lateral thinking - that led to innovations such as the first-ever sampler album, and a million-selling series of sound effects records - is a recurring theme. But the book is not just a story of one man's business success. It is also about the label's artists and the great music they produced, and other key people who gave the company its identity. ''Becoming Elektra'' places the label in a broad context. A gripping narrative drawing in elements of musical and cultural history, and biographies of the main participants in the story, the book opens with a pivotal moment in Elektra's history, when Holzman discovered The Doors. It then goes back to the previously untold story of Elektra in the 50s, when the label brought folk music to a wide audience through artists such as Jean Ritchie, Josh White, Theodore Bikel and Bob Gibson.Moving into the 60s the story takes in artists that have had an extraordinary resonance down the years including some, such as Tim Buckley, who are far more popular today than in their lifetime. His story is told, along with those of artists that read like an inventory of 60s and 70s musical innovation: The Doors, Love, Judy Collins, The Paul Butterfield Band (with Michael Bloomfield), Tom Paxton, Tim Buckley, Fred Neil, David Ackles, Phil Ochs, Bread, Queen, Mickey Newbury, The Incredible String Band, Carly Simon, The Stooges and The MC5.

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.


THE LAST SULTAN: LIFE AND TIMES OF AHMET ERTEGUN

A DEEPER BLUE Robert Earl Hardy

FOREVER CHANGES: ARTHUR LEE AND THE BOOK OF LOVE

SEASONS THEY CHANGE Jeanette Leech

WHITE BICYCLES: MAKING MUSIC IN THE 1960S Joe Boyd

HOTEL CALIFORNIA Barney Hoskyns